Bud Nosen P51 bouwverslag

Hallo,

Ik heb zondag de P51 mustang van Danny opgehaald :D
hij is ongeveer ruwbouw klaar.
alleen nog het richtingsroer afmaken.

Het is niet de bedoeling hem hélemaal schaal te maken.
maar wel voor zover ik het kan en kan betalen :p
er zit nu een niet intrekbaar landingstel in.. wel heel erg niet schaal maar ik zal het denk ik voorlopig tog zo laten :oops:

wat is een logische manier van afbouwen ?
ik zat zelf te denken aan:
- richtingsroer afmaken
- het model glassen met 25 grams mat ?
- servo`s inbouwen

en dan zien we wel verder...
ik zal zo wat foto`s plaatsen.

Ook ik ga het volgen.

Ik zouu toch nog eens overwegen om er retracts in te bouwen dat is bij dit model een wereld van verschil :yes:

Voor het afwerken kan je gaan werken met glasmat als de kist echt ruwbouw klaar is.
Dus als alles werkt en funktioneerd zoals het hoort dan lekker gaan glassen.

En wwe verwachten zeer binnenkort wel foto`s van je ;-)

ik kan wel wat foto`s plaatsen maar er is niets verandert tenopzichte van de foto`s van danny z`n te koop draadje..
zo gauw ik er mee begin te bouwen plaats ik wel wat foto`s,
en als ik eerst alles werkend zou moeten hebben voor het glassen , dan eerst maar eens servo`s halen..

Is 50CC niet wat weinig voor een 2,6m kist?70cc lijkt me eerder wat :)
Dat wou ik ook al zeggen, ik weet niet wat die van jouw weegt maar die P51 van mij weegt ongeveer 17kg , en heb er een ZG62 met vertraging op zitten (zeker niet over powered, de motor zat bij de kist) , als ik een motor zou moeten kopen voor deze kist zou ik voor een 3W80 oid gaan , hij hoeft niet te torquen maar het is wel een jager
(als je de vertraging en het de retracks ervan aftelt dan zal die van jou wel een paar kilo lichter zijn)

Laatst bewerkt:
Ik heb geen verstand van electro, maar als ze hem vergelijken met een 80cc zal het wel lukken , anders eens de vraag stellen bij de electrovliegers op dit forum (misschien heeft Han een goed voorstel)

Tja, dat wordt dan veel laden en weinig vliegen als je niet investeert in een lader die "grotere'lipo's kan laden. Nu moet je of 4x een 3s, of 3x een 4s pakket laden voor een vluchtje.

of ik investeer gewoon in wat extra lipo`s ,
dat kost de wereld ook niet in hongkong ,
en als ik dan op de club 2 vluchten kan maken op een middag vind ik het wel goed :p

Mijn mening is dat je beter een gebruikte ZG-62 of 3W-60 er in kan doen .

Elektro voor zo´n kist is goedkoop niet te doen . :(

Als beginner bij de grotere kisten/motoren moet je iets nemen wat loopt . ;)

Mvg Johan

Back