Budget hotliner

Zo net even de Hawk op de weegschaal gelegd en hij weegt nu 1529 gram incl unilog

Hawk F5B
3 x Dymond D60
Multiplex RX6 Synth
Kontronik Kira 600-38/6.7
Castle Creation Phoenix 125
RFM 16x16s op 38mm 0graden spinner
Turnigy 3000mah 35C 4S Lipo
UniLog met sensor

EWD is aangepast naar 0 tot 0.5
 
Wat is je motor domping? Gerben wist me te vertellen dat niet alle 'Hawkjes' even zuiver waren in de neus. En ik erg moet drukken.. (iets dat ook in te mixen is met hoogte...)
 
Domping gebruik je niet in een hotliner, zijwaartsstelling ook niet.
De motor trekt recht in de thrustline.
Bij Frank was de neus niet helemaal zuiver afgesneden en ik ging er vanuit dat de neus recht was.
Dus de kist trekt iets naar links.
Is makkelijk op te lossen met wat spacertjes.

Maar Bas, je moet de MPX even bekijken, die software is zo intelligent dat hij zelf mixers instelt, die je niet nodig hebt.....

GJ
 
MPX-Mix?
GJ in ben geen DJ, maar HB!
GJ, ik moet em echt duwen... als geen ander wil ie recht omhoog! Ja, de kist heeft aspiraties. Dus vandaar de dompingvraag.
Overigens heeft de Wilco wel side thrust... en hoe!

Ik ga gas koppelen aan standaard down trim. Verder zal ik zweef fase en rakken fase opzetten... dat heeft Gerben nu 'live' met de trims gedaan.
Dat ga ik bij de volgende vlucht tunen, en nu alvast voorprogrammeren in MPX-Basic.

Hum... als er weer beter weer om de hoek komt kijken... tuf ik graag naar Stompetoren... om dan als dat vermag... kistje verder te tunen.
Wellicht bij een informele F5B oefendag? Zien wel...

Verder vandaag niet gevlogen... de heg had wat rakken nodig... de grasmaaier een zweeftaak. :mrgreen:

Kan ik ook nog wat F5B jongens ronselen om onze Fly-In te bezoeken?
Voor een korte maar krachtige demo? Vorig jaar is JWS langs geweest. Hij heeft toen indruk gemaakt! Mensen wisten niet wat ze zagen.
Ze hebben het er nog over. Het ging nogal hard.

Fly-In gelegenheids camping is vol heb ik van Patrick begrepen. Is wel een camping vlak in de buurt. Laat bijtijds Patrick weten. Dan kan het ingeplanned worden.
Ik ben er in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
even :offtopic: :)

Ik heb dit draadje eens doorgelezen en moet zeggen dat ik ervan versteld sta wat een techniek hierbij komt kijken...
Lijkt me wel een leuke tak van onze hobby.
Om even terug te komen op de verlijmingen in deze toestellen : zou deze lijm eventueel ook bruikbaar zijn ?

Heb mij eens een paar sets hiervan besteld , maar ook nog niet getest ...
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 2 Part Acrylate Adhesive V-Strong

Veel succes aan iedereen, en Gerben ! zet hem op hé;)

mvg

Dirk
 
Ja Dirk, dat is wat anders dan een sleepkist he!


Die lijm van HC is 5 minuten epoxy.
Is voor de F5B modellen beperkt bruikbaar, beter is 30 minuten en nog beter 24 uurs epoxy.
Maar voor de sleepkisten is 5 minuten epoxy prima.

GJ
 
Met Speed 400? Kans dat die maar 500 watt aan kan?
Heb hem in een '95 Robe cat staan. Handig zo een boekje.
Geeft de motor max 50 watt af.

De sterke planeta's zijn die op de Pro 525 en 536 (borstelmotoren), en die kunnen nabij 2 kw aan.
Andere koek.
 
Je hebt sowiezo al een probleem met de maat van de motoras en de steek van de bevestigingsgaten op de motor.
De motoras bij de meeste sterke motoren is 5mm, bij een speed 400 is dat geloof 3mm.
Ook de afstand tussen de gaten is bij de grote motoren 25mm, bij de 400 is de hele motor 25mm.

Dus nee, deze is niet te gebruiken, ik denk ook dat bij de eerste beste poging er alleen maar ijzervijlzel uit de gearbox komt.

GJ
 
Als je er een hebt liggen, kan je testen.
Maar voor een test zoveel uitgeven?

Ja.. prijzig M und A Reisenauer, Elektroantriebe fr Modellflugzeuge
Of een van MODEL MOTORS s.r.o. - modeláøské elektromotory AXI, MiniAC, VM

Heb ook al even lopen zoeken. Die planeta's liggen niet voor het oprapen.
Er is vast wel ergens een zaakje op de wereld die een kist vol heeft staan... maar wie.

En wat GJ zegt... nee... een speed 400 is nog dunner 2,3 mm!

En net wat ik dacht Theo.. timmermansoog! Het harde balsa is goed te zien.
Wat je zaterdag al beschreef. Mooi werk!
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je wel mailen maar in het belang van andere bouwers lijkt het me handig het hier te vragen.

Ga je een ligger gebruiken en zo ja hoe ga je die maken?
Een ligger lijkt me toch zeker nodig en die moet dan ook nog behoorlijk sterk zijn.

Dan nog over Planeta's.
Zoeken op Ebay, fora, advertenties.
Er liggen nog genoeg van dit soort motoren op zolders.
Een Axi vertraging is ook sterk maar is prijziger, dan zou ik meteen naar een Plet gaan, die vertragingen zijn 5:1 en sterk genoeg.
Maar je zit dan rond de 100 euro.

Een complete Kontronik is dan wel weer interessanter aan het worden.


GJ
 
Laatst bewerkt:
heb deze gevonden en gekocht.....
Neuer E-Motor Robbe Sports 420/3 Planeta - RC-Network

Nee, geen ligger,is niet nodig met een masief balsa vleugel die ook nog eens bekleed gaat worden met 45 grams glasmat en epoxie.
Mijn rapster XL die je zaterdag zag was maar 8 mm masief balsa en die houd het ook om haaks de bocht om te gaan. alhoewel daar zatten wel 2 koolstof rovings aan de onderzijde van de vleugel.
Misschien dat ik wel enkele koolstof rovings onder in het kabel kanaal leg.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar dagen geleden een Plettenberg 3.7 gekocht tweedehands. gewoon regelmatig kijken op de "borsen" in duitsland etc. Het meeste van mijn materiaal is trouwens tweedehands....
 
Back
Top