Budget hotliner

Oh, en als de Kontronik wel betrouwbaar blijkt dan is dit idd wel de makkelijke oplossing. Lekker kant en klaar, inbouwen een gaan. Prijsje is ook best te doen.

Goed.... minder praat..... meer vliegen!!!

Als het niet aan de prijs zou liggen dan zou ik anders direct voor een plettenberg gaan. meer polen = meer koppel.

Val

Een Plettenberg 220/37/A1 P4 draait ook in de soep met 5S. Als je Plettenberg een kwaliteits motor vindt. Neu en Plettenberg hebben hun limiet ergens rondt de 60.000 tot 70.000 RPM, officieel en ook in de werkelijkheid.

Dan vindt ik die 25usd motor een kwaliteits motor. Goed tot 100.000 RPM en meer.

Mocht je prop los komen in de lucht, is je Neu of Plettenberg waarschijnlijk ook stuk vanwege over RPM. Bij die 25usd motor is er niks aan de hand.

Daar gaan we weer...
Ik heb het over spullen gebruiken waar ze voor gemaakt zijn!
Dus niet een 220/37/A1 P4 op 5S, daar is ie niet voor gemaakt en daar garandeert Plettenberg ook niet dat ie heel blijft!
Die motor mag max 4S hebben, 75000 rpm.

Je kan wel leuke scenarios bedenken dat alles stuk gaat, prop los en zo.. maar dat is dan niet de fout van de motor maar van de bouwer, dus weer de piloot/gebruiker.

GJ

Jos,
Gedurfde conclusie na 1x onbelast laten lopen van de motor (motor nog koud, lijm is dan sterker), 2 vluchten, waarbij de motor toen plofte bij de 2e vlucht, en 2x proefdraaien op een bokje. Hoe weet je zo zeker dat een dergelijke motor wel 100 vluchten heel blijft?

Groet,
Gerben

Tja, als een Neumotor al binnen de specs stuk gaat in de 5e vlucht...
Omdat de magneten loslaten bij een temperatuur van 25 graden....
Wat kan je dan verwachten van een geteste 25 dollarmotor?

GJ

Gerben, GJ,

Ik hou er mee op. Ik heb geen zin in dit gezijk van jullie. Ik doe dit voor mijn plezier en om mensen te helpen. Niet om me vervolgens kut te moeten voelen. Bekijk het maar.

Als we even bij de fijten blijven;
De 25dollar motor heeft net zoals de Hacker en Kontroniks een massive magneet. Dus geen gelijmde segmenten die los kunnen komen. De magnet kan wel ontploffen maar dat gebeurd pas bij een aanzienlijk hoger toerental en de temperatuur maakt daarbij niks uit.

Jos

Hi Jos,

Jammer, je info was interessant. Je zou het negatieve kunnen negeren en doorgaan met posten van info voor mensen die het op prijs stellen.

Jos,
Niet ermee stoppen! Dit topic gaat over budget hotliners en wat mij betreft krijgt ieder onderdeel evenveel kans.
Het meest gehoorde argument waarom de 29$ motor niet goed zou zijn is de prijs. Ondanks dat dat misschien een ruwe indicatie kan zijn van wat je ervan mag verwachten mag het geen argument zijn.
Ga vooral door en hou ons op de hoogte. Alle pionierswerk is welkom!

Het heeft niets met gezeik (met EI) te maken.
Het gaat om het geven van juiste en betrouwbare informatie.
Dingen aanprijzen en dan blijkt dat naderhand niet te werken of stuk te gaan.
Een motor aanbevelen die niet getest is.
Daar heeft niemand wat aan, zeker een beginner niet!

GJ

Laatst bewerkt:
Ik meld me wel als ik er 100 vluchten op heb zitten. Ergens in 2012 ofzo.

Maar ik geef je op een broodje dat er niks zal veranderen in die tijd. Als die motor nu met mijn setup nog geen 60 graden wordt na 1750W.min in 200 seconde dan doet hij dat morgen ook weer.

De lagers zijn van goede kwaliteit, door andere mensen bevestigd.

Halleee!

Jos,

Vraag was opbouwend bedoeld...
Niet meteen zo fel hoor, laten we het wel leuk houden.

Overigens heb ik hier nog een Fun600, daarin zitten 3 ronde, massieve magneten achter elkaar. Daarvan is er 1tje uitelkaar geklapt na 100+ vluchten. Dit was een Fun-600-32 die altijd op 4s gebruikt is. Jammer want het was een fijn motortje.

Groet,
Gerben

Zo, m'n gear voor de S13 is ook gereviseerd en van wat nieuw vet voorzien. Een v/d schroefgaten aan het motorschot was dol dus ik heb het huis omgewisseld met de kapotte Neu. Dus ik hoop morgen lekker te vliegen want daar gaat het allemaal om natuurlijk ;)

Ik was vanmorgen aan't kijken en dacht van oley hier komt weer een rondje bakelei.:) en zie :o

Jos,
Ik geef geen advies meer (of hoogstens zo genuanceerd mogelijk). Kijk als die Kira werkt bij mij, en ook die van jou doet het goed, dan zijn er al 2 die niet stuk gaan.
Toevallig heb ik dan misschien een motor gekocht waar ze de nodige aandacht aan besteed hebben om die gearbox mooi uit te lijnen en is de rest ook mooi uitgebalanceerd en zo.
Feit is dat ik niet stil sta bij kontronik alleen. Daarom heb ik nu ook een hacker in bestelling. Als die 25$ motor goed blijkt te zijn dan zullen wel meer mensen daar naar overstappen. Het belangrijkste daarvoor is dat deze eens zou vliegen in een oefendag of wedstrijd, want dat zal hem pas bewijzen.

Val

Binnenkort heb ik 2 setups alleen 1 vliegtuig.

Neu P32 6.7 Gear
Keda KD36-60-7L
Himodel 200A

Kontronik KPG27 6.7 Gear
Kontronik 600-38
Himodel 200A

1 Hawk hehe.

Nou maar testen dan, eerst de kontronik maar.

Val, voor de duidelijkheid. Ik heb een Kontronik FUN 600-18 met een Neu P32 vertraging in gebruik. Dit is wellicht mijn ideale combinatie.

Advies geven..... tja, dat blijft lastig.

Ben mij ook een budget hotliner aan het samenstellen...

voorlopige partlist:

HAWK F5B
DYMOND D 60 S 3 stuks
Motorträger Alu Laser 37,6mm (Lochabstand 25/19mm)
Turbo-aluspinner 40mm (5,0mm)

GX200A 4-8S (5A BEC) Brushless ESC

Nu ben ik nog aan het twijfelen over de motor, vooral met die extra vertraging maakt het nog allemaal wat zwaarder zowel letterlijk als in mijn budget.
Kan je een krachtige budgetsetup bij hobbyking samenstellen met toch een flinke brok kracht. (ik dacht aan een motor met een zeer laag KV getal om toch een grote prop te kunnen aansturen)

Die spinner zou voor het mooie 38mm moeten zijn.
Staufenbiel heeft ook Reisenauer spinners, die zullen beter passen.

Wat motor betreft, je zit bij een buitenloper met de draden, dat is nogal lastig.
De draden moeten langs de draaiende buitenkant naar achteren en je hebt heeeeel weinig ruimte.
ik zou zo even geen binnenloper weten die erin zou kunnen, je zou een laag KV binnenloper moeten hebben met een behoorlijk koppel en een kleine prop.
Alleen is je rendement dat laag, het haalt het niet bij een motor met gear.

Ik zal morgen even kijken of ik iets geschikts kan vinden.

GJ

Back