Budget hotliner

Jos, waarom geef je nou weer zo'n advies?
Waarom moet het altijd tot het uiterste?
De Kontronik is tot 50000 rpm, klaar.

Laat iedereen gewoon eens rustig leren vliegen voordat ze te veel vermogen erin gaan zetten.
Gewoon met 1500 a 2000 watt beginnen, dan blijft het heel en betaalbaar.
En je leert met zo'n ding omgaan.

GJ

GJ, ik zeg toch; wel beter pas met wat meer vlieg ervaring.

Kontronik kan wel meer dan 50.000 RPM hebben. Pas bij 100.000 moet je problemen verwachten. Die 60.000 is kinderspel.

:)

Hmm, onverbeterlijk...

We hebben het over de budget hotliner.
Mensen hebben dus weinig vliegervaring.

En om te beweren dat een Kontronik 100000 rpm kan draaien vind ik ook niet slim, in Duitsland had iemand 1 vlucht gemaakt per Kontronik.
Hij stond al bijna feest te vieren toen hij de 2e vlucht overleefde.
Hij overtoerde de motor ook.

Kontronik heeft tegen Val gezegd dat de motor wel heel blijft als je hem gewoon, binnen de specs voor F5B gebruikt.
Ga mensen nou niet rare adviezen geven, bij jou gaat ook alles stuk omdat je over de grens gaat.

GJ

Kwam ons iemand vertellen dat alle kontroniks zomaar kapot gaan. Ik dacht al van, ai ik heb de enige die het wel doet... maar dan moet je ze eens hun showvluchten zien maken...

Die setup van jou is maar iets heter dan de mijne, dus dat zou moeten houden.
Alleen zou ik ook voor 4s gaan, als opstap 4s16x16 = 90A, 5s 15x16 = 120A, 5s 17x18 = 250A (uit de cataloog).

Bij de nieuwe motoren, hebben ze om de magneten samen te houden. Rondsels geplaatst op de zijkanten, en niet zoals bij lmt of plettenberg errond, want dit kan niet omdat er niet genoeg plaats is tss de stator en de rotor. wat ook rendementsverlies zou geven. De gearbox zit nu ook beter vast met de sterkste loctite. Bij een oude gearbox kan je dit gemakkelijk zelf doen met acceton reinigen en plakken. Bij strecker zag ik dat ze een imbus-vijsje in de zijkant getapt hadden.

Val

Ik ga eerst even testen met de 14,5x14 van JWS om te kijken wat het allemaal doet.
En als dat lekker gaat kan ik de 16x16s er opzetten voor iets meer vermogen.

Gr Mark

Laat iedereen gewoon eens rustig leren vliegen voordat ze te veel vermogen erin gaan zetten.
Gewoon met 1500 a 2000 watt beginnen, dan blijft het heel en betaalbaar.
En je leert met zo'n ding omgaan.

GJ

is het dan wel slim dat ik er gelijk 3kw in knal?

Nee.
Niet als je strak rakken wilt vliegen..
Voor een beetje raggen kan het al snel....

Groet,
Gerben

Gewoon eerst even kijken hoe je de rakken rond.
Als je 4 seconden doet over het ronden van het B rak dan heb je niks aan meer vermogen.
Zorg ervoor dat je de zweeftaak en doellanding goed doet, dat is al 3 rakken waard.

GJ

Lijkt mij niet echt slim.

Je moet zoiezo de kist leren kennen.
Heb nu even een tamme setup maar deze kan redelijk simpel en stuk harder door de prop te vergroten.

Het is wel zonde als je snel je kist afschrijft door er te veel in te stoppen.

hmm,, naja ik kan altijd gas minder geven natuurlijk..
heb de motor nu al binnen, en ben snelheden wel gewend.
we zien wel waar het schip strand

Nee, dat kun je niet, dan rookt de regelaar op.

Succes (en dat meen ik positief)!

Groet,
Gerben

hmm,, okee:D maar het model kan het aan toch.. dus dan is het een kwestie van gas geven omhoog gas dicht en dan kijken

Je hebt geen idee wat er gebeurd!
je kan ongeveer 1 seconde halfgas vliegen, doe dat bij de start.
Het is geen brandstofkistje, dit is echt snel!

GJ

dat snap ik.. ik bedoel ik geef gas tot ik wat hoger ben en dan gas dicht..
even kijken hoe het model reageerd. maar ik zal idd alleen bij de start half gas geven heel even en dan naar volgas.

het is niet mn eerste snelle model..
of het eerste F5B model wat ik zie vliegen.

Power is nothing without control.

Ik ken je verder niet, heb je niet zien vliegen. Kan alleen zeggen dat efficient rakken vliegen met 2kw al een hele toer is in het begin...
Op de F5B training vloog ik met 1.8kw, dat was meer dan genoeg. 32 rakken, en de kans om een eerste indruk te krijgen van te vliegen lijnen en technieken.

Voor gewoon recht omhoog knallen kun je al snel wennen aan 3kw, das een heel ander spelletje...

Groet,
Gerben

PS Ik beschouw mezelf als een totale beginner in het F5B vliegen.

heyy raymon eerste vlucht wil ik graag bij zijn.
kom je hem in nijverdal invliegen.
heb je tenminste beetje ruimte haha.
geen electriciteits opstakels windmolens sloten etc.
we houden contact.

Hey Ramon,
ik ga even kijken, mischien doe ik het ook wel in leiden of gewoon hier.
Ik heb nooit moeite met de masten en de windmolen is veel te ver weg.

Grt.

Ik zou me niet te veel zorgen maken en nooit half gas gebruiken. Vol gas of niks.

Als ie te hard gaat zet je de motor uit..... simpels

:)

Hey Ramon,
ik ga even kijken, mischien doe ik het ook wel in leiden of gewoon hier.
Ik heb nooit moeite met de masten en de windmolen is veel te ver weg.

Grt.

oke, najah anders had je wel voordeel de rakken staan er al haha pak je een windmolen en een energie centrale als rak

Laatst bewerkt:
Back