buggy gekocht,T2M pirate 10

Ik heb vanavond mijn nieuwste aanwinst binnengekregen, gekocht via marktplaats, voor wederom een schijntje.
Ik ben al wat op internet aan het zoeken geweest en ik dacht dat het een Graupner mini impuls of een ofna pirate 10 moest zijn.
Maar nu ik hem heb zijn er een aantal dingen die anders zijn, dan de fotoos die ik op internet kon vinden (of het is een iets ander model)

dus mijn vraag: Wie weet welk model dit eventueel ook kan zijn??

404237296_5_vR8K.jpeg

er moet nog wel veel aan de buggy gebeuren, maar ik heb/ neem de tijd ervoor.

Laatst bewerkt:
alles is mogelijk, maar via alle foto's die ik op internet kon vinden, leken die auto's er het meeste op.
Er zit trouwens een motortje op van T2M. helaas zonder de trekstarter, maar dat is vast wel ergens te vinden of pas te maken.

de uitlaat lijkt op een van kyoscho maar ik ben het niet zeker kan het je niet garanderen :p

ja klopt, die fotoos had ik ook al gevonden, vandaar dat ik begon te twijfelen.
Maar ik heb het inmiddels al gevonden.
Het is hetzelfde model, gefabriceerd in taywan door baboa, maar verkocht onder verschillende namen.
Krijgen we het volgende: onderdelen..........

Quartel gebeld: nee meneer, dat is allang niet meer leverbaar
Ik: en onderdelen van een ofna pirate 10, monstertruck oid??
Quartel: een wat ????
Ik : een ofna pirate 10
Hij: sorry meneer, die ken ik helemaal niet

Ben ik weer lekker mee, genoeg foto en info op het net over de ofna-truck (is nogsteeds leverbaar), kan ik hier in nederland weer geen onderdelen ervan vinden ( om te checken of het hetzelfde is)

dusseehh, weet iemand waar ik een ofna-dealer kan vinden?? of heeft iemand toevallig nog iets thuis staan ;)
laat het me ff weten

Baboa? Bedoel je niet Hobao?

Hong Nor is een Taiwanese fabrikant. Hobao ook trouwens. OFNA is Amerikaanse distributeur/importeur van deze Hong Nor auto's en mag ze onder eigen naam verkopen vandaar OFNA.
PKracing is denk ik een van de hele weinige leverancier daarvan hier. Maar voor die auto denk ik dat je toch meer op buitenlandse sites dan wel ebay oid bent aangewezen.

Laatst bewerkt:
Waarom dan niet gewoon op zoek naar Graupner onderdelen?
Graupner ligt immers ook naast de deur en wordt door veel winkeliers ondersteund.

ach, ik heb nog maar 1 winkel gebeld, dus het is nog vroeg:) ik ga dit weekend maar eens stevig rondbellen en mailen.
kwam er trouwens net achter dat T2M het model ook heeft verkocht. hoe meer merknamen, hoe meer kans op onderdelen :p

zo, en nu ga ik maar weer eens lekker poetsen

het ziet er naar uit dat dat hetzelfde chassis is als wat ik hier in een hoekje heb staan...

dat chassis van mij is van T2M...

T2M is een frans merk met goede ondersteuning in Frankrijk! Surf eens wat franse webshops af (google translation is your friend!!)

het ziet er naar uit dat dat hetzelfde chassis is als wat ik hier in een hoekje heb staan...

dat chassis van mij is van T2M...

kan je er een foto van maken en opsturen??
pinty72 at hotmail.com

en als je het nog weet....hoe heette dat model bij t2m, kan via google etc nog niet veel vinden

@ bart banaan: thnx very mutch. heb via een franse site een tekening gevonden met alle onderdelen en nummer.
ook handig als ik niet meer weet hoe het ook alweer zat.

ennehh, ze noemen hem: pirate 10 :p

Laatst bewerkt:
dit is 'em :

SV600440.jpg

SV600441.jpg

SV600443.jpg

SV600444.jpg

SV600447.jpg

SV600439.jpg

motor is dood(ram versleten maar wil toch nog starten...), banden zijn versleten maar voor de rest is hij nog best ok vind ik...
alles zit er nog bij behalve de spoiler en de zender antenne.

ik had hem enkele jaren geleden gekocht van iemand waarvan ik mijn eerste savage van heb gekocht gehad, de bedoeling was om hem op te knappen voor mijn zoontje maar hij speelt liever met electro omdat het sneller gaat en geen kabaal maakt.

de auto heeft eigenlijk nog nooit gereden bij mij, alleen maar gestart en aangezien toen bleek dat mijn zoontje daar dus geen zin in had en liever met de mini-T rijd heb ik hem maar aan de kant gezet gehad.

als je interesse hebt om hem over te kopen voor wisselstukken dan mag je een bod doen via pm, hij staat hier toch maar te staan...

en ik weet niet juist wat het is, ik weet alleen dat het idd pirate 10 heet en van T2M is en tevens ook een copie van een kyosho model.

klopt, dat issem, stuur je dit weekend wel ff een pm
quartel weer gebeld, nu met de t2m vraag, had de oude baardmans eraan (voor de kenners)
Ze kunnen de onderdelen dus gewoon nog bestellen !!!

ik weer blij

Ik heb het eeste chassis nu helemaal gestript en nu kom ik erachter dat het blokje totaal geen compressie meer heeft. Waarschijnlijk moet er een nieuwe zuiger etc in. :(
Nu heb ik ergens gelezen dat dit een motortje is van os-max, maar kan er op internet niets vinden.
Anders zit ik aan een nieuw blokje ( 69 euro, conrad) ,of ik moet even het pakketje uit belgie afwachten en kijken of ik het een en ander kan overzetten...

op mijn blokje moet je niet wachten vrees ik, compressie is ook zo goed als 0, je krijgt hem met wat moeite gestart maar meer ook niet...

en voor 69€ een nieuw blokje zal zéker geen miskoop zijn kan ik je al zeggen, mits goed onderhoud kan je weer 30+ of zelfs 40+ liter rijden:cool:

ik heb ook al zitten zoeken naar een nieuwe cilinder en cilinderbus, maar dan ben je ook al gauw 50 euro lichter. Doe ik er 20 euro bij, dan heb ik een nieuw motortje.
Ik denk dat ik tijdelijk het blokje dan maar overzet van mijn reely onroad.
btw, zie ik het goed dat 1 van de schokdempers verbogen is?? (linksvoor) en hoe is het trouwens gesteld met de lagers in de wielassen, als er tenminste lagers inzitten. Ik bedoel, zit er veel zijwaardse speling op?? anders bestel ik die vanavond nog ff.

ik heb ook al zitten zoeken naar een nieuwe cilinder en cilinderbus, maar dan ben je ook al gauw 50 euro lichter. Doe ik er 20 euro bij, dan heb ik een nieuw motortje.
Ik denk dat ik tijdelijk het blokje dan maar overzet van mijn reely onroad.
btw, zie ik het goed dat 1 van de schokdempers verbogen is?? (linksvoor) en hoe is het trouwens gesteld met de lagers in de wielassen, als er tenminste lagers inzitten. Ik bedoel, zit er veel zijwaardse speling op?? anders bestel ik die vanavond nog ff.

idd daarom reageerde ik al positief op die motor van conrad, is gewoon geen geld...

en neen de schokdempers zijn nog recht, het lijkt misschien zo omdat de veer wat opgespannen staat en de veer zelf een beetje geplooid staat maar de dempers zijn zover ik kan zien 100% recht.

het chassis is verder in goede staat, ziet er nog best nieuw uit voor zo'n 'oud' wagentje te zijn.

heb er dan ook net effe een wiel afgedraait gehad en er ziiten blijkbaar geen lagers in maar stalen bussen...(maar wel bijna 0.0 speling moet ik toevoegen)

ok, scheelt alweer iets. dan laat ik die nog even zitten. mijn bronzen lagers hebben helaas wel iets speling ( een centimeter ofzo :) )

Die blokjes van conrad zijn supersnel (voor dat geld), alhoewel die t2m blokjes ook mega-snel te maken zijn met een beetje ouderwets vijle en slijpwerk :p

Back