Voor het jaar 2011 zijn er acht wedstrijden gepland voor de (Xceed) BuggyCup 2011. In het nieuwe jaar gaan we van start met een nieuwe naam voor de wedstrijdserie in de 1:8 buggy nitro offroadklasse. We nemen afscheid van het concept met een titelsponsor en hiervoor in de plaats komt de naam BuggyCup. Bij de nieuwe naam hoort uiteraard een nieuwe en frisse website inclusief forum, www.buggycup.nl
Buggycup wedstrijd bij jouw club?
De wedstrijden werden altijd bij een vast aantal clubs gereden wat niet wil zeggen dat dit voor elk jaar hetzelfde is. Gezien het nieuwe aantal banen en clubs in Nederland zijn wij zijn benieuwd of er clubs zijn die ook een wedstrijd voor deze BuggyCup zouden willen organiseren. Waar het nu om gaat is of de interesse er is om dit te doen, een echte planning met de wedstrijddata komt later als we weten welke clubs een wedstrijd zouden willen organiseren. Ook zouden we graag zien dat de al bestaande clubs, die eerder wedstrijden hebben georganiseerd, ook reageren om aan te geven dat ook zij weer een wedstrijd zouden willen organiseren. Dit is best wel belangrijk, als je niet reageert weten we ook niet of de club een wedstrijd wil.
Onthoud wel, bij teveel clubs zullen we keuzes moeten maken voor 2011 en hopen je niet teleur te hoeven stellen. Anders is er altijd nog weer het seizoen 2012 waarbij de ervaringen uit 2011 zullen meetellen.
Wel is het zo dat de clubs goede voorzieningen moeten hebben om deze buggy wedstrijd te kunnen organiseren. Wat dit inhoud is ongeveer het volgende:
- Een goede overzichtelijke 1:8 offroad baan compleet met pitstraat en baan inzet plekken die veilig zijn;
- stevige overdekte rijdersstelling met goede trap;
- WC;
- wedstrijdleiding met ervaring in de buggy wedstrijden en met het telsysteem;
- telsysteem voor AMB transponders;
- er mogen tijdens het wedstrijd weekend geen problemen ontstaan vanwege geluidsoverlast met de wel bekende instanties.
- Een goed werkend geluids systeem die op de baan, rijderstelling en in de pits goed verstaanbaar is.
Alle ander voorzieningen zoals stroom (220/12 volt), sleuteltafels, compressor, kantine of tent met broodjes en drinken zijn onderwerpen waarover gepraat kan worden. We hebben wel vaker wedstrijden gereden bij clubs waar een van deze voorzieningen niet aanwezig waren, in dit geval zorgen de rijders voor hun eigen plek en eten als het maar vooraf bekend is.
Heeft je club interesse stuur een email aan organisatie©buggycup.nl We zullen dan contact met je opnemen en de mogelijkheden doornemen. Heb je nog andere vragen met betrekking tot deze wedstrijdserie neem ook dan gerust contact op.
Met vriendelijke groet,
Het BuggyCup team
(Jacco Koch, Jan Eichhorn, Jorg van Leuken, Matthijs Jansen en Peter Jansen)
Buggycup wedstrijd bij jouw club?
De wedstrijden werden altijd bij een vast aantal clubs gereden wat niet wil zeggen dat dit voor elk jaar hetzelfde is. Gezien het nieuwe aantal banen en clubs in Nederland zijn wij zijn benieuwd of er clubs zijn die ook een wedstrijd voor deze BuggyCup zouden willen organiseren. Waar het nu om gaat is of de interesse er is om dit te doen, een echte planning met de wedstrijddata komt later als we weten welke clubs een wedstrijd zouden willen organiseren. Ook zouden we graag zien dat de al bestaande clubs, die eerder wedstrijden hebben georganiseerd, ook reageren om aan te geven dat ook zij weer een wedstrijd zouden willen organiseren. Dit is best wel belangrijk, als je niet reageert weten we ook niet of de club een wedstrijd wil.
Onthoud wel, bij teveel clubs zullen we keuzes moeten maken voor 2011 en hopen je niet teleur te hoeven stellen. Anders is er altijd nog weer het seizoen 2012 waarbij de ervaringen uit 2011 zullen meetellen.
Wel is het zo dat de clubs goede voorzieningen moeten hebben om deze buggy wedstrijd te kunnen organiseren. Wat dit inhoud is ongeveer het volgende:
- Een goede overzichtelijke 1:8 offroad baan compleet met pitstraat en baan inzet plekken die veilig zijn;
- stevige overdekte rijdersstelling met goede trap;
- WC;
- wedstrijdleiding met ervaring in de buggy wedstrijden en met het telsysteem;
- telsysteem voor AMB transponders;
- er mogen tijdens het wedstrijd weekend geen problemen ontstaan vanwege geluidsoverlast met de wel bekende instanties.
- Een goed werkend geluids systeem die op de baan, rijderstelling en in de pits goed verstaanbaar is.
Alle ander voorzieningen zoals stroom (220/12 volt), sleuteltafels, compressor, kantine of tent met broodjes en drinken zijn onderwerpen waarover gepraat kan worden. We hebben wel vaker wedstrijden gereden bij clubs waar een van deze voorzieningen niet aanwezig waren, in dit geval zorgen de rijders voor hun eigen plek en eten als het maar vooraf bekend is.
Heeft je club interesse stuur een email aan organisatie©buggycup.nl We zullen dan contact met je opnemen en de mogelijkheden doornemen. Heb je nog andere vragen met betrekking tot deze wedstrijdserie neem ook dan gerust contact op.
Met vriendelijke groet,
Het BuggyCup team
(Jacco Koch, Jan Eichhorn, Jorg van Leuken, Matthijs Jansen en Peter Jansen)