buigen of barsten

Na enig experimenteren met depron heb ik toch maar een ofa achtige dlg gemaakt met een span van 130cm en een skyshark 2p als staart.
Nu ik lekker aan het gooien ben zie ik de skyshark flink doorbuigen.
Hebben jullie hier ook last van?

ik heb een 3p (niet taps toelopend) en die buigt niet echt zichtbaar. Als je een high speed camera heb, zal je zien dat zelfs de beste DLG-booms nog flink doorbuigen...... Daar kan je gewoon niks aan doen en is volgens mij ook niet echt erg. De krachten op het richtingsroer zijn gewoon te groot :)

Ik gebruik voor de OFA de 2P. Als je deze even met je handen buigt zal je zien dat ze redelijk slap lijken. Voor de OFA heb je echter maar ongeveer 2/3 van de volle lengte nodig en dat scheelt enorm. Bij die lengte buigt hij niet extreem door.

Ja de 3p moet sterker zijn dan de 2p.
Beiden hebben dezelfde binnendiameter (denk ik) en de 2p heeft twee lagen koolstof en de 3p drie.

dan moet ik maar eens op zoek naar 3p stokkies.
Het doorbuigen is soms heel erg....de staart raakt bijna de vleugel.
Ik zal het eens laten filmen en in slomo op inet zetten

Ik kan 64 fps opnemen...moet even kijken hoe dat moet.
Ja ik denk op 10cm na raakt hij de vleugel niet.
hij zwemt vervolgens wel als een vis met krachtige slagen omhoog. 8)

Ja ik denk op 10cm na raakt hij de vleugel niet.

Tja dan zijn er verschillende mogelijkheden :):)
-Belgisch Carbon is al genoemd maar het is zo'n Sky shark pookje ; dat is het dus niet.
- bij de huidige buitentemoraturen kan de epoxiehars week worden (ijscompressen meenemen is misschien een goede tip)
- de massa van je stabilo plus kielvlak is wat aan de hoge kant misschien?? (> 1Kg, dat buigt dan wel fors door bij de start :):)
- het is nog allemaal officieus, dat F3K vliegen, maar pas op bij eventuele dopingtests door vliegende brigades..:):), je slingert nogal stevig zou ik zo zeggen

Arno

sietse zei:
Belgisch carbon vind ik toch nog steeds de mooiste uitspraak die ik hier heb gehoord :D

Iedere keer als ik een zwarte Edding erbij pak begin ik ongecontroleerd te hinnniken idd. Maar mijn voorstellingsvermogen heeft moeite met een Belgisch carbon staartboompje: is dat een zwart gekleurd opgerold reepje papier ofzo :lol:

Iedere keer als ik een zwarte Edding erbij pak begin ik ongecontroleerd te hinnniken idd. Maar mijn voorstellingsvermogen heeft moeite met een Belgisch carbon staartboompje: is dat een zwart gekleurd opgerold reepje papier ofzo

Misschien een schrijf fout en bedoelen ze carton :D

Back