buiklanding Spitfire..

• Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
waar en waneer was dat ik heb zoon idee dat ik hem heb gehoord bij mij thuis
gr

wie weet hoe het komt?

Ik gok:

Of de retracts zijn uit de liggers gebroken ( :nooo: )

of ze waren niet gelokt (te weinig druk? Lekkage in het systeem? :? )

Ik neem toch aan dat jullie zelf ondertussen al meer weten? :confused:

jan.

ja, we wisten het ongeveer 5 min na het maken van het filmpje...maar het goede antwoord zit er nog niet tussen....

inderdaad, nl Ronald dacht de motor uit te zetten, maar bleek zijn poten in te trekken...

:rolling:

Goed leermoment dus.

Je zou je nu dus kunnen afvragen of deze 2 schakelaars niet te dicht bij elkaar zitten.

Voor mezelf heb ik de schakelaars ook "logisch" ingesteld.
Alles naar voren/boven is aan/ingetrokken (voor mixers ed. uit!!) of te wel de normale vliegpositie.

Gear down is een schakelaar naar beneden, motor uit, ook een schakelaar naar beneden.
Op deze manier kan het bijna niet verkeerd gaan en kan je bijna geen fouten maken.

Zal echter ook een geval van gewenning zijn.

Eh, ja, waarom niet?!?!?
Heb al mijn kisten zo ingesteld dat de motor wordt afgezet door een schakelaar als deze stationair draait.

makkelijker en sneller dan een trim.

ik deed het vroeger altijd met trim inderdaad... stationair toerental max trim en idle cuttoff dmv mengsel arm. gebeurt het nl ook nooit dat je tijdens vlucht per ongeluk motor uit zet dmv schakelaar.

Klopt,maar de digitale trims van vandaag werken wat langzamer dan de vroegere trims.
Schuif naar beneden duwen was voldoende, nu moet je hem echt vasthouden.

En een motor uitzetten tijdens de vlucht door de schakelaar per ongeluk over te halen heb ik nog niet meegemaakt.
Komt misschien ook door de indeling van de schakelaars.

Heb alle "vliegschakelaars" (wielremmen, mixers, airbrake) links zitten, en alle overige schakelaars (motor uit,timer, leerling, canopy etc.) rechts zitte (flaps, gears en expo/dual zitten in het midden).

Ik gebruik de A schakelaar van mijn FF10 alleen voor motoruit (Aus)
Is bij alle benziners gelijk bij mij .

En zit direkt boven de gasknuppel .

Maar zoals je ziet is een vergissing snel gemaakt . :D

Mvg Johan

Als hij de verkeerde schakelaar pakt en zijn poten intrekt, hoe komt het dan dat ze op het filmpje duidelijk nog uit zijn? :confused:

jan.

Back