buiklanding Spitfire..

• Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
Wielen uit bij de landing. Model op de grond. Schakelaar om om de motor uit te zetten en dan...... OOPS, gear up! Verkeerde schakelaar. :oops:

wel filmpjes, alleen geen collapsed landing gear...

al kunne squat switches ook defect raken, en pilot kan ook vergeten gear down te geven... gebeurt in het echt ook :)

Ha ha Wolting lullo. Jongens was ijn eigen fout hoor. Heb de schakelaar voor het landingsgestel net boven de schakelaar motor uit. Ik wilde de motor uitzetten na de landing maar m,n klauwen waren zo koud en gevoelloos dat ik verkeerde heb bediend. Ik denk dat ik de schakelaar maar naar de linkerkant verplaats... Dumbass....

Ronald, moet je gewoon een kloddertje speciaal vet op je landingsgestelschakelaar doen. Heb nog wel wat voor je!
Groeten Andre

Ha ha Wolting lullo. Jongens was ijn eigen fout hoor. Heb de schakelaar voor het landingsgestel net boven de schakelaar motor uit. Ik wilde de motor uitzetten na de landing maar m,n klauwen waren zo koud en gevoelloos dat ik verkeerde heb bediend. Ik denk dat ik de schakelaar maar naar de linkerkant verplaats... Dumbass....

Hier kun je wel om lachen, het gaat allemaal goed niks aan de hand.
Ik heb bijna het zelfde gehad, ik was aan het landen en het vliegtuig kwam iets te snel binnen.
Dus ik dacht direct motor uit en landen.
Ware het niet dat die dikke vingers van mij de SNAP/ROL schakelaar aanraakten.
Eindigt dus in een CRASH maar wel een heel goed leermoment

Sorry dat ik het zeg, maar wat daar in dat laatste filmpje gebeurd is levensgevaarlijk. Dat toestel is zo te zien nogal gevoelig op zijn hoogteroer en wil zo te zien nogal snel duiken. Lijkt me dan niet enorm slim om er onder te gaan staan. Sowieso ben je al gek om zo te gaan staan filmen zelfs al zou het een simpele trainer betreffen...

Mwaaah valt wel mee denk ik,
Ronald is natuurlijk niet de eerste de beste vlieger én hij kent de kist door en door...... (nou ja behalve dat 'motor uit schakelaartje ' dan :rolleyes:)

gr.
Frank

Ronald is natuurlijk niet de eerste de beste vlieger
Mhhh, dat leest een beetje vreemd :roll:

Ach, zo te zien nog hoog genoeg en je moet soms wat over hebben voor leuke shots.
Ik heb ook wel eens plat op m`n buit gelegen bij een start van een grote bak.

Beetje vertrouwen hebben in elkaar en elkaar kennen ;-)

precies,

toen wij nog op ons oude veld in tiendeveen vlogen, kwamen er geregeld vliegtuigen van Hoogeveen over te weten een pt19, stearman, en nog wat van die oude kisten, soms zo laag, dat je echt op de grond moest gaan liggen....echt vet!!

Tiendeveen? oi... das toch waar die skyvan naar toe is gegaan? (die vierkante doos met vleugels (alleen dan zonder vleugels)

klopt, maar dat veld is compleet verdwenen.... we vliegen nu in De Krim...

Back