buiklanding Spitfire..

• Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
hebben jullie die skyvan nog?

ik vloog altijd Delta brandweer patrouille vanuit hoogeveen, heb menigmaal een low pass uitgevoerd met Cessna 172 over jullie veld :)... (was echter bijna nooit iemand)

nee de skyvan is allang niet meer in ons bezit, wij mochten geen caravan of clubgevbouw plaatsen, maar er is geen wet tegen een vliegtuig wat als club onderkomen wword gebruikt.. dus toen vond de gemeente het beter om ons een vergunning te verlenen voor een clubhuis.

maar ook die is al weer vertrokken..

we hebben nu een veld zonder geluidsrestrictie, wel kleiner als het oude, maar met vergunning.

Aan de ontsluitingsweg te De Krim dat is aan de doorlopende weg van nieuwlande naar de krim vanaf de A37 de afslag geesbrug/nieuwlande en dan richting de Krim

als ik op google maps kijk is dat dan het veldje net na het slootje aan de linkerkant?

mooie plek zo midden in de weilanden...

goede verstandhouding met de buren?

nee de skyvan is allang niet meer in ons bezit,

Ach ja met weemoed denk ik terug aan die mooie bak, ben zelf 10 jaar cameraman/ skydiver geweest en heb alleen uit deze kist al ruim 300 sprongen, wat rest zijn nog een flink aantal foto's waaronder deze,

full

gr.

Frank

(Grappig waartoe zo'n buiklanding van een spit kan leiden haha :mrgreen: )

Laatst bewerkt door een moderator:
was ook stomme fout van de piloten waardoor deze kist niet meer luchtwaardig was.... snap nog steeds niet hoe ze dat gehad hebben...

was ook stomme fout van de piloten waardoor deze kist niet meer luchtwaardig was.... snap nog steeds niet hoe ze dat gehad hebben...

Vrouwen hè,....
Het team wat op die dag vloog bestond uit twee vrouwen,
en vrouwen die brandstof moeten tanken dat gaat niet goed :nooo: , (vast halfvol getankt, lekker goedkoop pffff :rolling: hahahah)
Dus nadat de Kero op was een ongeplande landing in een akker.....

Frank

volgens het verhaal, zouden ze nog 1 keer een zooi parachutisten omhoog brengen, en er zou nog net genoeg brandstof in moeten zitten, das dus niet gelukt, de schade viel op zich mee, enkel het neuswiel was verbogen, maar daardoor ook de wortel rib die door het hele vliegtuig naar achter liep..

wel een leuke bijkomstigheid,

tijdens de Dakar rally was een skyvan een deur nodig, deze hebben ze bij ons geleend, 3 dagen later zag je een spierwitte skyvan met een roze/gele deur op de tv...

LOL... wat ik bedoel is, ik kan me best voorstellen dat je op een dag een inschattingsfoutje maakt door met te weinig brandstof weg te vliegen, (ik ben zelf ook een keer met 3 liter in de tank geland na iets minder dan 4 uur gevlogen te hebben)

maar dat je daarna een akker uitzoekt om te landen (terwijl er volgens mij in die omgeving ZAT plek is om kist zonder schade neer te zetten...

nou dat viel tegen, waar de kist lande was nagenoeg alleen maar akkerbouw..

hoe hoog zaten ze toen de motoren uitvielen? blijf het een vaag voorval vinden, als er 1 motor uit valt, dan ga je toch meteen kijken naar een veld om neer te zetten... maar ja, ik was er niet bij en jullie hebben er een tof clubhuis door gehad :):)

Hmm we gaan toch niet persoonlijk worden he? :D Volgende keer op de grond liggen rik. Misschien hebben we dan die kist ook klaar waar GEEN lawinepijl in zit :) oh ja de functie inmiddels naar de linkerkant van de zender verplaatst.

Laatst bewerkt:
Ronald is natuurlijk niet de eerste de beste vlieger

Berto,

Bedoeld wordt: stel dat je een piloot nodig hebt, en je neemt de eerste die je tegen komt. :shock:

Dat is het maar zeer de vraag of dat de beste is (:nooo: )

Ronald is (naar men zegt) niet de eerste de beste: een zorgvuldig uitgezochte! :p

(Drie meter lager raad ik (ook ivm. het welzijn van de cameraman) ook hem af . . . )

jan.

Ronald kan een leuk stukje vliegen, was een van mijn beste leerlingen,

volgende week gaan we de rol oefenen

noodlanding is het probleem niet, ik denk standaard procedures... gear down on downwind... do NOT select gear up while taxying!!!!

nee, nee het is,

start, gear up, en decend to normal flighing level

ik zou 'ascent' doen.. tenzij jullie met graafmachines vliegen :P

(start, gear up, ascent to flightlevel)

Back