Build T REX 600 E PRO FBL

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door STRATUS, 14 jul 2011.

  1. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    hey bedankt Ronny,


    In de beschrijving van de 3gx staat dat de ontvanger accu op de battery poort moet van de 3gx.
    De ontvanger haalt daar dan weer zijn stroom vandaan via een kabel.
    Ik ga jouw lijstje er straks een bij pakken als het zo ver is.

    groeten


    Peter
     
  2. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Peter ,

    Ja het kan anders zijn bij het ALIGN systeem , maar het staat volgens mij ook wel in de manual van ALIGN .
    Maar , je komt er wel uit .... hulp genoeg hier op dit forum ... ;-)

    Grtz
    Ronny
     
  3. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Volgens mij gaat er nu nog iets niet helemaal goed met de stroomvoorziening Stratus

    Je hebt nu 1 servo connector van de lipo in de RX begrijp ik? Je kunt beter al 2 servo connectors aan de lipo solderen en dan 1 in de RXB van de Vstabi en 1 in de SBUS ontvanger. Anders zit de beperking in de lipo aansluiting.
    En ik hoop dat je geen signaal draad hebt laten zitten nu tussen RXB en de SBUS ontvanger, weet niet wat voor rare effecten dat kan hebben. Ik probeer altijd draden die alleen voor power zijn om die zonder signaal draad aan te leggen.

    Heb je overigens de rode draad van de Jive master cable verwijderd?
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  4. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei ,

    Ja klopt , ik heb nu een servo connector in de RX via de lipo ..
    Je hebt gelijk , beter twee servo connectors aan de lipo solderen en dan eentje naar RXB van de V STABI en eentje naar de ontvanger .... ;-)

    Ik heb de signaal draad gewoon laten zitten op de S BUS naar RXB ... maar deze is snel eruit gehaald ... ik heb geen idee wat dat voor problemen kan geven ... dit is inmiddels veranderd , deze kabel komt nu rechtstreeks van de lipo naar RXB ...

    De rode draad van de JIVE heb ik ook niet verwijderd ... waarom moet dit ? had ik ook niet bij de RAVE , en dat ging prima ...

    Grtz
    Ronny
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  5. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Weet niet of het problemen kan geven maar de RX stuurt signalen richting RXB en de Vstabi stuurt signalen richting RX. Better safe then sorry.


    Gebruikte je bij de rave ook een lipo?
    In de manual staat dat je de rode draad moet verwijderen.
    Weet niet genoeg van elektrotechniek en de kontronik om het zeker te weten. Op de rode draad van de Jive staat +5,6V door de Lipo staat er op de andere kant +7,4 (of hoger). Weet niet hoeveel stroom/spanning er dan richting de Jive bec loopt. Misschien Lipovoltage-5,6V=... of er staat gewoon 7,4V (of hoger) op de internals van de Jive. Maar het lijkt me altijd veiliger om de rode draad van de Jive te verwijderen.
     
  6. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË


    Ja , ik had bij de RAVE ook een RX Lipo .. maar ik zal je volgen in je redenering , en hier ook de rode draad loskoppelen ... beter SAFE ... en ik heb het zonet gelezen in de manual van de JIVE , indien je geen BEC gebruikt , moet je de rode kabel loskoppelen .... had ik over het hoofd gezien ... ;-)

    Thx ,

    Grtz
    Ronny
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  7. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Nog even een oplijsting voor de verandering van de geometrie als je de V STABI van MIKADO gaat gebruiken op deze heli .

    De servohevels , deze zijn van ALIGN , uit de origele kit + ballinks , deze ballinks komen op het binnenste gaatje .. JUIST OF NIET JUIST .
    Ik heb 13mm pivotballs en 8 mm pivotballs , deze laatste staan er nu op , in het binnenste gaatje ..
    [​IMG]


    De outerswash ballinks , gaan er vanaf , en hier komen de Ballinks op van MIKADO , de juiste maat en bestelnummer krijg ik nog .. JUIST OF NIET JUIST
    [​IMG]

    De innerswash ballinks worden verwisseld met de ballinks van de bladegrips , deze innerswash ballinks komen dan op de bladegrips , de ballinks van de bladegrips komen dan in de plaatst van de innerswash ballinks .. JUIST OF NIET JUIST
    [​IMG]

    Deze laatste snap ik niet goed , wat is het effect van deze omwisseling ?

    verander mijn redenering als ik mis zit en de bal er compleet naast sla :)

    Komt ie met dank aan Hobbymaniac!

    -Op de outerswash (naar servos) logo 600 ball links
    -De innerswash ball links verwisselen met de ball links van de bladegrips (eerste gaatje van binnen)


    Grtz
    Ronny
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  8. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    Dit is wat je nodig heb op je swash;
    M3x10 Long Swashplate Pivot Ball [MIK4192] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

    Er zit er 2 in, dus heb je 2 zakjes nodig.

    Die komt op je swashplate naar servos.

    pivot bal van inner swash wissel je om met bals op bladhouders. Links komen wel net een graden scheef te staan, maar maakt verder weinig uit, je kan ook gewoon een setje kortere nemen en die van bladhouders niet gaan gebruiken. Het gaat erom dat je kortere bals op innerswash zet.

    Hier wordt geometry beter voor vbar maar ook voor elke andere FBL systeem.
    Op servos gebruik ik binnenste gaten, ik heb ook mijn servos schuiner gezet door een ring gebruiken, zo heb ik meer ruimte om een grotere motor later erop te zetten. Bert gaat eentje winden voor mij :)

    Ik maak nog wel een paar fotos als ik thuis ben. Een foto zegt meer.
    ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
     
  9. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei ,

    Prima , bedankt voor de info ,
    Ik zal een paar zakjes bestellen van MIKADO ..

    Op de servo's , servohevels gebruik je daar de langere 13 mm pivotballs of de kleinere 8 mm pivotballs ?

    Grtz
    Ronny
     
  10. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ik had nog een paar van 9mm liggen van mijn 700, en van die korte ook daus dat kwam mooi uit, maar in ieder gevan bedankt voor de info.
     
  11. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    hier snap ik nog niet veel van van dat mikado gebeuren, op hoeveel cyclic graden moet de v-stabi ingesteld worden?
     
  12. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    je schuift in cyclic menu net zo lang tot je 8 graden krijgt. Met die aanpassingen zit je op 90-95. zonder aanpassing zit je ergens bij 60 wat dus niet echt goed is.
     
  13. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    ik gebruik 8mm, maar mijn servos zijn extra schuin gezet, als je ze niet schuin zet is 13mm.
    gewoon zorgen dat je linkages zo recht mogelijk naar beneden lopen.
     
  14. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    nog iets over cyclic.. vbar wilt 8 graden zien, maar b.v. beastx wilt 6 graden. Dat zegt niks over hoeveel cyclic JIJ krijgt. Het gaat erom dat beastx of vbar weet hoeveel uitslag 6 of 8 graden is, dus het is voor hun referentie en zegt helemaal niks hoe snel je heli rolt enz... die stel je in met agility.
     
  15. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei ,

    AH ok , ik zal de 13 mm dan moeten gaan gebruiken , want mijn servos staan niet schuin ..

    Dus even de MIKADO Ballinks bestellen MIK4192 en een setje van ALIGN Diameter 5 mm x 10.5 mm , Linkage Ball B ( M3x4 ) , Dit heeft als bestelnummer H60234 , dan kunnen de Linkageballs blijven zitten op de rotorgrips ...


    Grtz

    Ronny
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  16. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Build in progress !!!!

    vandaag mijn 3 tuimelschijf servos gaan afhalen ... SAVOX 7.4 V servos ..
    Hmmmmm ... de heckrotor servo was nog niet binnen ... komt binnen een weekje of 2 pas ... maar ik heb geduld ... ;-)

    Even de sleaves rondom de kabels geplaatst met een krimpkous of het begin en uiteinde , dit om de boel wat te verstevigen en te beschermen ..

    De ballinks voor de swash zijn besteld en dit is ook nog een paar dagen wachten vooraleer we deze kunnen monteren ..

    Enkele fotos , hij begint stilaan af te geraken ... ;-)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Als ik de ballinks heb van MIKADO en ALIGN , kan ik de verdere afstellingen al doen met de V STABI ... even wachten dus ....

    Grtz

    Ronny
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  17. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Ziet er heel netjes uit Ronny! Je kan ook de servo draden voor de main shaft kruisen en dan een onder elke servo door naar voren laten lopen binnen het frame.Dit heb ik ook gedaan ook met sleeve.
     
  18. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    Heeeeel mooooi gebouwd, en een vette set-up,.. i
    Welke tailservo, gaat ge gebruiken? of heb ik het over het hoofd gezien
    Wachten op een tailservo, mmm komt me bekent voor :p
     
  19. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Peter ,

    Ja is waar , maar dan heb ik tekort aan servokabel ... de servokabel van de SAVOX servo's zijn niet zo lang ...
    Ik geraak dan niet aan de V BAR ... ;-)

    Nu zou je kunnen zeggen , verleng die handel , maar ik vind het ook OK zoals het nu is ...

    @ court99

    Merci , de tail servo wordt de laatste nieuwe van SAVOX SB-2272MG , http://www.savox.de/produkte/servos/hochvolt-und-brushless/item/sb-2272mg , Stellzeit für 60 Grad bei 7,4 V ca.: 0,035sek.
    Stellkraft bei 7,4 V ca.: 140 Ncm , maar is nog helaas niet leverbaar ... vandaar dat ik even geduld moet hebben ...


    Grtz
    Ronny
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  20. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Net terug van 3D Masters ,
    Amai , prachtige dag achter de rug , geluk gehad met het weer , in het begin even wat gedruppeld maar de rest van de dag prima ..

    Heb me toch maar een 7.4 Volt Heckservo en wat rotorblades meegebracht van de snoepwinkels van op het 3D terrein ..

    Moet nu als laatste wachten op de Balljoints van MIKADO en ALIGN , en dan kunnen we de maiden doen van de T REX :

    OUTRAGE 7.4 Volt SERVO ..

    [​IMG]
    [​IMG]

    De bestelnummer van het zwarte landingsgestel van de T REX 600 van de T REX 700 ..
    [​IMG]

    Morgenvroeg terug naar de 3D wei , hopelijk blijft het weer een beetje goed ...

    Grtz

    Ronny
     

Deel Deze Pagina