buiten temperatuur tekoud???

• Topicstarter Topicstarter kawasaki60
  • Startdatum Startdatum
K

kawasaki60

Guest
hey hey mede nitro rijders.

Ik heb van het weekend mijn Kyosho klaar gemaakt, betreft de inferno buggy mp-7.5 sport 3

Ik vermoed dat het aan de koude buiten temp maar ik kreeg hem nauwelijks aan, en zodra die liep en paar rondjes rijk gereden ivm nieuwe motor (gx 21) zelfde als de standaard motor.

in de garage met goede lucht aanvoer en afvoer en kamertemp start hij DIRECT!!, buiten de garage niks meer daar.

kan het zijn dat de luchtvochtigheid te hoog is??

mvg sjoerd

Het weer heeft veel invloed op de motor dus het zou best kunnen. Vewarm anders de koelkop even met een föhn.

M.v.g. Mark

nou mijn inferno mp7.5 sports 3 loopt als een trein ook met dit weer

hey hey,

mijn kameraad zijn buggy dus ook liept als een trein, maar hij heeft een dichte luchtfilter en ik een half open.

wat voor filter heb jij erop?? mischien dat ie toch wat vocht pakt ofzo.
in de loods van me pa heb ik echt veel ruimte enzo en dara loopt ie lekker.

PS >> Mark bedankt voor je tip;) maar ik heb geen mobiele stroom :D haha

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is het wat aan de koude kant om je blokje in te rijden.

je hebt nu iig geen kans datie over verhit raakt

ok ok die kans bestaad altijd maar is nu aanzienlijk kleiner dan in de zomer.
en het is toch ook het beste om in te rijden met je kap erop?(ergens gelezen)
zodat hij bij een goede tempratuur(lees: met kap erop blijft er altijd wat warmte/hitte onder je kap hangen. waardoor je hem inrijdt op de tempratuur die het anders ook wordt onder je kap.

correct me if i'm wrong, heb het maar ergens gelezen dus of het klopt weet ik niet

Moet zo rond de 10 graden zijn om knap in te kunnen rijden. Weet niet wat de temperaturen nu zijn maar t is niet heel warm dat weet ik wel:teacher:.
Je kan hem ook in alu-folie wikkelen maar dan is het heel moeilijk om de temperatuur goed te houden geloof ik.

gr niels

goedkope 12 volt accu (uit zo'n handdoek oprol ding in openbare wc's(is lekker klein, wel zwaar)) en sluit daar gewoon een banden warmer op aan leg de banden warmer op me cylinderkop. zelfde principe als een fohn

+1 ^^^^^ je moet ook wel een goede temperatuur behalen wil je je blokje goed inrijden. Anders heb je er nog niks aan.
Hij mag niet te warm worden maar ook zeker niet te koud blijven.

Toen ik mijn blokje twee tankjes stationair liet draaien, kon ik hem aan het einde van het 2e tankje, gewoon bij het blokje vastpakken. Hij was gewoon lauw... Dit was dus geen goede zet? :/

Om een motor in te laten lopen is het nu wat te koud voor. Het eerste tankje stationair laten lopen geeft nog niet zo heel veel dat de motor niet erg warm word maar daarna als je gaat rijden moet hij wel redelijk op bedrijfstemperatuur komen.

M.v.g. Mark

Om bij dit weer een motor nog knap in te kunnen lopen gedurende de eerste tankjes, kun je een stukje karton om de koelkop plakken. Dan houdt de motor wat meer warmte vast.

O ja hoor, bij het rijden steeg de temperatuur wel, alleen bij het stationair lopen werd ie niet echt warm.

Maar heeft dit dan nadelen voor in de toekomst?

Tijdens de inloop bestaat er de kans dat de zuiger en cilinder zich bij de lagere temperaturen naar elkaar zetten wat voor de komende zomer wanneer het wat warmer wordt nadelig kan zijn. Inderdaad is het bij extreme kou verstandig om de koelkop iets af te dekken waardoor de temperatuur in de motor iets hoger wordt.

ik draai met koud weer de naald iets verder in
en meet met de temperatuur gun
en rijd in op 80a 90 graden
dan ga ik na 3 tankjes langzaam nog iets indraaien tot 110 graden

in de zomer zet ik op 120 a 130

maar ik start eerst auto in de schuur met verwarming dat hij al gelopen heeft
dan pas naar buiten
EN ZET ER EEN HETE PLUG IN NO 3

ook neem ik een kruik mee met een kous erom
en ik doe de kous effe om de cilinder lekker warm
dat is een kruik voor babies je kent ze wel
geen grap
maar koop een temparatuurmeter en houd hem op temperatuur
en rijd niet door water

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon in de schuur verwarming op 21 graden, autootje op de bok en inrijden met WOT. Moet alleen ff kijken of de buren nog happy zijn na 1ste tankje, O ja zorg voor goede ventilatie:D

PS heb nog een zootje onderdelen liggen van de mp 7,5 sport 3 intresse stuur pm

Laatst bewerkt:
Gewoon in de schuur verwarming op 21 graden, autootje op de bok en inrijden met WOT. Moet alleen ff kijken of de buren nog happy zijn na 1ste tankje, O ja zorg voor goede ventilatie:D

PS heb nog een zootje onderdelen liggen van de mp 7,5 sport 3 intresse stuur pm

Dan heb je of een behoorlijke schuur of een hele kleine auto ;) :D

Back