Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit is een mooie demonstratie van de wet van Biot-Savart:ik denk dat de motor toch echt sluiting heeft.
Beschadigde windingen.
Het kan niet te maken hebben met magnetisme.
GJ
Ja ik ook, die ring bevind zich in het elektromagnetisch draaiveld van de stator dat wekt inductie op in die ring.Ik heb het vermoeden dat de alu spinner er ook iets mee te maken heeft
Ja en? ga je voor ons een magnetisch veld berekenen en met welk doel?Dit is een mooie demonstratie van de wet van Biot-Savart:
Maar die ring draait samen met het draaiveld rond, dus zou geen invloed moeten hebben, hoogstens door het slip-verschil in toerental.Ja ik ook, die ring bevind zich in het elektromagnetisch draaiveld van de stator dat wekt inductie op in die ring.
Hendrik Lorentz doet hier ook in mee.
In theorie. In deze opstelling zit in zo'n egaal oppervlak enkele gaten 2 of meer voor de bevestiging en 1 voor de as.Een egaal kopervlak heeft volgens mij nauwelijks of geen invloed omdat het ontstane magnetisch veld één groot oppervlak is dus de "velddichtheid" heel gering. Hierdoor zal het geen invloed hebben.
Dat denk ik niet. Probeer het maar eens met een stukje ijzer tegen de buitenkant van de rotor (de "can"). Er treedt zo goed als geen magnetisch veld naar buiten en dat hoort ook zo. Alles wat buiten de can komt is in principe verloren en draagt nauwelijks bij aan de kracht van de motor. Daarom is de can ook van een goed magnetisch geleidend materiaal zoals ijzer (staal)...... De aluminium ring speelt ook een rolletje mee, de luchtspleet wordt hiermee verkleint.
Waarom zou ik met een stuk ijzer bij een motor gaan staan?Dat denk ik niet. Probeer het maar eens met een stukje ijzer tegen de buitenkant van de rotor (de "can"). Er treedt zo goed als geen magnetisch veld naar buiten
Bij een stilstaande motor detecteer je alleen het magneet veld van de permanente magneten en ja die fladdert ook gewoon naar buiten door de can en er onder en boven uit.Het is de bedoeling dat het magnetische veld binnen de motor blijft voor het hoogste rendement en de grootste kracht. De dikte van de can en het gebruikte materiaal wordt zo gekozen dat dit ook het geval zal zijn.