G
Guest
Guest
Enthousiast geworden door het voordeel van LRK motoren dat deze motoren een hoog draaimoment hebben en flexibel zijn aangaande de wikkelingen (stator = eenvoudig te wisselen als je er meerdere hebt), bekruipt mij toch een ander gevoel.
Ik heb er inmiddels twee en krijg het gevoel dat de regelbaarheid van deze motoren niet lineair is. Van 0 tot 1/2 gas lijkt redelijk gestaag te gaan, maar ik heb het idee dat bij 3/4 het maximum toerental wel bereikt is en daarna niet veel meer gebeurt. Dit geldt voor beide motoren.
1. TM280/5/30 Ster met Jeti JES 06-3P en APC Slowfly 8*3,8
2. TM350/20/14 Ster met Jeti Master 40 en Graupner CAM CFK 15*8
Mijn twee ´normale´ motoren met vertraging lijken veel beter regelbaar
1. HP220/20/A3 P4 5:1 met Schulze 88Fo en Graupner CAM CFK 14*9,5
2. Hacker B20/15L 4,4:1 met Jeti JES 18-3P en APC Slowfly 9*4,7
Zin of onzin?
(Ron liever een antwoord ipv. links :wink: )
Ik heb er inmiddels twee en krijg het gevoel dat de regelbaarheid van deze motoren niet lineair is. Van 0 tot 1/2 gas lijkt redelijk gestaag te gaan, maar ik heb het idee dat bij 3/4 het maximum toerental wel bereikt is en daarna niet veel meer gebeurt. Dit geldt voor beide motoren.
1. TM280/5/30 Ster met Jeti JES 06-3P en APC Slowfly 8*3,8
2. TM350/20/14 Ster met Jeti Master 40 en Graupner CAM CFK 15*8
Mijn twee ´normale´ motoren met vertraging lijken veel beter regelbaar
1. HP220/20/A3 P4 5:1 met Schulze 88Fo en Graupner CAM CFK 14*9,5
2. Hacker B20/15L 4,4:1 met Jeti JES 18-3P en APC Slowfly 9*4,7
Zin of onzin?
(Ron liever een antwoord ipv. links :wink: )