Bullet blijkt miskoop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een HPI Bullet gekocht en kom bij arriveren van de auto tot de ontdekking dat het front diff gewoon kapot is. Ik heb dit met hem besproken via PM, om tot een overeenkomst te komen, dit is helaas niet gelukt. Derhalve vind ik dat ik de mede forum bezoekers moet waarschuwen voor tweedehands kopen via enig fora of ander verkoopmedia.
Er wordt gesproken over vertrouwen en loyaliteit wat achteraf niet verhaalbaar blijkt te zijn.
Het gaat over de eerder genoemde HPI Bullet flux MT.
Bij aankomst bleek dat het front differentieel gewoon niet werkt. Zie:

MVI_1197.mp4 video by Braxx100 - Photobucket

De verkoper blijft volhouden dat het werkte toen de auto hem verliet. In mijn ogen kan de posterij nooit een dermate defect veroorzaken en stel ik dus de verkoper aansprakelijk. Deze wil van geen wijken weten en houd vol na veelvuldig PM verkeer geen concessies doen.
Vandaar dit draadje.

Medeforumgenoten pas op met aankopen via internetmedia!! :!:

Mod edit: Emil, persoonlijk worden is niet handig...
Wij als forum hebben GEEN partij in verkopen. Bij bewezen oplichting volt een permban van de bewuste gebruiker.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is dat imbusje gewoon uit dat deel die aan de dif 'geschroeft' zit. Je hebt die as die nog draait volgens mij hoort die vast te zitten aan die ik noem het ff difpin. Maar dat imbusje is er uit die kan die er over heen draaien.

Volgens mij is dat imbusje gewoon uit dat deel die aan de dif 'geschroeft' zit. Je hebt die as die nog draait volgens mij hoort die vast te zitten aan die ik noem het ff difpin. Maar dat imbusje is er uit die kan die er over heen draaien.

Toch goed wat zo'n draadje nog voor tips kan opleveren voor de verkoper. Ik ga hier naar kijken..........
wordt vervolgd.......

[mod]Wij zijn geen partij in verkopen. Bij oplichting doe aangifte bij de politie. Ga niet openbaar lopen posten, hoe zeer je dit ook wilt, en hoe zeer we dit ook begrijpen, doe het niet!
Bij bewijsbare oplichting, krijgt de dader een permban. We willen geen oplichters hier!

Aan de ander kant kan het ook iets simpels zijn (toeval), en knal je nu de verkoper af op deze manier, en dat is iets wat we ook NIET willen....
[/mod]

Tevens even een pb gestuurd, de inhoud en de rest via pb, niet openlijk hier!, Alvast bedankt.

Emil, mod

Laatst bewerkt:
wanneer je iets koop wat aardig wat euro kost haal het dan persoonlijk op.
Neem hem anders mee naar iemand met ervaring zoals een modelwinkel

Laten we eerst evne tips geven, om te kijken WAT het probleem nu DAADWERKELIJK is, en dan kijken naar de oorzaak, en dan kunnen we alsnog gaan debateren over wie wat nu toekomt..

Wat een topic zeg, zoiets knal je niet op het forum iig.
Welkom in de wereld van 2e hands zou ik zeggen.
Altijd risico en die moet je accepteren anders had je nieuw moeten kopen voor garantie .
Heb zelf ook een revo brushless gekocht 2e hands, thuis kwam ik erachter dat de bulkhead achter kapot was. Pech hebben denk ik dan.

Zoals ik het filmpje bekijk ben ik het ook eens met de rest, lijkt of dat borgpinnetje eruit is, dat kan de verkoper ook niet hebben geweten als hij bv net voor hij m pakt eruit gevallen is en niet meer gereden heeft.
Had het zelf namelijk pas ook, ik kwam de heuvel niet meer op met de revo, bleek dat ik 2wd had, maar merkte dat pas goed toen ik grip nodig had.

Hij had mn wel ff mogen schoonmaken voor de verkoop vind ik, wel zo netjes. ;-)

Waarom is dan ooit dat verkoperfeedback verdwenen denk ik dan.

omdat dat "meer"werk opleverde voor de Mod's , bovendien krijg je altijd het welles en niettus spelletje , wat je ook hier weer hebt .
Maar eerlijkheid mag je wel verwachten , en zeker bij grotere aankopen , ook hier , gewoon zelf ophalen.

Laatst bewerkt:
Hij kon het ook niet geweten hebben als dat pinnetje er net uitviel voor hij de auto inlaadde. Ik bekijk het altijd nog positief he?

Ja, en aan zo'n opmerking hebben beide partijen iets..? Goedzo..
Moraalridder.

In ieder geval, ik zou zeggen ga niet meteen uit van het negatieve, maar kijkt eerst eens of het niet iets is wat naderhand gebeurd zou kunnen zijn. Zoals in dit geval dat pinnetje.
Zo heb ik namelijk ook al eens een fout gemaakt ;).

Als het echt helemaal kapot blijkt te zijn is het natuurlijk een ander verhaal.

als de front diff van een bullet flux kapot is hor je een tikkend geluidje.
als je dit niet hoord is er gwn iets losgeschoten;).
en ja dat kan komen door het verzenden. tnt gaat niet zo zorgvuldig om met hun pakketjes.(ze smijten het overal gwn neer en gooien het ook gewoon in de verzendauto. ik heb een keer mijn pc gekocht en die werd verznonden via tnt en door alle klappen die de spullen hadden moeten opvangen was me moederboord en me videokaart en me hdd gewoon kapot. moederboord zat zelfs een hele barst in. dit was een zelbouw pc. dus nieuw. ik zou zeggen maak het diff even open en kijk of er niet gewoon iets los is.

mvg, Paul

Laatst bewerkt:
Kijk ik ga hier gewoon 1 maal reageren en dan is voor mij de kous af.

Ik heb met die bullet nog zeer veel gereden en toen ik die opzij gezet had voor in de verkoop te gaan deed die het nog perfect.
De verkoper heeft er zelfs een paar leuke extra's bijgekregen.
Normaal gezien heb ik het liefst dat ze zoiets zelf komen ophalen zoals met mijn andere spullen ook is gebeurd dan is er nooit een probleem zoals dit.
Moet het dan toch verzonden worden maak ik meestal als ik genoeg tijd heb nog wel even een filmpje om zekerheid te hebben dat het werkt en ik toch een bewijs van werking heb.
Dit was in dit geval spijtig genoeg niet het geval daar ik geen tijd gehad heb wegens werk.
Dit speelt nu in mijn nadeel omdat ik geen weerwoord kan bieden.
Hij zegt dit en ik zeg dat en hij heeft 'bewijs" en ik niet.

Nu ben ik er echter 100% zeker van dat de bullet nog werkte toen die hier buiten ging want een wagen gaat niet stuk aan de diff van gewoon stil te staan een weekje.

Het is een zeer spijtig voorval maar ik sta recht in mijn schoenen en de mensen die me kennen weten dat ook.
Ik verkoop niet veel maar als ik iets verkoop is het wel in orde en altijd met extra's voor een leuke prijs.

Dit gezegd zijnde zal ik nu wel als oplichter beschouwd worden hier en dan moet het zo maar zijn.
Verder laat ik dit topic zijn voor wat het is en verdere vragen of opmerkingen kunnen in een pm aan mij gestuurd worden.

Grts.

Ps: En stop allemaal met mij nu hatemail te sturen aub......dit is echt te kinderachtig voor woorden hoor.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is het imbusje eruit waardoor die center axle gewoon over de pinion diffgear heen gaat. Draai eens aan een van de wielen, dan zul je zien dat het andere wiel in de tegen gestelde richting draait.

EDIT: I stand corrected.

Laatst bewerkt:
Het is geen inbusje of borgpinnetje kijk maar........

IMG_1208.jpg

IMG_1209.jpg

:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back