Busje lucht, hoeveel bar max ?

Hoi allemaal,

ik heb een toestel gekocht met intrekbaar landingsgestel.

Ergens diep en ver verborgen zit een busje voor lucht om die in te trekken.

Maar, hoe kan ik weten hoeveel druk er max op het busje mag gezet worden ? Is dat voor elk busje evenveel of moet ik echt te weten zien te komen welke het is ?

Op de bus voor mijn Harpoon geloof ik dat dat rond de 7 bar is (als ik me niet vergis).

Groetjes,

Davy

wat voor retrack zit er in ??

zelf zet ik er tussen 5 en 6 bar op (voor een dubbelwerkende luchtcylinder)
in de mustang zit maar een soort cola fles

Springair heeft meestal meer druk nodig als de gewone dubbel werkende drukcylinder.

ps wat voor kist heb je gekocht ??

Laatst bewerkt:
Eric,

ik ben de nieuwe (hopelijk) gelukkige eigenaar van de F-4 Phantom die Wimpy onlangs verkocht. Ook al moet er alleen maar een ontvanger in, het gaat nog een aantal weekjes duren want heb nog veel te veel andere dingen staan en heb geen reserveontvanger mee. Maar mijn nieuwe 2,4 Ghz zender is wel onderweg!

Phantom02.jpg

Meer foto's.

Ik zal vanavond eens kijken of ik er meer info over vind op de poten zelf... Zal wel niet zeker ?

Groetjes,

Davy

Hey,
Dat ziet er mooi uit (en wimpy kennende zit er geen rotzooi in) dus zal je wel
een GELUKKIGE nieuwe eigenaar worden.
Succes met je nieuwe aanwinst.

ps tot zondag ???

Hoi allemaal,

de F4 is ondertussen ingevlogen ! Vliegt geweldig.

Bij het testen voordien ging er idd gewoon 7 bar lucht in het busje. Op het veld was echter mijn darm van de luchtpomp kapot, dus heb de wielen niet in kunnen trekken !

Groetjes,

Davy

Hee Davy,

Gefleiciteerd met je maiden.

7 Bar moet goed werken, zelf zet ik zo`n witte bus op bijna 10 maar dat komt doordat ik hier of daar toch een klein lek heb :roll:

Veel plezier met de F4.

Grt,
Berto

Back