butget haakarm systeem

Hey Peter,

Ziet er erg goed uit!!

Wordt er bij dit soort wagens geen gebruik gemaakt van een sub chassis, of zit ik daar overheen te lezen/kijken?

HOI.
Bij de echte trucks wordt hier een subchassis voor gebruikt.
Bij deze truck niet de voornaamste reden hiervoor is dat in de ruimte in het chassis nodig heb.
daarnaast is de koker een stukje hoger dan een standaard tamiya en wedico chassis. en bijna het dubbele van de oude robbe carco.

nog een paar plaatjes van een andere uitvoering van dit chassis.

dehaakuitdaginglandbouw.jpg

dehaakuitdaginglandbouw.jpg

groete Peter

over budget gesproken:

[Klik hier] voor een budget frees/zaag/schuur tafeltje voor je Dremel.

Het enige nadeel hiervan is is dat je op de kop moet frezen, maar het frezen met bijv. een afrondfrees gaat hiermee bijzonder goed, evenals zagen met de Dremel cirkelzaag tool.

Hoop dat jullie er net zo veel aan hebben als ik :D

Gr.

Rick

sorry voor de maatlijnen deze waren verdwenen, in het omzetten van pdf naar jpg.

dit zijn de basis maten. zoals je ziet voor de truck niet anders dan voor de aanhanger.
dehaakuitdagingzijmetho.jpg

dehaakuitdagingzijmetho.jpg

groete Peter

als iemand met 3d dwg of dxf bestanden kan omgaan en deze alvast wil hebben graag een PB-tje sturen met je email adres. dan kan ik de tekeningen alvast sturen. het maken van de werkomschrijving gaat nog even duren. en dan kunnen sommige alvast aan de gang.
misschien komen er nog verbeteringen uit naar voren.

groete Peter

ps. het versturen van de tekeningen lukt alleen op werkdagen.

komt een vervolg.
als demo chassis voor de tamiya XF zal ik het chassis ook gaan bouwen.
uiteraard ook om de tekeningen te testen.
het wordt alleen geen haastklus

groete Peter

een kleine update.
XF106uitdagingchassis.jpg

xf106uitdagingchassismethaak.jpg

de truck zal gebouwd gaan worden in de tamiya schaal. met mijn nieuwe XF euro 6
als een traditionele 4 asser 8x4.
tot nu toe kloppen de tekeningen.

mvg Peter

ik heb wel intressen in de tekeningen was zelf ook al in de weer maar kan nu een beetje vergelijken zeg maar.

hier een foto van mijn ontwerp.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Peter,

Ben ook reeds aan je haakarm begonnen van de CAD tekeningen die je me een tijdje geleden had gemaild. Heb nu zelf reeds een 8x4 chassis gemaakt op Wedico schaal dus moet de maten wel een beetje verschalen. Zal binnenkort een paar foto's posten.

Peter, dat zijn mooie tekeningen, ik blijf je volgen, en ben benieuwd naar het eind resultaat. Succes

Back