Bvm evf 4100Watt 10s5000mAh of Schübeler 11s 94-80

Als je je inlaten doorrekent kom je vanzelf de beste keus tegen.

Overigens vind ik een Boomerang op edf erg matig vliegen wat niet aan de motorisering ligt maar aan het model. Als je kijkt naar de prijs/prestatie kom je niet voldaan thuis vrees ik.

@tje, Wat weegt je Tazor en welke cellen gebruik je. Ben nog twijfelend voor mijn cellen in mijn Fearey Delta1.

Uit mijn hoofd zat de tazor op 6190 gram met 12s XPS cellen.
Mijn andere setje is 12s hyperion daar heb ik hem niet mee gewogen.

Maar dat kan ik van de week wel even doen als ik weer terug ben.

Vanwege de paar recenties met een boomerang op edf ben ik op de tazor uitgekomen.
Heb er nog geen spijt van gehad (behalve de prijs dan).

Dat is niet verkeerd!
Als het wat beter weer wordt wil ik je Tazor eens een keer zien vliegen. Voor het pakket kan ik bijna geen keuze maken want ik zit nog een heel stukje lager waarschijnlijk.
Erik v. Schaik's blog - RC Groups
Ja de Tazor is speciaal voor voor Stumax ontworpen en geen omgebouwde turbinejet. Dat MOET gewoon beter zijn ;)

grtz!
Erik

Oohhh die Fearey Delta1 is gaaf!
ik heb weer wat leesvoer ;-)

Als het weer beter is spreken we wel wat af.
De tazor vliegt echt makkelijk, kan langzaam binnen komen.
En toch haalt ie een leuke snelheid met mijn setup.
Is mijn "instap" model in de grotere edf`s.

groetjes,

Edwin

Thx!
Was de bedoeling dat die net zo makkelijk zou vliegen als een twinjet en het protofilmpie geeft goede hoop (was maar 1900W zonder inlaatkanaal en gepufte pakket en slechte regelaar). Hoop op 4500gr uit te komen vliegend.

Tazor hier leverbaar? Dat is vreemd. Na het bezoeken van vele e-meetings en edf meetings gedurende 10 jaar vrees ik dat de markt hiervoor echt erg klein is.

Ik ben benieuwd waar je op uit komt.
Hij ziet er erg gaaf uit!
Die wil ik wel eens zien vliegen, misschien een keer samen komen met de tazor erbij...

De markt is heel erg klein ja voor dit soort kisten.
Chris maakt ze ook op bestelling.

Tja, grote edf's zijn duur en meestal gaan de mensen dan toch voor een turbine :) Verschil is niet eens zo heel groot qua kosten. Toch zijn er edf setups die de turbines voorbij gaan in dezelfde kisten, heel erg gaaf! Kost ook meer dan een turbine maar het kan dus echt wel. Intakes zijn bij een turbine kist altijd te klein voor edf. Toch is een hawk redelijk bruikbaar met een goede duct.

Ik heb de schubeler fan's gezien op jetpower (bij de stand alleen) en even gepraat met de mensen daar en er zit echt veel ontwikkeling achter, meer dan je zou denken. Dat maakt ze ook zo duur maar ook heel erg goed.

Wat betreft de sprint als edf kist....... geen goede keus. De sprint heeft veel weerstand en vliegt niet echt efficient. Ideaal bij de landing met een turbine, die door blijft duwen, maar in een edf is dat alleen maar nadelig. De elan is dan een betere keus want die is een stuk slanker. Sprint heeft al houtbouw als voordeel zodat je de intakes kan maken zoals je wilt. Elan met zijn gfk romp is dan veel lastiger.

Het gaat toch een sprint worden aangezien die al klaar ligt op de bouwtafel. Mijn opzet is eigenlijk dat ik gewoon eens wil proberen wat het nu als verschil kan geven een EDF ten opzichte van een turbine. Al ettelijke sprinten zien vliegen van een P60 tot een P80se.

En ik vond dat hij met een P60 pest leuk vloog. Dus als ik op een 7 tal kilo stuw uitkom ben ik gelukkig met een edf. zeker omdat ik lipo vliegen wel iets aangenaam vind...

Met een P60 vloog het best leuk inderdaad maar vergeet niet dat bij 150 km/h de P60 nog steeds rond de 6kg drukt en een edf wat minder (hoe zit dat met deze fans eigenlijk qua uitstroomsnelheid?).

Gewicht zal iets minder worden dan met een P60 of maakt dat niet veel uit? Dan is hij al licht zelfs :)

Heb je al een idee met de intakes? Ben wel benieuwd hoe je dat gaat aanpakken.

Het gewicht komt (vol fuel) op een halve kilo minder uit dan met een P60 maar als alles goed zit en de intakes goed gemaakt worden dan komt ie op 7,5 kilo uit(stuwdruk dan). uitlaatsnelheid ligt om en bij de 85m/s maar hangt natuurlijk van de convergentie van de uitlaat af.

De inlaten op een sprint worden groter gemaakt zodat je zelfde oppervlakte inlaat hebt als dan fanoppervlak.

Het gaat een grote test worden misschien miskunt het, dat kan

Laatst bewerkt:
Het gaat toch een sprint worden aangezien die al klaar ligt op de bouwtafel. Mijn opzet is eigenlijk dat ik gewoon eens wil proberen wat het nu als verschil kan geven een EDF ten opzichte van een turbine. Al ettelijke sprinten zien vliegen van een P60 tot een P80se.

En ik vond dat hij met een P60 pest leuk vloog. Dus als ik op een 7 tal kilo stuw uitkom ben ik gelukkig met een edf. zeker omdat ik lipo vliegen wel iets aangenaam vind...

Hier mijn Jetmach P60. (been there, done that, 2008 )
http://airtoimedia.nl/web/upload/Emile/Jetmag_Erik_E-Meeting_Oss_28sept2008.wmv

7 kilo stuw is heel stevig. ben benieuwd naar je experimentje.

Zo zou het iets kunnen gaan worden.

even gepikt van rc universe

a2775991-188-Boomerang%20Sprint%201.jpg

a2775992-253-Boomerang%20Sprint%203.jpg

a2775993-95-Boomerang%20Sprint%206.jpg

En de video's ervan vind je hier:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1115702

Laatst bewerkt:
Dat ziet er niet gek uit. Prestaties zijn erg goed en ogen beter dan een sprint met P60 moet ik zeggen. Nu is deze ook net lichter dan een P60 gok ik dus de aandrijving zal in de buurt komen van P60.

Dat ziet er niet gek uit. Prestaties zijn erg goed en ogen beter dan een sprint met P60 moet ik zeggen. Nu is deze ook net lichter dan een P60 gok ik dus de aandrijving zal in de buurt komen van P60.

als ik een P60 bekom ben ik al gelukkig. Alle bijkomende grammen vermogen zijn leuk meegenomen.

Back