Byron F-18 ombouw turbine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik sta op het punt om een Byron f18 aan te kopen, maar vroeg me af wat en hoeveel er allemaal hoeft aangepast te worden om er een turbine in te plaatsen, had op rc groups al tips gevonden om alles wat te verstevigen, maar ik vraag me bv af; kan ik ergens een passende uitlaatpijp vinden? Zal een broekstuk moeten worden, aangezien hij 2 uitlaten heeft.. Al even rondgeneusd op internet, maar vind niet direct een.

Alle tips zijn welkom.. Zou een 8kg motor inkomen als ik de f18 koop..

Zou gaan om de Anne F-18?

Broekstukken zijn eventueel zelf te maken of te koop.
Voor het gemak kan je ook een enkele uitlaat nemen, is wat efficienter voor je motor en heb je weinig stuwkracht verlies.

Verdere aanpassingen voor de romp zal je wel gevonden hebben, weet niet of die vleugels bespannen waren maar zou ze zeker gaan glassen.

Ga ik zeker volgen, blijft een machtige kist zo`n F-18.

Inderdaad.. Dacht ik ook al, 1 pijp zou messchien best zijn.. Alleen nog eens kijken hoe ik de afstand kan overbruggen naar anne..

Anne komt binnenkort weer bij ons langs :D
Dus dan zou hij de F-18 wel mee kunnen nemen en dan kan jij hem eventueel weer bij ons oppikken ;-)

Hey Kevin, met de reaper en de kingtech alles super.. Met de TJT nog altijd niet zo goed :( ,maar er word aan gewerkt :)

TJT

hoe met de tjt niet
Een ramp maar wie weet komt het toch nog goed.
stater motor bleef hangen starter motor stuk nieuwe spindel huls en startmotor.
geen puls toeren tal regeling print is wit uit geslagen print banen onder broken opgelost. print vervangen .
geen uitgangs spanning startmotor .nieuwe eind trap ecu
geen stabiel ontvangst signaal transitor los ecu
Bij 30k liep de motor netjes
Bij 60k gejank bij op toeren en terug toeren. tunnel voor spannings problemen.
Motor uit elkaar lagers zitten strak op elkaar golf ringen plat gedrukt,en verkeerd gemonteerd ringen en golf ringen slijpsel tussen ringen. inlaat was met een vijl groter gemaakt. op vul ringetje achter werkt beter.
alles schoon gemaakt nieuwe bus voor spanning nieuwe spinner en wat ik vergeten ben.
Maar wie weet komt het toch nog goed. word vervolgd

Laatst bewerkt:
hij zit al weer in elkaar

full

Dit is de TJT motor bij na klaar voor proef draaien

Laatst bewerkt door een moderator:
te veel

Dat is snel :D Wat heb je er nu juist aan gedaan?

Ik heb er eigelijk te veel aan gedaan. dacht met een middagje het wel klaar te hebben.

de voor spanning goed gemaakt en een nieuwe spinner er op startmotor en spindel vernieuwd .
misschien zaterdag testen ik hoop dat het dan naar tevreden heid is.

zonder jou had ik het allang opgegeven, ben je eeuwig dankbaar, de tijd en het werk dat je er al hebt ingestoken, chapeau zeggen we hier in Belgie

TJT

Deze motor heeft de lagers niet goed in lijn.
denk dat de boringen in tunnel niet goed tegen over elkaar staan.
Is als goed lopend verkocht.

denk je iets leuks te hebben

Gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back