C&C Model L-39 (big & light)

Ik heb voor de Kingtech ook nog een USB kabel aangeschaft zodat ik de laatste 51 minuten van de vlucht kan uitlezen.

Altijd handig en leuk om mee te spelen, hier een overzicht van vlucht 4 van vandaag (klik op de foto voor een wat grotere versie):
Kingtech%20K100G%20vlucht%205%20van%2009-11-2013.JPG

De eerste kortstondige pieken is het taxiën naar de baan, dan de take off, hier met weinig vermogen, 75% gas en tegen de 120.000 rpm (max is 143.000).
Even een rustig stukkie vliegen en dan af en toe wat meer vermogen wat overeenkomt met het gas geven na een fly by.

Net na 365 geland en weer wat pieken van het terug taxiën en afzetten.

De 3S LiFe van 2200 mAh doet trouwens ook goed werk, 6 starts en 5 vluchten, totale loopduur +/- 1 uur heeft maar een verbruik van 992 mA volgens de ECU.

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt:
@ Jaap,

bieden mag altijd ;-)

Zo, de 'LottiCat' is gedeeltelijk gedemonteerd en mag weer mee naar huis naar de zolder:
IMG_0203.jpg

Met 44 vluchten dit jaar op de teller mag ik niet heel erg klagen, moet beter kunnen maar toch.

De 'LottiCat' gaat nu in winter inspectie/onderhoud/modificatie zodat ie er volgend seizoen weer helemaal klaar voor is.

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt:
winterinspectie onderhoud Berto toch echte kerels vliegen gewoon door tot dat de vingers geen controle meer over de zender hebben

Ben dan ook geen echte kerel Pieter ;-)

Maar dit jaar heb ik sowieso geen mogelijkheid meer om te vliegen en als ik het nu niet doe dan komt het er niet van vrees ik.

Hoi Gert-Jan,

Zoals Edwin al aangaf vlieg ik hem nu met een 10kg turbine.
C&C heeft ook een kleinere voor een 8 tot 10kg, die heeft m`n buurman ook:
l39-breitling-jet-team

Grafiekjes? leuk om af en toe eens uit te lezen.
Tevens handig om eventuele problemen te traceren.

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb beide vleugels helemaal leeg gehaald, dus servo`s en gear etc. er allemaal uit.

Tijd voor wat 'paint touch up', heb wel tape op de onderzijde van de tiptank zitten maar net niet helemaal achterop :lol:
L39%20230.JPG

Boven zoals het zat,
Onder zoals het wordt met lagers en de nieuwe remmen:
L39%20231.JPG

Lagers gemonteerd:
L39%20232.JPG

L39%20233.JPG

Binnenste velg aangepast om de remschijf te kunnen monteren, deze zit gewoon over de pennen geschoven:
L39%20234.JPG

Yep, en dan te veel afvangen boven de baan, vindt ie minder leuk :lol:

Kan ik meteen verf aanmaken voor de vleugel tanks ;-)

Beide hard points op glassen na klaar.

Versteviging voor in de vleugel:
L39%20237.JPG

L39%20238.JPG

Bijna klaar:
L39%20239.JPG

En ze hangen:
L39%20240.JPG

Nu maar eens gaan denken aan de tanks zelf.

Mhhhh, weer een leuke nieuwe gadget op de markt.

telemetJC.jpg

Deze kan ik aansluiten op de Xicoy V10 ECU en dan kan ik via de Jeti telemetrie de gegevens van de motor aflezen.

Heeft ook weer voordelen hoef ik de GSU niet meer te gebruiken tijdens opstarten want kan dan direct de turbine gegevens op de Jeti Box zien :-)

Laatst bewerkt:
Back