C&C Model L-39 (big & light)

Daarom heeft emcotec ook van die programmeerbare v kabels ;) Dan hoeft jij bij het inbouwen ook nergens rekening mee te houden EN kom je niet snel kanalen te kort. Super spul.

Waarom heeft dat gear systeem niet gear en remmen gecombineerd op 1 kanaal? Dat heeft behotec met lucht al... en met zo'n electronisch systeem is dat nog veel makkelijker.

Yep, maar nu kan het zonder extra V-kabels ;-)
Met Jeti kanalen te kort gebeurt niet snel :nooo: desnoods een 4 kanaals ontvanger eraan koppelen en ook klaar.

Tja, waarom ze dat niet hebben gedaan weet ik ook niet, zou zeker moeten kunnen,
Ah misschien komt dat in versie x.0 wel :-)

Hoop van het weekend de turbine weer eens op te starten in de kist moet toch weer werken :roll:

Ik hoef me vanavond niet te vervelen :D
L39%20142.jpg

Vanavond lekker bezig geweest :-)

hoogteroer servo`s gemonteerd en afgesteld,
rolroerservo`s gemonteerd,
speedbrake ingesteld met vertraging.

Lijstje is nu als volgt:
rood = to do
blauw = done

- monteren hoogteroer, rolroer en flaps servo`s,
- aansturing richtingsroer maken,
- monteren neuswiel deur servo,
- fijn afstellen wiel deuren,
- turbine componenten monteren,
- servo stekkers monteren aan alle servo snoeren,

- landingsgestel voorgoed monteren,
- hoofdwielveren zachter maken, zijn veel te hard (misschien ook neuswiel veer)
- turbine weer eens laten lopen (van het weekend?),
- VLIEGEN......................................

Ja, maar daar heeft Jet Cat zelfs bij ECU versie 2.0 over nagedacht, kan dus de rookklep op de ECU aansluiten en als ik dan de schakelaar op turbine 'snel uit' (dus zonder opspoolen) zet terwijl de turbine loopt dan gaat de rook klep open.

Berto,
Schakelt de turbine dan niet effectief uit wanneer je op "ralenti" komt?

mvg,
Luc

Volgens het manual niet.

Je kan de turbine dus alleen uitschakelen met het opspoolen erbij, wat je eigenlijk toch altijd al gebruik.

Zo zit het allemaal ingebouwd:
L39%20144.JPG

En het neusje ook al een eind heen:
L39%20143.JPG

Moet alleen nog kijken of er een schakelaartje voor het gear bij kan.

Hoef nu alleen het neusje eraf te halen om LiPo`s te plaatsen v(en te laden) en de kist aan en uit te zetten + de turbine deksel eraf om te tanken, voor de GSU aan te koppelen en het gas.

Hoef ik niet steeds de canopy eraf te halen en de cockpit eruit, kan dat lekker blijven zitten, is veel beter want de canopy zal later verder aangepast worden.

Laatst bewerkt:
gaat goed zo berto,bij de t33 kwamen we er ook achter dat alles in de neus wel zo prettig is.

Yep, die jets hebben toch altijd een te licht neusje, zelfs met dit allemaal voorin en dan nog een kleine 1000mAh LiPo voor het gear naast de neuswieldeur zal ik denk ik toch nog zo`n 100 tot 150 gram lood in de neus nodig hebben.
En dat zelfs met een pop van 160 gram voorin.........

Had het minder willen hebben maar ja, de turbine nog verder naar voren gaat niet, of ik moet een nieuwe pijp kopen maar dan win ik nog maar een cm of 2 max.

Ben benieuwd naar het gewicht als straks de UAT vol is en de kist uitgewogen.
Naja, dat is iets voor komende avonden.

Komend weekend gaat er niet gedraaid worden, denk niet dat ik zover kom komende 2 avonden en moet het ook niet haasten.

Nu eerst de kist helemaal vlieg klaar maken en dan over 2 weken in het weekend maar draaien.

We komen er wel :yes:

Yep, die jets hebben toch altijd een te licht neusje, zelfs met dit allemaal voorin en dan nog een kleine 1000mAh LiPo voor het gear naast de neuswieldeur zal ik denk ik toch nog zo`n 100 tot 150 gram lood in de neus nodig hebben.
En dat zelfs met een pop van 160 gram voorin.........:yes:

Klopt Van die Pop Berto, ik heb zijn lijf kompleet uitgesneden uit balsa.
je blijft zoeken naar minder gewicht.
Ik had ook een een nieuwe pijp besteld alle bevestigingen ontvangen nooit iets meer gehoord, gelukkig ook nog niets betaald.

Tja, lijf uithollen kan maar dan moet er weer meer lood voorin, schiet dus niet op.

Als ik nu echt minder lood wil hebben kan ik nog het volgende doen.
- ECU verder naar voren plaatsen, die weegt wel een wat, moet dan wel alle kabels verlengen dier erin/eruit gaan dus of ik effectief veel win betwijfel ik.
- evenzo met de ELCU voor het gear, naast het feit dat die eigenlijk al niets weegt en het dus ook weinig zin heeft moeten ook alle snoeren hier dan van verlengt worden.
- UAT en pomp verder naar voren plaatsen maar dan worden de slangen weer zo lang en dat wil ook weer voorkomen.

Keuzes, keuzes, keuzes.

Ik ga het hier gewoon mee doen, dan maar wat lood in de neus vrees dat ie toch al 'beter' vliegt dan de F-15.

Grt,
Berto.

Vandaag wel weer wat gedaan.

Flap servo`s gemonteerd:
L39%20145.jpg

L39%20146.jpg

De veren eens uit de poten gehaald, met deze veren kan ik weinig dus er zullen echt nieuwe slappere in moeten, heb nog 2 oude poten van de F-15 liggen kijken of ik daar wat mee kan:
L39%20147.jpg

Verder de bekabeling van de verlichting af gemaakt, dat kan er vanavond in.
Zo even de grote tank klaar maken kan die er ook in.

Vermaak me wel zo :-)

Zo heb weer wat geknutseld afgelopen dagen.

De grote neuswiel deur zit en is afgesteld, de achterste kleine deur moet nog met een veertje vast gezet worden aan de poot.
Neuswiel besturing zit.

Beide platen onder de cockpit voorzien van een carbon Oracovertje.

1 MPX stekker voor de verlichting zit, als de andere zit dan kan de tank plaat defin itief gemonteerd worden.

Zit nog met 1 'probleem', ik wilde het landingsgestel voorzien van een eigen 1000mAh LiPo, maar de locatie hiervan is twijfelachtig, die moet ergens naast de nesupoot komen zover mogelijk voorin.

Maar ook makkelijk verwijderbaar zijn, en dan nog het lastigste ik wel hem kunnen in en uitschakelen in de neus.
Hoe dat nog even te doen weet ik niet.

Zit zelfs te denken om de ECU LiPo hiervoor te gaan gebruiken ben ik in 1x klaar.

Mhhh, daar nog een paar nachtjes over slapen.

Waar ik ook nog over aan het slapen ben zijn de veren van de poten.
Ik denk dat ik het eens ga proberen met een stel oude veren van de F-15, 1 dunne slappe voor de eerste vering en een dikke zwaardere voor de heavy landings.

Eens kijken hoe dat uit komt, maar dan moet eerste de kist volledig klaar zijn om te testen wat het beste werkt.

Grt,
Berto.

Denk dat ik met de veren voor de hoofdpoten er ook wel uit ben.
Voelt een stuk beter aan, maar de echte test zal zijn het vlieg klare model met volle tanks.

Dan moeten ze net niet volledig ingedrukt staan.

Zo worden de veren nu:
L39%20148.jpg

Even kijken of ik vandaag ook de tank(s) af krijg, dan kan die er ook in.

Neus indeling klaar, kan ik de snoeren naar achteren op gaan binden:
L39%20149.jpg

Beide verlichtingskabels zitten ook, kan eigenlijk nu alles al op gaan binden :D

De 2 schaal antennes, in de voorste zit ook 1 van de ontvanger antennes:
L39%20150.JPG

En bijna alles erin:
L39%20151.JPG

Wat nu nog te doen:
- lichtmodule programmeren,
- veren in de poten aanpassen,
- richtingsroer aansturing afmaken,
- tank monteren,
- pijp vast zetten,
- I/O board vastzetten,
- slangen van de tanks aansluiten en vul aansluitingen maken,
- .................
- proefdraaien taxiën,
- VLIEGEN..............

De Mirage wacht op nog wat onderdeeltjes maar dat is dan ook nog maar een week of 2 a 3 werk.

En kosten? daar wil ik het niet over hebben................. :lol:

Back