ca.25 jaar oud model gezocht.

Ca. vijfentwintig jaar geleden vloog ik met een simpel model, het werd opgebouwd op twee liggers met een triplexkastje erop waarin de besturing zat, hierop werd de vleugel met elastiek vastgemaakt, de stuurstangen ware van balsalijstjes en liepen vanachter uit de rompkast naar de roeren, de vleugels waren van balsa ribben. Dit is maar een minimale beschrijving , maar wie weet welk model dit is en eventueel is er ook nog een tekening van beschikbaar?

Dat is de swizzelstick. Die is met enkele amerikaanse millitairen naar Limburg gekomen toendertijd.

Kijk eens op de site van Balsa-USA, die hebben er een bouwdoos van en verkopen de tekening ook los. kijk dan naar de stick-40.
prod434.jpg

Hee bedankt dat is em, alleen hadden we daar balsastuurstangen op ipv de bowdenkabels ik vloog toen bij de Sky devils in Brunssum en inderdaad ze kwamen van amerikanen bij de afcent.

heel misschien heb ik nog wel ergens zo een tekening liggen, ik zal volgende week als ik meer tijd heb eens gaan zoeken voor je.

waar vlieg je nu overigens?

Nog nergens Theo, ben er een beetje uit heb jaren (25) niets meer eraan gedaan maar kreeg zo'n geinig klein vliegtuigje xtwin dubbeldekker en dat beviel zo dat ik alles opnieuw gekocht heb zender MPX pico, lader, en een Easystar die heb ik vandaag in elkaar gezet en afgesteld. Nu nog op zoek naar een club, dacht dat er in Nuth een vereniging zat mischien heb je een advies voor me hierin dan houd ik me aanbevolen.

De sky devils zijn er nog steeds, in Nuth hebben ze geloof ik een wachtlijst en bij ons in Sittard is er ook een soort van wachtlijst alle andere clubs zijn verder weg voor jou. Je kan eventueel zaterdag toch eens komen kijken bij ons in Sittard.

Die easystar en de spullen die je opnoemt zijn goed.

Als je vanuit Heerlen komt dan afrit 48 Urmond, Sittard-Geleen. einde afrit links richting Sittard, volgende stoplicht bij de grote koeltoren ga je links. Einde van de weg rechts en dan na ongeveer 1500-2000 meter is er een weg naar links en zie je ons veld liggen. Waarschijnlijk ben ik er zaterdag ook wel.

Oh ja ik heb altijd wel van die gekke, vreemde en aparte modellen mee en draag een rood petje.

Oh ja ik heb altijd wel van die gekke, vreemde en aparte modellen mee en draag een rood petje. Je vergat er nog bij te zeggen behulpzaam.

bedankt voor de hulp Theo.

Geen dank, bij de meeste clubs vind je dit en wordt je als het goed is zo geholpen. Je zat weer heel snel in je oude ritme en volgens mij heb je niet veel meer nodig aan lessen.

Back