CA tuutjes :cry: :cry:

• Topicstarter Topicstarter jacques
  • Startdatum Startdatum
Je secondenlijm potjes blijven langer goed.

De luchtvochtigheid in een ijskast is ook lager.

@Jacques!

Bedoel je
a. 'ijskast' (wat is dat :roll: )
b. koelkast (tussen de plm. 3 en 6 graad C°)
c. vriesvak in de koelkast (plm. -5 C°)
d. vriezer (= diepvriesladen = vrieskist; plm. -15 C°)

(Meerdere antwoorden kunnen goed zijn. :? :wink: )

jan

Als je C.A.lijm koel en donker bewaard blijft het i.d.d. langer vloeibaar. (koelkast = koel+donker)
Wel ff stekker in het stopcontact.
Wat betreft zichzelf vastlijmende dopjes, heb er zelf een gewoonte van gemaakt ff met een doekje het tuitje schoon te maken (wel snel werken want secondenlijm weet je ;-) ) en pas daarna het dopje er weer op.
Scheelt een stuk.

Btw, ZAP en Greven leveren ook reserve tuitjes voor de flesjes, ff navragen bij je dealer om de hoek. (verkoopt die tenminste ook nog eens wat. LOL) :xmas:

ik werk altijd met van die kunststof pipetjes (dunne tuutjes) die ik op mn flesje zap zet, werk perfect, en als ze verstopt zitten, gewoon een nieuwtje dr op.
als je met injectienaalden werkt, en die zit verstopt, ff een aansteker er onder, en is weer open :banana:

koelkast werkt perfect,eventuele opgedroogde lijm verwijder je zo van het dopje/flesje,en het tuutje blijft open :wink:

De koelkast werkt perfect, het potje gaat nu gewoon zonder problemen helemaal op.
Hard werken aan je project scheelt ook hoe sneller je de potjes opmaakt hoe beter.

En doe je CA verpakkingen maar in een afsluitbaar plastic zakje, met zo'n rits-ding; je weet nooit waarvoor die cyano-acrylaat-dampen "goed" voor zijn. Ook bij lagere koelkasttemperatueren kan verdamping van die chemische componenten optreden, en die heb je beter niet in je gekoelde voeding zitten, we krijgen ze al genoeg binnen tijdens het bouwen.

Tenzij je deze versie gebruikt; http://www.intertronics.co.uk/products/dym222.htm

Oplosmiddel vrij, en ontwikkeld om in vivo te gebruiken.

Nee Michel, alleen als we leukemie-patiënten moeten verzorgen (heel frequent ten gevolge van diverse oplosmiddelen in verven, lijmen...)

De helm behoort echter niet tot de standaard-uitrusting :lol:

Als je de CA lijm in de koelkast bewaard is OK, maar plaats de CA lijm dan in een jampot met deksel.
Je zal verbaast zijn hoeveel aanslag van de verdamping op het glas komt. Dit komt anders in de koelkast terecht.
Het gas wat anders vervliegt blijft dan in de afgesloten jampot en verzadigd de lucht in de pot. :thumbsup:

Veel CA plezier en groetjes. :bye:

janneman, ik dank je om me bij te treden. :wink:

Zal steeds veiliger zijn, daar is iedereen van overtuigd.

Back