CA vreet derpon op

Bij het testen voor het plaatsen van folie scharnieren kwam ik er achter dat het depron van Graupner (gekocht bij Q) opgevreten wordt door mijn CA (ook van Q), en ook Bison CA doet dit.

Hoe kan ik deze foliescharnieren nu het beste verlijken? Ik neem aan dat ik een dunne lijm nodig heb om goed in de gleuf terecht te komen, por oid lijkt me te dik.

Ik heb nog geen ervaring met het plaatsen van folie scharnieren, vandaar deze vraag.

Er is speciale CA verkrijgbaar die depron niet aanvreet, Zap odorless is er eentje van. Je kunt ze ook inlijmen met een andere lijm die schuim-vriendelijk is (UHU Por b.v.) Of scharniertape gebruiken.

Nadeel van Uhu POR is dat ik het niet goed in de sleufjes in de vleugel/roeren krijg.

Bij mijn vroegere brandstofkisten moesten de scharnieren trouwens geborgt worden met spelden oid, wordt dat bij deze tapescharnieren ook gedaan?

Weet iemand misschien of er ergens een how-to te vinden is over deze vorm van scharnieren?

Scharniertape wil ik niet, vind ik er niet leuk uit zien. Ben een shockflyer aan het snijden/maken en wil deze er "leuk" uit gaan laten zien :lol:

Hoi ! Kijk even bij verlijming en construktie ! daar vind je meer over scharniertjes en lijmsoorten.

Als je "CA"-schaniertjes wilt toepassen is UHU-POR goed genoeg ... niet te krap sleufje maken, schaniertje insmeren met UHU-POR en direct in het gleufje douwen ... gewoon laten drogen (duurt best lang, maar na één-twee uurtjes zit het echt vast) ....

Over borgingen zou ik me niet zoveel zorgen maken .... het Depron® is de zwakste schakel in de lijm-verbinding ....

hoi,

ik maak scharniertjes van diskette schijfjes en verlijm ze in de gleufjes met 5 minuten epoxy.

Hans.

hoe maak jij dat dan van een diskette schijfje?

greets

Damn , ik ga dat bij mijn volgende ook eens proberen met een diskette.

Ik vermoed dat je het ijzertje van de floppy wat plooit en 1 kant in het roer, de andere kant in de vlieger steekt, waardoor het roer naar beneden/boven wordt geduwd.

Dan kan je de servo op het roer vastmaken met een touwtje, veel gemakkelijker :)

@ Samuel.

Je knip de diskette open en gebruikt alleen het bruine plastic.
Knip er vierkantjes van, op een helft boven en onder een klein beetje
5 min. epoxy er op en in de gleuf drukken.

Als het droog is kan je aan de andere kant het roer op de zelfde wijze
bevestigen.

Hans.

Back