cabine antenne

goeie dag mensen ik ben opzoek naar een cabine antenne voor op de cabine waar kan ik die halen en anders hoe kan ik me antenne weg gewerkt krijgen zonder problemen te krijgen ik hoor het wel groetjes patrick

Hallo Patrick,

Ik heb op mijn Scania 2 antennes geplaatst daar deze antennes in de schaal 1:1 ook zitten de ene antenne is de radio antenne en de andere de 27MC antenne. Ik heb de radio antenne als ontvanger antenne gebruikt, dit ging een zaterdag bij een demo in De Lier zeer goed. Als je het wil zien moet je even op de site van Modelbouw vereniging Papendrecht kijken. Bij modellen in aanbouw en wel de topic Scania Topline 8x4

Ik heb van een messig oogboutje M2 en wat messing buis en draad de antenne gemaakt. Over het schroefdraad heb ik een stukje krimpkous gedaan, daar mijn cabine van aluminium is moest dat geisoleerd worden. Het krimpkousje heb ik iets verwarmd zodat het niet van het schroefdraad afgaat. Een gaatje in de cabine geboord en het geheel met een moertje vastgezet. Doordat het krimpkousje niet te strak op het schroefdraad zit geeft dit een effect als bij een popnagel. Mijn antennedraad van de ontvanger heb ik op een stukje messing gesoldeerd en aan de antenne vastgemaakt.

Back