CAD cut kits voor vintage scale gliders?

Kijk ook eens bij Traplet: www.traplet.com
Deze verkopen niet alleen heel veel tekeningen van schaal zwevers maar hebben ook frees setjes.

@Strutter: hey Ralf - lijkt mij ook wel een mooi project voor jou om een vintage zwever te bouwen. Ik heb zelf nog een leuke tekening van een Rhönsperber liggen:mrgreen::mrgreen:. Groet, Maarten

Jitze,

Gaat helemaal goed komen 2,5mtr had ik zelf ook in gedachten en is meer dan groot genoeg voor in mijn bouwhok.

Loop al heel lang met de Doppelraap in gedachten en wist ook van RBC Rob dat Max z ook al een begin had gemaakt, vandaar dat ik nooit verder ben gegaan.

Heb de info van Max ontvangen dank daarvoor en gaan daar zeker een keer mee aan de slag, maar eerst nog even wat andere projectjes afmaken.

Ton:mrgreen:
Maar waarom zelf tekenen? De tekening van Vincent van Retroplane heb je voor 32 euro inclusief een DXF bestand van alle freesdelen. Spanwijdte 2,55m... Kun je zelf niet voor tobben.

RBC kits

Zojuist wat mailcontact met Rob (RBC) gehad.
Vroeger heeft RBCkits een aantal kits gemaakt voor Zeitreise. Zeitreise bestaat al even niet meer, maar RBC kan op bestelling nog wel de freeskit leveren.
Het gaat onder andere om:
  • Fafnir
  • Reiher
  • nsfk
  • Stiegker
geen idee wat de schaal/spanwijdte van deze modellen is. Daarover kun je het beste zelf naar RBC mailen.

Laatst bewerkt:
Als er een shortkit wordt gemaakt voor de doppelraab dan ben ik ook geinteresseerd. Dat model is echt een droom van mij. Ik vraag me alleen af of hij ook in een grotere schaal te maken is?

Als er een shortkit wordt gemaakt voor de doppelraab dan ben ik ook geinteresseerd. Dat model is echt een droom van mij. Ik vraag me alleen af of hij ook in een grotere schaal te maken is?

hoi Jorn op Leeuwarden staat een echte doppelraab. Bij de friese aero club. Er wordt daar elk weekend gevlogen vanaf de leeuwarder vliegbassis.En wel deze
PH-814
groetjes Patrick

Hoi Jorn
Deze doppelraab ken ik niet. Maar als je wat schaal fotos wil van de 814 dan ik misschien wel wat voor je regelen. Dat je deze fotos zelf kan maken.

JA, lijkt me geweldig! Heb wel beperkte tijd, maar het heeft ook geen haast.

Bij nader inzien is de gewone short kit ook wel goed. 5,6meter is wel erg groot!

JA, lijkt me geweldig! Heb wel beperkte tijd, maar het heeft ook geen haast.

Bij nader inzien is de gewone short kit ook wel goed. 5,6meter is wel erg groot!

hoi Jorn

Op korte termijn kan ik nog niet iets voor je regelen. Maar ik ken de eigenaaresse van de 418 er goed. Dus er moet wel wat te regelen zijn.

Wellicht kunnen we een interessepeiling doen om erachter te komen of het haalbaar en betaalbaar is als we dit met meerdere mensen doen.
Om dit draadje niet teveel te vervuilen kan ik wel even een nieuwe openen.

Back