Komend schooljaar is m'n laatste als student, en daar hoort een thesis/eindwerk bij. Student auto ingenieur met een voorliefde voor CAD tekenwerk en modelbouwautohobby geeft me als thesisonderwerp (ruwe vorm): Dynamische simulaties (onder andere) op verschillende onderdelen onderhevig aan trillingen (stuurmechanisme en draagarmen/demperbruggen/dempers).
Benodigdheden: een modelbouwauto gemodelleerd in een CAD programma (ik gebruik Inventor Pro 2009, voor sommige dingen zal ik mss overschakelen op NX6.0), om gedurende het schooljaar m'n eigenlijke thesis erop te kunnen maken. Dus dan gaan we ff aan het tekenen in de vakantie. Ik ben ongeveer 5 weken geleden begonnen, maar 't is vakantie, dus we werken op het gemak, en ik ben ondertussen een week weggeweest, andere werkjes,... Dus 'k ben pakweg een goeie week full-time bezig
De bedoeling is eigenlijk om nog wat meer eigen 'input' te geven aan het ontwerp, maar ik teken nu de Sprint gewoon af. Dan heb ik deze zeker toch al klaar voor het schooljaar begint, aan een meer eigen ontwerp kan ik mss tussendoor nog wat werken.
Niet in deze volgorde getekend, maar 'k volg nu maar de handleiding
Stap 1 - Diff's
Stap 2 - 4
Stap 5 - 8
Stap 9 - 10
Stap 11 - 13
Stap 14 - 15
Ik sta momenteel zover:
Nog te doen:
- Draagarmen
- Dempers
- Demperbruggen
- Wielblokken
- Stuurblokken
- Wielassen
- Dogbones
- Camber Links
- Wielmeenemers
- Wielen
- Bumper voor
(- Bodyposts)
Benodigdheden: een modelbouwauto gemodelleerd in een CAD programma (ik gebruik Inventor Pro 2009, voor sommige dingen zal ik mss overschakelen op NX6.0), om gedurende het schooljaar m'n eigenlijke thesis erop te kunnen maken. Dus dan gaan we ff aan het tekenen in de vakantie. Ik ben ongeveer 5 weken geleden begonnen, maar 't is vakantie, dus we werken op het gemak, en ik ben ondertussen een week weggeweest, andere werkjes,... Dus 'k ben pakweg een goeie week full-time bezig

De bedoeling is eigenlijk om nog wat meer eigen 'input' te geven aan het ontwerp, maar ik teken nu de Sprint gewoon af. Dan heb ik deze zeker toch al klaar voor het schooljaar begint, aan een meer eigen ontwerp kan ik mss tussendoor nog wat werken.
Niet in deze volgorde getekend, maar 'k volg nu maar de handleiding

Stap 1 - Diff's

Stap 2 - 4

Stap 5 - 8

Stap 9 - 10

Stap 11 - 13

Stap 14 - 15

Ik sta momenteel zover:

Nog te doen:
- Draagarmen
- Dempers
- Demperbruggen