CAD-tekenen leren; software, tutorials en advies gezocht.

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Igwe Aneke, 11 okt 2004.

  1. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Dat kan ik niet ...
     
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Een legale manier om daarna goedkoop of gratis aan een licentie te komen is gaan studeren aan een hogeschool of universiteit. Of er onderwijs gaan geven.

    Rick
     
  3. Hermanusb

    Hermanusb

    Lid geworden:
    22 nov 2014
    Berichten:
    609
    Die studie is gratis?
     
  4. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Euuuuh ... dat was vroeguh zo Rick, tegenwoordig is het collegegeld hoger dan zo'n licentie ... :oops:
     
  5. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Vandaar het woordje "daarna".

    Rick
     
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
  7. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (Belgiƫ)
    In het geval van Autodesk software weet ik (omdat ik een paar jaar voor een Autodesk dealer gewerkt heb in het verleden) dat je via bijscholing, volwassenenonderwijs of avondschool (niet zeker of dat begrip ook in NL bekend is) soms ook aan licenties voor educatieve doeleinden van software kan geraken (zonder dat je daarvoor opnieuw voltijds student moet worden).

    Wel mee opletten: die educatieve licenties zijn uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik (en zeker niet voor commercieel doeleinden). Ik neem aan dat dat voor elke softwarefabrikant hetzelfde verhaal is.
     
  8. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Die educatieve versie van autodesk software gebruik ik ook. Ik werk op een MBO en kan daardoor gebruik maken van een educatieve licentie. Heb de volledige design suite met autocad, inventor en 3dsmax
     
  9. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Krabbendijke
    Ja, ik kan ook kiezen uit autocad, solidedge of spaceclaim, een 3d printer of een lasersnijder, maar de tijd ontbreekt nog om me er helemaal in te verdiepen (VO school)
     
  10. aurectar

    aurectar

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    2.463
    Locatie:
    Kortrijk
    Hoe? ???
    Ik heb mijn ribben (vleugel) uitgetekend met profili 2.
    Is het mogelijk deze te laten lazer snijden.
    Advies gewenst.
    Ik ben een leek in de cad-cam wereld.
     
  11. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    aurectar vindt dit leuk.
  12. aurectar

    aurectar

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    2.463
    Locatie:
    Kortrijk
    Zal even poolshoogte nemen bij professionele makettenbouwer die over een Lazer-cut instalatie beschikt.
     
  13. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Okay een berichtje:

    Ik ben me aan het oriƫnteren op software om te leren 3D tekenen. Lang leve het internet en de oh zo handige YouTube filmpjes. Dat werkt voor mij niet, ben beelddenker en leer op een andere manier. (lang verhaal). Daarnaast werk ik op de Mac. Software van Adobe kan ik dromen zoals illustrator. Er is best wel wat op diverse wijze te krijgen voor op de mac. Al wat getest hier en daar maar loop toch tegen de meest simpele drempels op. Wat ik zoek is het juiste pakket en iemand die met wat geduld mij op weg kan helpen. Ik heb fusion 365, 123cad en onshape bekeken. Waarvan fusion mij het meest aansprak, echter bewaar en importeer functies zijn mij een raadsel. Ik heb windhoos 7 op de mac draaien maar dat is alleen als het echt niet anders kan en er genoeg borrels zijn. Ernstige allergie aanvallen zijn meestal het gevolg bij nuchter gebruik. Het hoeft niet gratis te zijn maar ook niet mega bedragen of dure maand licenties, eigenlijk ook liever geen online iets, heb redelijk internet met 4G buitengebied abbo maar wel een databundel.
    Rhino ziet er aardig uit maar nog niet aan een demo versie begonnen eerst meer info.

    Ik wil onderdelen maken voor scheepsmodelbouw en deze laten printen of tzt zelfprinten. Zoals gezegd kom ik uit de grafische hoek maar op een of andere manier kan ik soep maken van het huidige aanbod en alle filmpjes hoe goed ook geven mij alleen maar meer vragen dan antwoorden. Een cursus zou ik kunnen overwegen maar aanbod en vooral prijs is een euvel.

    Dus is er ongeveer in het midden van het land iemand met 3D ervaring liefst met mac die mij op weg kan helpen?
     
  14. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.287
    Locatie:
    Boskoop
    Laatst bewerkt: 26 okt 2016
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Zomaar een wild idee, en niet specifiek voor jou Maarten, zijn er ROC's die cursussen 'erbij' doen?
     
    Tug.NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina