Mijn C30 ervaring
Mijn ervaring met de C30.
Heb deze aangeschaft zonder motor want ik wou wat meer vermogen en uit de verhalen komt naar voren dat een OS32 net toereikend is. Een TT39 had ik al geprobeerd in een Quick 30 Carbon, een hel om de carburateur af te stellen en er moet je eraf gooien en een OS oid op plaatsen. Maar naast de carb lekt de TT39 olie uit de lagers (known probleem zie Runryder.com) en ik haat vieze, natte helies.
Dus een de nieuwe Webra 36 GTH aangeschaft voor de C30 (ben niet happy met de carb dus dat wordt een Lötterle).
Bouwen, geen enkel probleem als je de handleiding volgt, die wel wat duidelijker mag worden, staat alles bijna goed, natuurlijk voor de 120graden aansturing gekozen.
De stuurstangen zouden wat dikker mogen, dat doen we wellicht later wel.
Voor de accu 4x 1600mAmp gekozen die passen er mooi dwars in, 4x Futaba 9203, GY401 met 9253 en ACT elektronische schakelaar en de nieuwe Webra Failsave / accu monitor.
Waarom zit er geen stuurstang voor de heckrotor bij met aan beide kanten schroefdraad zodat je aan op de heck-servoook een bol-link kan gebruiken. Een soldeer buswil ik niet gebruiken en zeker niet met een piezo gyro, heb de ervaring dat de soldeer-tin bros wordt en weg aansturing dus dat wordt later ook een upgrade.
Ik gebruik een Hatori 510 uitlaat die langer is dan de bijgeleverde, (als je de bijgeleverde gebruikt moet je wel een aantal gaten in de kamer boren om meer vermogen te krijgen!), dus die komt de Hatori erg dicht langs de tank dus deze met metaal tape beschermd tegen doorsmelten.
Starten, ja kennelijk hebben ze eerst de aansturing verzonnen en later moest er toch gestart worden, oeps. Het gaat dus, praten we er niet meer over.
De kap, het enige wat ik hierop wil zeggen; dachten de mensen bij Kyosho dat je de kap elke tankbeurt erafhaalt? En wat als je je naalden wilt verstellen. Dus de schaar genomen en aan beide zijden recht afgeknipt. Zo is de uitlaat vrij, kan ik net bij de carb om te tanken en bij de naalden. Ik moet zeggen hij knapt er zelfs van op.
Problemen / ervaring:
Met het inlopen van de motor sputterde deze bij het landen en STRIP tanden van het hoofdtandwiel, FUCK dat kan toch niet waar zijn, even een hik en weg tanden!. Nieuwe CA3019 gehaald.
Heli heeft bij een (te laag) toeren tal een trilling/wobbel, daar vliegen we toch niet.
De heck is niet strak, op het internet lees je veel verhalen dat dit verholpen kan worden door simpel je gyro naar achter (buis) te verplaatsen. Zit wat in want je uitslag op je buis hoeft niet hetzelfde te zijn als voorin en dan gaat het het close loop van je gyro combi niet meer op. Ik gebruik nog de orginele blaadjes dus voordat ik de gyro verplaats ga ik eerst een paar stijve proberen.
WAT?, mijn (nieuwe) hoofdtandwiel is gescheurd op het as-gedeelte, wat is er toch mee. Ik heb er genoeg van, even een mailtje naar Japan en een metalen (met kunstof tandwielen) besteld. Zie
http://www4.ocn.ne.jp/~correct/ en klik links op products.
Verder heb ik voldoende vermogen met de Webra, loops, tumble, op zn kop en mild 3D doet hij prima. Ik zou zeggen een fijne heli

.
Frank