Calmato houd in.

Dat klopt beter.
Dan kom je op 33A 381W thrust 1830gram 10000rpm.
Je zou ook naar 10X6 kunnen gaan afhankelijk of je voor snelheid of voor kracht gaat.

Stroom kan nog wel wat afwijken omdat ik niet weet welk type prop je gebruikt maar meer als 10% zal ik er niet naast zitten.
Met de eerste prop zat je na correctie naar 3 cellen op 47A 492W en 2090 gram thrust en dat was nog wel overbelasting.;)

Laatst bewerkt:
Dat klopt beter.
Dan kom je op 33A 381W thrust 1830gram 10000rpm.
Je zou ook naar 10X6 kunnen gaan afhankelijk of je voor snelheid of voor kracht gaat.

Stroom kan nog wel wat afwijken omdat ik niet weet welk type prop je gebruikt maar meer als 10% zal ik er niet naast zitten.;)

Een 11 x 5,5 heeft nog niet de oplossing...

Hij reageert ook niet snel op het gas.
Ps het is een 1100KV motor. (1100 x 11,1 = 12 210 rpm)

Gr.

Maar is het nu beter geworden?
Het kan geen enkel kwaad om verder te testen met nog kleinere props.
Heb je nog andere regelaars en motoren om wat uit te wisselen?
Het lijkt nu een beetje op losse bedrading b.v. in de motor.:confused:

Die 12210 rpm gaat nog wel 20% van af bij de juiste prop en dan kom je op ongeveer 10000rpm.

Blijven je servos stabiel als de motor gaat stotteren of gaan die bewegen?
Storing zoeken is vaak wegstrepen wat het niet is.;)

Laatst bewerkt:
Maar is het nu beter geworden?
Het kan geen enkel kwaad om verder te testen met nog kleinere props.
Heb je nog andere regelaars en motoren om wat uit te wisselen?
Het lijkt nu een beetje op losse bedrading b.v. in de motor.:confused:

Die 12210 rpm gaat nog wel 20% van af bij de juiste prop en dan kom je op ongeveer 10000rpm.

Blijven je servos stabiel als de motor gaat stotteren of gaan die bewegen?
Storing zoeken is vaak wegstrepen wat het niet is.;)

Het is niet beter geworden, de servo's heb ik nog niet aangesloten. (Heb nog servo schroefjes nodig, wie heeft deze?)

Ik heb ook twee calmato's versleten, allebei met bijgeleverde motor, prop combinatie. Ik gebruikte ook een 60Amp regelaar, en heb nooit wat aan de instellingen veranderd van de regelaar, behalve ingesteld dat ik lipo's gebruikte.

Ik vloog hem met 3s 3300mah 30C lipo's, en heb nooit problemen gehad.

Heb je al een andere regelaar geprobeerd?

ik denk dat JENS een Skywing 60A regelaar heeft met BEC
deze kan je dan gelijk in de prullebak gooien want die regelaar heb ik ook hier liggen en daar kan je gewoon niks mee
zet anders even een foto hier neer dan kan ik je wel vertellen of het dezelfde is toevallig.
heb deze regelaar gebruikt met een 1220kv motor en een 8x4 prop wat nog geen 35Amp gebruikt
en toch bij de start al problemen en bij volgas houd deze in
Dus Jens even een foto en evt. de beschrijving erbij
dan weten we zo of het dezelfde is

gr Albert

Laatst bewerkt:
:sad:Inderdaad dat is het type wat ik ook heb
en de timing verzetten helpt gewoon niks
heb alle instellingen geprobeerd en het probleem blijft
mijn gedachte is dat er een foutje inzit en dit type.
heb nog een skywing 100 amp regelaar en deze doet het perfect.

dus Jens. als je deze ook hebt, dan heb je daar het probleem .:rolleyes:
kan je beter een andere kopen, heb ik in ieder geval wel gedaan.:(

gr en succes
Albert

Is het nog mogelijk/zinvol garantie te claimen?

Via paypal gekocht ?

Dan mogelijk ja , zinvol nee .:D

Je moet het verzekert terug sturen (bewijs van verzenden)
En voor de nieuwe verlangen de chinesen vaak verzendkosten .

Ik heb hier ook eens zo,n setje gehat om te testen voor een meermotorige kist , met elkaar werkte het wel maar zeer schlechte loop en de motor maakte aardig wat lawaai .

Koop dus iets wat zich bewezen heeft en niet het goedkoopste van marktplaats of ebay.

Mvg Johan

Ik heb een gelijknamig probleem met een turnigy plush regelaar! echt irritant. Mijn servo's gaan ook stotteren dan.. Maar eens een hi-model regelaar laten afkomen want zo werkt het allesinds niet..

Edit: eerst dit weekend een 2.4 gzh zender kopen en zien wat dat geeft, het kan goed komen door soort elektrostatisch veld in de omgeving van het vliegveld dat storingen geeft..dan maakt de regelaar niet zo immens veel meer uit ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb een gelijknamig probleem met een turnigy plush regelaar! echt irritant. Mijn servo's gaan ook stotteren dan.. Maar eens een hi-model regelaar laten afkomen want zo werkt het allesinds niet..

Edit: eerst dit weekend een 2.4 gzh zender kopen en zien wat dat geeft, het kan goed komen door soort elektrostatisch veld in de omgeving van het vliegveld dat storingen geeft..dan maakt de regelaar niet zo immens veel meer uit ;)

Ik heb al een 2,4ghz zender, dus dat help ook niet...

Het is nu wel zeer waarschijnlijk dat het de regelaar is.
Om het echt zeker te weten moet je ergens een andere regelaar lenen om dat te testen.

Kan het ook aan de timing van de regelaar liggen ofzo? Want ik heb een Turnigy plush 60 amp esc. Heb al met aparte ontvangersaccu etc geprobeerd, geen resultaat.
Wat kan ik hieraan doen? het kan toch niet dat die regelaar niet kan dienen?!

Back