Calmato SP EP 1400

Mijn nieuwe aanwinst, een Calmato SP EP 1400 van KYOSHO ARf KIT.

Foto bouw verslag van deze vernieuwde versie

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Groeten
Astula

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 'm ook gekocht. De ST versie is nog ff een stapje te hoog voor me, dit lijkt me een superkistje! Graag je vlieg ervaringen!! Tnx voor het fotoverslag in ieder geval. Hoe is het zwaartepunt met de gebruikte accu? wat voor accu is het precies overigens?

proper gebouwd veel vliegplezier er mee maar maak wel een standaard om hem in te zetten anders wordt je voorwiel een vierkant heb ik al voorgehad

Ik heb 'm ook gekocht. De ST versie is nog ff een stapje te hoog voor me, dit lijkt me een superkistje! Graag je vlieg ervaringen!! Tnx voor het fotoverslag in ieder geval. Hoe is het zwaartepunt met de gebruikte accu? wat voor accu is het precies overigens?
Hallo Japie,
Het gaat hier om een lipo 3600mAh 30-40C discharge 3S van Turnigy.
Wat betreft het zwaartepunt, ik heb de accu iets wat naar voren geplaats om wat meer down te krijgen (ongeveer 1 cm van de voorkant vliegtuig.

Wat het vlieggedrag is van deze calmato: zeer snel en heeft een lange glijding bij het landen.

Bij de bijgeleverde motor ( Plane30BLS 1000Kv 400W) stel ik wel enkele vragen, raar startgeluid, en een zeer hoog verbruik, 3110mAh na 9 min vlucht met een regulateur van 60A

Hier enkele foto' van landen en opstijgen

full

full

full

Groeten
Astula

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de info!!

De motor heeft wel genoeg power? Of is het beter hem gelijk te vervangen? En kan de kist ook wat langzamer gevlogen worden, zonder over een vleugel weg te vallen of iets dergelijks? En de lange glide is wel lekker bij de landing denk ik?

Dank voor de info!!

De motor heeft wel genoeg power? Of is het beter hem gelijk te vervangen? En kan de kist ook wat langzamer gevlogen worden, zonder over een vleugel weg te vallen of iets dergelijks? En de lange glide is wel lekker bij de landing denk ik?
Japie,
De motor heeft zeker genoeg power, de eerste vluchten heb ik gedaan met de bijgeleverde prop 11/7, voor volgende week gaan we even uittesten met een prop van 11/6 en ook een 12/5 zo gaat hij zeker al wat trager aanvliegen (meer weerstand).

wat betreft het eventueel aanschaffen van een andere motor denk ik eraan om een Turnigy C4250-700 (700 Kv 720 W) (HobbyKing) met een prop 12/6 uit te testen. Ik hou u op de hoogte van mijn ervaringen.

Wat betreft een lange glide bij de landing is zeker mooi, maar onze piste bij ons is maar 70 m lang en de landings mogelijkheden zijn nogal begrensd door voor en achter wat hoge bomen.

Groeten
Astula

Ik heb sinds kort ook een SP EP 1400.

Ik las hier dingen over vreemd startgeluid e.d. van de motor.

Ikzelf ervaar nog iets anders, maar misschien ligt dat aan mijn onkunde.
De motor lijkt pas te pakken vanaf half gas op mijn zender.

Is dit normaal?

Ik heb een robbe 60A esc, een spektrum dx8 zender en een spektrum ontvanger.

Is al niet meer nodig, ik had de regelaar niet geprogrammeerd :roll:

Nadat ik netjes de handleiding gevolgd heb van de regelaar en deze dus goed ingesteld heb, werkt het nu prima.

Back