Calmato ST EP Kyosho

ziet er inderdaad niet verkeerd uit, de prijs is ook redelijk voor wat je er allemaal bij krijgt (kwaliteit is nog ff afwachten) en door die winglets zal die waarschijnlijk nóg betere aanvlieg-eigenschappen krijgen :o

hij ziet er echt vet uit. ben van plan er een te gaan kopen.

nog wat meer over gelezen: deze calmato is nog steeds de goede/betrouwbare beginner, maar omdat dit de stunt versie is is hij ook geschikt voor kunstvlucht.

groeten,

bowe

leuk bakje om te zien
btw bij staufenbiel artikelnummer 04010062R
pixel.gif

Laatst bewerkt:
Als deze geschikt is voor kunstvlugt als een soort trainer dan gaat mijn gewone ep laagdekker sport meteen de verkoop in.
Iemand interesse hahaha

Off zou ik die nog even erbij moeten houden.

ziet er leuk uit trouwens benieuwd naar de revieuws

Laatst bewerkt:
pfff kwam het toestel vandaag pas tegen, aangezien ik aan het Googelen was voor een Sport 1400 EP.

NIET
calmato%20sport%20ep.jpg

WEL!
stepblauw.jpg

Ik moet zeggen dat ik bij het zien van de ST EP snel om ben :mrgreen:... ik krijg hem binnenkort voor mijn verjaardag, aangezien ik er (op de club) voor mijn brevet mee ga vliegen. De ST EP is een mooie combi, aangezien je er langer gebruik van kunt maken.
Persoonlijk vindt ik die laagdekker er gewoon minder mooi uitzien en was mijn voornemen om hem meteen weer door te verkopen na het behalen van het brevet (als ie natuurlijk niet vroegtijdig in de kreukels ligt).

Nee, al met al lijkt mij de Calmato ST EP een goede keuze. Als ik de knoop definitief heb doorgehakt, volgt er uiteraard een bouw- en vliegverslag.

Nou mensen ik heb hem binnen hoor! Ik moet zeggen dat het er allemaal (zeker gezien de prijs) netjes en afgewerkt uitziet! Het enige wat in de handleiding ontbreekt zijn de specs voor eventuele servo's. Ik heb hier een draadje geopend met de uitvraag, wellicht hebben jullie nog tips?

Uiteraard zal ik voor de geïnteresseerden mijn verdere bevindingen posten (opbouw + vliegverslag).

Ik heb hem al even staan en ben bijna vliegklaar totdat ik er achter kwam dat de as slingert. Nu maar hopen dat ze hem snel kunnen omruilen.

1 puntje van aandacht: De stangen gaan zwaar door de pijpjes heen. Ik heb deze vervangen door iets dunnere stangen.

Servos heb ik iets naar achter verplaatst zodat deze niet door de canopy zichtbaar zijn.

komt er ook nog een brandstof versie van dit prachtig stukje chinees fabrikaat?

en boldie aangezien jij hem hebt, is het mogelijk de elektromotor om te ruilen voor een brandstof? of laat de constructie dit niet toe ivm trillingen?

MVG jesse

Ik heb hem al even staan en ben bijna vliegklaar totdat ik er achter kwam dat de as slingert. Nu maar hopen dat ze hem snel kunnen omruilen.

1 puntje van aandacht: De stangen gaan zwaar door de pijpjes heen. Ik heb deze vervangen door iets dunnere stangen.

Servos heb ik iets naar achter verplaatst zodat deze niet door de canopy zichtbaar zijn.

Welke as slingert? Heeft het niet te maken dat je stuurstangen te strak zitten, of had je deze al aangepast voor het invliegen? Ik heb overigens geen problemen met die dikke stangen (want dat zijn ze idd.). Goede oplossing trouwens van de servo's, bij mij zitten ze gewoon op de originele plek. Sterker nog, ik zit er over te denken om de satelliet van de Spektrum AR6200 ontvanger ook in de canopy te plaatsen... of wordt dit afgeraden?

Foto-ZBJH8HWM.jpg

Foto-AOLWDYKQ.jpg

Een ontvanger in de kap is wel handig maar 2,4 ontvangers kunnen niet goed tegen hitte en ik denk dat het best wel warm wordt in die kap als er zon opstaat

Valt wel mee, hier en daar, met name 'moeilijke hoekjes' heb ik de boel wel extra voorbehandeld met lijm. Ik heb geen ervaring (wel van gehoord) met de folie van de Sports 1400... wat ik heb begrepen dat Kyosho wel geluisterd heeft naar haar klanten. Mocht het na een paar vluchten verslechteren, dan zal ik dat uiteraard posten :mrgreen:

Hier nog wat foto's:

Foto-LHKYRTUI.jpg

Foto-4KZMRPYA.jpg

Foto-PUG4HJ8V.jpg

Back