Calmato ST EP Kyosho

Strak bakkie, alleen de motorkap hadden ze iets meer vorm mogen geven, lijkt mij,
of is dat gezichts bedrog?
Waneer is de maiden ?

Welke as slingert? Heeft het niet te maken dat je stuurstangen te strak zitten, of had je deze al aangepast voor het invliegen? Ik heb overigens geen problemen met die dikke stangen (want dat zijn ze idd.). Goede oplossing trouwens van de servo's, bij mij zitten ze gewoon op de originele plek. Sterker nog, ik zit er over te denken om de satelliet van de Spektrum AR6200 ontvanger ook in de canopy te plaatsen... of wordt dit afgeraden?

De As van de motor slingerde, het kan een kromme as zijn, of een lager wat niet goed is/zit. De moter is terug naar de winkel en wordt vervangen.

De canopy is volledig zwart, dat zal best een hoge temperatuur worden, Zelfs als hij stil op een veld in de zon staat.

Als je de servo's verplaats hou dan wel CG in de gaten.

Het is het eerste houten vliegtuig wat ik bouw, gelukkig onder toezicht van een zeer ervaren vriend. Het gaat daardoor niet zo snel, maar ik leer zo wel veel. (Anton bedankt!!)
De maiden zal nog wel even duren, ik zal eerst weer via een leerling-leraar kabel vliegen. Dit voor de veiligheid en voor de Calmato zelf.

Strak bakkie, alleen de motorkap hadden ze iets meer vorm mogen geven, lijkt mij,
of is dat gezichts bedrog?
Waneer is de maiden ?

Nee is geen gezichtsbedrog... de plastic kap valt ruim over de voorzijde. Ik ben er nog niet uit wat ik er aan kan doen dus voorlopig laat ik het zo zitten... de maiden laat nog even op zich wachten, ik heb de kist voor mijn verjaardag gevraagd/gekregen. Alleen ben ik pas 5 januari jarig en ik kan het niet verkopen dat er straks op het feestje een wrak op tafel ligt omdat ik zo ongeduldig was :mrgreen:.

Ik heb genoeg spullen in huis om te vliegen, ik hoef mij voorlopig niet te vervelen hoor. Bovendien kost het opbouwen ondanks dat het een ARF kist is nogal wat tijd. het wachten is met name op overzee-ze bestellingen zoals bijvoorbeeld een 3S 3600mAh 30C accu :worship: voor $32,-

oh ja, ik zal een ander plekkie zoeken voor de ontvanger, ondanks dat het de satelliet betreft!?

Even alle Kyosho calmato ST EP draadjes op een rijtje:

Wachten is nog op de laatste onderdelen:

- Turnigy 3600mAh 30C (onderweg vanuit China)
- Lipo alarm (idem)
- 3x Dymond 9500 digi servo's (onderweg via tweedehands op forum)

De drie Hitec's komen nog wel weer een keertje van pas :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik ga deze ook even aanschaffen. Heb nu de oude Ep versie, maar de 2 wielen aan de voorzijde is zeker voor beginners erg handig. Heb vaak een afgebroken neuswiel gehad.
Wat ik zou willen is mijn (power versie) van de oude Calmato wat betreft de hardware overzetten in deze versie. Kan dat zondermeer? De prop lijkt op de tekening ook kleiner of is dat gezichtsbedrog?

Ja ik ga deze ook even aanschaffen. Heb nu de oude Ep versie, maar de 2 wielen aan de voorzijde is zeker voor beginners erg handig. Heb vaak een afgebroken neuswiel gehad.
Wat ik zou willen is mijn (power versie) van de oude Calmato wat betreft de hardware overzetten in deze versie. Kan dat zondermeer? De prop lijkt op de tekening ook kleiner of is dat gezichtsbedrog?

Standaard heeft de ST EP een D11XP7 Nylon prop. Natuurlijk kun je 'gewoon' je power versie overzetten... welke setup heb je (motor/prop/ESC/accu)?

weet iemand waar deze te verkrijgen is?
Kom alleen nog maar de oude versie tegen.

image.php

Ik heb nog steeds fustraties van deze Calmato waarmee ik wilde leren vliegen. Een prima hoogdekker, maar het taxien en de landing met dat neuswiel vond ik een ramp. Brak elke keer af.
Uiteindelijk lukte het wel, maar kocht later de MPX Mentor wat een verademing was. Ik bleek opeens beter te kunnen vliegen. :p
Maar goed. Tips. Let dus op harde landingen. Verder vliegt ie prima. Bij de brandstofversie gaat het folie er snel af maar ik heb daar weinig last van gehad.
Mooi modelletje. Dat is het zeker. Veel plezier ermee.

Ik heb nog steeds fustraties van deze Calmato waarmee ik wilde leren vliegen. Een prima hoogdekker, maar het taxien en de landing met dat neuswiel vond ik een ramp. Brak elke keer af.
Uiteindelijk lukte het wel, maar kocht later de MPX Mentor wat een verademing was. Ik bleek opeens beter te kunnen vliegen. :p
Maar goed. Tips. Let dus op harde landingen. Verder vliegt ie prima. Bij de brandstofversie gaat het folie er snel af maar ik heb daar weinig last van gehad.
Mooi modelletje. Dat is het zeker. Veel plezier ermee.

Bij de brushless laagdekker zit er toch geen neuswiel op?

Gr Jens

Back