camera mount maken voor een MQX quadcopter..

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Wasp250, 25 sep 2012.

  1. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    beste lezers :)

    Al dagen zit ik te denken hoe ik een cameraatje onder of boven op mijn Blade MQX Quadcopter wil bevestigen.

    Ik heb een paar ideetjes in mijn hoofd, zoals :

    1 : gebruik een onderstel van een 450 sized helicopter, en bevestig deze met tie-rips aan het frame van de quadcopter.

    2 : Je kan een complete set kopen voor een cameraatje

    3 : of je bent handig met snijden van metaal of iets in die koers.

    Ik loop wel tegen wat voor en nadelen aan, nadeel dat zo'n MQX vrij licht is in het gewicht, ongeveer 35 รก 40 gram inclu accu. Daarbij zijn de motortjes ook vrij licht en de blades ervan ook licht uit gevoerd.

    Voordeel is dat je bijna geen kosten heb aan een grotere quad-copter, met alles erop en er aan. Een cameraatje kan je halen bij een spy-shop bijvoorbeeld.

    Maar nu de vraag, hoe zou iemand hier op het forum dit oplossen? Ik kan misschien door middel van een klein verslag het kunnen laten zien, maar of het werkt dan, dat is dan nog de vraag.

    Graag jullie ideetjes, suggesties, tekeningetjes enz... , ben ik wel eens benieuwd hier wie er met een leuke oplossing komt. Ik ga ondertussen zelf eens prutsen en zien wat er uit komt, foto's volgen dan nog..

    grt. Theo
     
  2. miccim

    miccim

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    492
    Locatie:
    127.0.0.1
    Key chain cam gebruiken, behuizing eraf (reduceren gewicht) en met tape vastplakken?
     
  3. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Zou mogelijk zijn. Ik ga eerst vanavond eens experimenteren met een ideetje, foto's ervan volgen hier nog. :)
     
  4. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Even een kleine update hier,

    Op de foto's zie je welk idee ik heb om het te kunnen doen. Ik zou bijvoorbeeld dit kunnen gebruiken:

    1 : trainingskruisje van een mcp helicopter
    2 : die boven of onder de skids van het 450 stel kunnen vast zetten.
    3 : de mqx met tie-rips boven op het 450 setje zetten.
    4 : het trainingskruisje van een mcp , waar de stangetjes in zitten, als bevestigings punt voor de key-chain cam.

    wat is dan het slimste ?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Of dit een idee is,of dat ik een ander frame moet gaan maken, maar ik wil het zo licht mogelijk houden. misschien dat ik de props wat zwaarder en de motortjes moet aanpassen. Maar zoals het hier staat, lijkt het wel iets.
     

Deel Deze Pagina