Camera voor onboard (Aldi)

Hallo Lezers,
Ik was al eventjes aan het kijken geweest voor een onboard cameratje, totdat een ander mbf lid mij attendeerde op een aanbieding bij de Aldi..Jawel de aldi.

Het gaat om deze Action cam
Ik heb hem net getest, hij heeft geluid, de kwaliteit is zeer redelijk voor de prijs, de enige opmerking is eigenlijk een hapering af en toe, denk dat dat aan de kwaliteit van de SD card ligt.

Alles zit er bij lader accu, software, diverse bevestigings methodes sd card.
Resolutie is 720x480 en 30 FPS.
Natuurlijk zijn er bij de hobbyking ook wel goedkope cameratjes te krijgen maar dit leek me een redelijke deal voor nederlandse begrippen
Dus pak hem gerust mee voor het geld hoef je hem niet te laten liggen.
Zal binnenkort wel een filmpje posten

Hier nog een fototje met wat erbij zit: http://www.teknihall.nl/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2Fpics%2FActionCam2_02.jpg&width=800m&height=600m&bodyTag=%3Cbody%20bgcolor%3D%22black%22%3E&wrap=%3Ca%20href%3D%22javascript%3Aclose%28%29%3B%22%3E%20%7C%20%3C%2Fa%3E&md5=c171658f6cccb6ebbb69a44f63f5c45a

Grts

ik denk niet dat hij nog bij veel aldi´s te krijge is als de aanbieding van vandaag was en hij hier in dongen al op was

niet kopen :P zou ik zeggen, precieze clone van de hk versie.

ook stukken goedkoper bij hobbyking:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 30FPS Ultra-Mini DigiCam (without memory card)

is dus ongeveer maar 7 euro.
verzendkosten zijn bijna niets, iets van 3 euro.

bespaar je dus wel 15 euro mee :P

er zit dan wel geen sd kaartje in, maar dat sd kaartje die bij de camera van de aldi zit, is van erg slechte kwaliteit.
wil je een goede hebben, moet je voor class 6 gaan en ongeveer 4 á 8 gb.

er zit dan wel geen sd kaartje in, maar dat sd kaartje die bij de camera van de aldi zit, is van erg slechte kwaliteit.
wil je een goede hebben, moet je voor class 6 gaan en ongeveer 4 á 8 gb.

I second that! Als je een langzaam kaartje hebt krijg je strepen in het beeld, waar je met een snel kaartje geen last van hebt. verder een puike cam voor het geld.

En het is gestretched 720 x 480, vanuit 640 x 480.
Ik heb liever het origineel ( 640 x 480 )
Inplaats van een meer ruimte inbeslag-nemend filmpje van hetzelfde kwalieteit.
Vast goede reclame om 720 op de verpakking te zetten.

ik bestel die van HK wel dan na de vakantie met een tempgun.

precieze clone van de hk versie.

Nee hoor ze zijn alletwee rebadged, aleen komt deze een stuk completer en netter als die van de hobbyking. Dus als je toch iets aanmerken wilt als kloon kies dan de camera die zonder doosje, handleiding, of software komt, de turnigy dus ;)

Zoals ik al aangaf was ik me bewust van de cams en prijzen bij hobbyking.

Je krijgt een nederlandse handleiding, nederlands garantiebewijs voor 3 jaar, meer bevestigingsmateriaal, software, een adapter om te laden, en dus een SD kaart.

Bij de hobbyking zit geen adapter, helemaal geen handleiding, geen SD kaart, niks van software etc

Maar waarom zou je iets heel de wereld over laten vliegen en dan aan je huis laten bezorgen, waar je dus een aantal weken op een pakje uit hong kong moet gaan wachten
Dan voel ik me er toch echt beter bij om een completer en beter geleverd product bij mij lokale supermarkt mee kan pakken.

Als dat alles jou een besparing van enkele euros waard is dan go ahead ;)
Maar ik zie aan je auto dat je een heel groot hobbyking fan bent, dus misschien kijk jij door een ander brilletje.

Voor degenene die er net zo over denken, of de mensen die niet in het buitenland bestellen, het zijn er geloof ik toch een paar hier is dit een prima deal. En dat is ook de reden dat ik dit postte, zoals ik al aangaf dus hopelijk heeft iemand er nog wat aan :)

Uiteindelijk ben je dus echt niet slechter af met deze. Wat mij betreft dan.
BTW: de res valt volgens mij aan te passen met de meegeleverde software.

grts

Wat betreft die kaartjes, ik heb hier zelf al een betere vanuit een mobieltje, die zal ik eens gaan proberen.
Ik vraag me af of dit soort cameratjes SDHC kaarten ondersteunen.

waarom zou je een lader moeten hebben? :p
je plugt hem gewoon in je computer, handleiding is niet nodig want het zijn 2 knopjes. aanzetten, en dan op andere knopje drukken om te filmen.

bovendien kan je de handleiding downloade op hk.
software lijkt me ook niet nodig?

allemaal die extra's kosten alleen maar meer.

maarja, ieder zijn eigen mening. ;)

Misschien begrijp je het nog steeds niet helemaal.

Voor sommige mensen is het niet belangrijk om een paar euro te besparen, als dat betekent dat ze iets heel de wereld over laten vliegen en een paar weken rekening moeten houden met een pakketje.
Nee dan is dit toch echt gemakkelijker voor mij.
Daarbij post ik dit voor de mensen die niet in het buitenland bestellen of er net zo over denken.

Ik roep toch ook niet "NIET KOPEN" bij de hobbyking shortcourse truck?? ik had er zelf namelijk ook een andere van een goed merk gehaald,
Besparen is ook niet altijd alles voor iedereen, bedoel ik maar. Ik denk dat mensen hun eigen keuzes wel kunnen maken hierbij
Waar je hem ook haalt, veel slechter of beter af zal je niet zijn.

By the way, heb net even de nederlandse klantenservice gebelt en die hebben mij even uitleg gegeven over de verschillende typen en klasses bij de cards, wel netjes :)

Maar bedankt voor je commentaar
grts

Laatst bewerkt:
laat maar zitte -.- misschien snap je het zelf ook niet,

sommige mensen hebben misschien niet zoveel geld??
en moeten daarom besparen.
hobbyking, of de dingen daarvan zijn ook van een goed merk.
wil liever 100 euro aan de short course truck uitgeven, dan 300+ aan een slash 4x4 want is precies hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Achja die vergelijkingen zijn niet nodig "Natuurlijk zijn er bij de hobbyking ook wel goedkope cameratjes te krijgen maar dit leek me een redelijke deal voor nederlandse begrippen"

Als je deze quote uit mijn startpost ziet begrijp je dat ik die zelf ook wel heb gemaakt, en waarom ik dit de moeite vind om posten.

Die opmerking over de shortcourse van mij was onnodig en offtopic, dus sorry daarvoor. Ben zelf ook geen shortcourse liefhebber, maar zou toch durven te betwijfelen dat het precies hetzelfde is :p de vergelijking met de traxxas is van jou niet van mij, maar kan daar dus verder niets mee

Anyway.. het maakt allemaal niet zoveel uit als het veel scheelde had ik hem echt wel bij HK gehaald, en dit niet gepost.
Dus maar weer on topic

Goeie tip! Denk ook geschikt voor de vliegerts onder ons. Ga er zo eentje halen als ze nog beschikbaar zijn. Zit er een sd kaart bij?

Back