Camera zoom besturen met servo kanaal

Mooi Tjerk.

Alleen, hoe ga je dat doen zo met je quad? Ik ben nu aan het oefenen om de FPV camera mb.v. een headtracker te kantelen, maar dit valt behoorlijk tegen:|...
Inzoomen lijkt mij zo'n zelfde probleem. Alleen met GPS Position Hold zou dat goed kunnen lukken.

Maargoed, het blijft ook maar waaien, dus dat maakt het er niet makkelijker op.

Eerst eens die cam erop fixen, dan zie ik wel hoe stabiel ik de quad moet maken om er redelijke beelden uit te krijgen.

Het is wel heel extreem, maar er zijn "sip puff" schakelaars. ;) Normaal gesproken voor verlamde mensen, maar daarmee kun je met je mond een schakelaar 2 richtingen op doen. Blazen = Inzoomen, Zuigen = uitzoomen.

Tsja.. ik verzin ze niet, ik leg et alleen even hier op tafel. :lol:

.. en anders sloop je een pedaal setje van een stuurwiel joystick. Moet je et met je voeten doen. ;)

Bedankt voor het meedenken, maar je hebt iets gevonden dat voor deze toepassing zowel letterlijk als figuurlijk zuigt(/blaast) :lol:
Ik bestuur de zoom gewoon met een 3 standen schakelaar op mijn zender.

edit: Over die stabiliteit net nog iemand met windkracht 6 een wii tricopter zien vliegen. Bleef perfect stabiel, maar kon niet meer tegen de wind in komen. Zit erover te denken mijn quadcopter met wiicopter gyro uit te rusten zodra daarvoor gps beschikbaar is.

Laatst bewerkt:
Vraagje,

Met hoeveel volt kom je aanzetten ? de bec ? oid?
Aanname is hier 6 volt.

+ 6 volt
| weerstand ?
- 3,29
| weerstand ?
- 2,27
| weerstand ?
- 1,18
| weerstand ?
+ 0

Het zit anders:
+ 3,29 neutraal
| weerstand ?
- 2,27 zoomknop1
| weerstand ?
- 1,18 zoomknop2

Om achter die waardes te komen heb ik iets van variabele weerstand nodig ofzo, maar hoe kom ik daaraan? :p
Ben immers nog niet zover op gebied van elektrotechniek :(

edit: neutraal is dus 3,29 volt, als je het keyboard lijntje met ground verbindt dan bepaalt de weerstand welk knopje er ingedrukt wordt.
edit2: de bec die hem van 12 volt naar 3,29 brengt zit dus op het camera bordje

Laatst bewerkt:
Back