Canadair CL-415

Kan Niek onze huisfotograaf misschien z,n camera meenemen om een leuk filmpje te maken.

nou, vliegt prachtig zeg!!!
Kees heeft gefilmd en foto's gemaakt, komen binnenkort dus ook wel hier. Voor indoor zal het wel wat hard gaan alleen gok ik...

Vliegt echt al op 1/10 gas. heerlijk! Stuurt prima en de motorsturing werkt ook goed. Zelfs op gras komt ie nog wel weg gok ik. FF laten hobbelen, maar toch maar uit de hand gestart :).
Toch wel lekker zo'n kistje dat niet supercritisch vliegt. FF een psychologische pauze tussen de T-Rex en DLG door :).

Ben erg benieuwd wat hij op het water gaat doen!

Tijdens het vliegen ff gekeken naar het stall gedrag. Das toch wel jammer, hij heeft een venijnige tipstall!
Dat wetend is hij alsnog erg goed te vliegen. Aan het einde moest ik toch wel landen, accu begon leeg te raken... Kwam er ineens een wel erg agressieve hond aan.. Toch maar rustig doorgevlogen. uiteindelijk laag naar de andere kant van het veld voor een laatste bocht, ietsje up en ja hoor, toen was het gas echt op... Vermogen weg en hij flikkerde over de andere kant weg. Recht naar beneden de grond in!
AUW!!!
Naja, valt op zich nog wel mee. De neus is beetje ingedeukt, en tot de cockpit is het een beetje uitgescheurd door het carbon stokkie van de vleugelbevestiging. De elastiekjes lagen wat verderop en de vleugel is nog 100% heel :). FF de voorkant van dit beestje maar wat versterken dus...

Al met al een prachtig ding en als je hem uitvoert met 2 cd-rommetjes kan hij prima indoor gok ik. Deze versie lijkt me alleen wel wat te groot en snel...
Foto's en film volgen nog...

heey sietse
mijn zusje fietste langs en zag jou staan met je canadair. :P
ze zij dat je net wou gaan vliegen maar toen moest ze weer verder fietsen, dus ze kon me helaas niet vertellen hoe de vlucht was.
maar ik kan het nu hier lezen !

ben benieuwd naar de foto's en de video's !!

philip

sietse zei:
nou, vliegt prachtig zeg!!!

Al met al een prachtig ding en als je hem uitvoert met 2 cd-rommetjes kan hij prima indoor gok ik. Deze versie lijkt me alleen wel wat te groot en snel.

Was mijn planning :P wel geen motersturing :wink:

maandag was lekker :).
Eindigde dus niet 100% goed, maar toch 99% tevreden.
filmpje duurt nog ff, maar hier vast wat fotootjes.

img0352yx1.jpg

img0353qb3.jpg

img0357co8.jpg

img0362wo2.jpg

img0365sa1.jpg

FILMPJE!!!!!!! :D

[/media]

Sjips wat klinkt me stem stom op video zeg :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat nu een schaaltoestel of een pylonracer :P..

Voor de rest ziet hij er goed uit, mijn complimenten!

gaaf filmpje hoor! lekker snel inderdaad :D
en die tekst erbij, echt haags :lol:
wat eindigde verkeerd dan? de landing stond niet op film..

volgens mij zag ik op het laatst die argresieve hond lopen onder je vliegtuig :lol:
hij is nog best snel, top! mooie vlucht!

philip

Hij vliegt idd behoorlijk snel ja! Hij kan ook nog wel redelijk rustig en ik kan de rolroeren ook nog als flaps gebruiken. Probleem is alleen die vervelende tipstall. Daarom probeerde ik vooral laag toch wel ff de vaart erin te houden.

Landing staat er idd niet op.

Hier nog wel een filmpje waarbij ik rondjes om kees heen vlieg. Ondertussen hoor je ook 1 van de vele hondjes...
op 1minuut30 maakt mijn vliegtuig ineens wel een heel nader geluid?!?
Aan het einde staat nog een stukkie film van het gecrashde toestelletje met het commentaar van Kees :).
[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaaf ding!!!
Hoevaal heb je al een boom geraakt op dat filmpje?? Volgens mij zit je er af en toe best dicht bij :D
Ik hoop dat mijn catalina ook zo vliegt!
Misschien kunnen we eens met een groepje bij het Valkenburgse meer gaan vliegen of de klinkenberger plas in Oegstgeest?

Volgende keer een Pylon racer bouwen?

Martijn

ben jij er ook 1 aan het bouwen? lache!
Valkenburgsemeer kan idd prima. daar is ook een stukkie waar het nog ondiep is. Eerst moet ik hem namelijk nog afmaken/repareren en dan de 1e stapjes op het water.. Dat wil ik het liefst in een ondiep stukkie water doen. dat je er snel bij kan zijn.

Denk misschien op het strand als er van die kleine binnenplasjes zijn met eb,

Pylonracer? neeuuuu. Ben wel bezig met de ArianeV10. Dat moet wel belachelijk hard gaan :).

mooi ding! Maar geen drijvertjes??? ligt wel erg scheef in het water zo te zien. lijkt me moeilijk om dan op gang te komen (zonder een megabocht te maken)...

Heb nu wel in ieder geval de regelaars gelijk gezet. 1 had de rem aan en de ander niet. bij het zweven remde de draaiende prop extreem. niet lekker zweven dus...

Slimme ikke... :roll:..
accudraden los gehaald (2 regelaars op 1 accu), 1 regelaar weer op de accu gezet en ingesteld zodat hij ook rem heeft.
Draadjes weer eraan gesoldeerd en testen... Blijkt ie omgekeerd te zijn! grrrrrrrrr. aaaaaah stom zeg...
Had niks hoeven solderen... Gewoon ff ontvangerstekkertje van die ene eruit halen. Naja, toen was het in ieder geval zo gebeurd :D. Nu nog de romp fixen en de rest afmaken.

Ziet er verschrikkelijk strak en top uit kerel

mooi gemaakt en gevlogen, jammer van de crash

Ik hoop dat ik hem minstens zo mooi kan maken

tuurlijk!
gewoon een beetje crea klooien en dan kom je er wel :D.

Heb vanmiddag nog ff die peilvormige dingen op de staart geplakt en de romp weer heel gemaakt.
Ook ff de rolroeruitslagen naar boven groter dan naar beneden gemaakt (differential). vliegt een stuk beter weer :).

Misschien nog proberen om met een fohn wat tipverdraaing in de vleugel te raggen om die tipstall er een beetje uit te krijgen...

vandaag met veel te harde wind ff gevlogen. Midden op op erg turbulent veld... Toch vliegt ie leuk :).

Gestart vanaf het gras. Nog zonder tipdrijvers, maar ik kan prima sturen al glijdend over het gras. Stijgt ook vet makkelijk op op half gas.

Heb gelijk mijn nieuwe loggertje erin gehangen :).
Die motoren lopen wel heeeeel zuinig nu. Zijn grote 12 polige fietsbellen die ik opnieuw heb gewikkeld met dik draad (7 wikkelingen dacht ik). Heb er al mee gevlogen met een vliegende vleugel van 1m60 met 9x3.8 en 8x6 props. Werd ie al amper warm. Nu dus 2 van die motoren met 7x6 propjes :).
Trekt helemaal geen zak! (maar wel aardig wat stuwkracht.

check:
grafiekjetestvliegenopsev2.jpg

Eerst rondgeschuiveld, en toen opgestegen met zelfde gas. ± 5 amp is dus genoeg daarvoor :). Daarna ff vol gas rond geragd. Wauw, wat een vermogen... kan het 100voudige door de draden, maar goed. het was een verbazingwekkende 10.26 ampere!! Pfoei, wat een vermogen... :roll: :lol:
Vlieg nu trouwens met mijn allereerst lipo die het nog steeds doet. 3S1800mah geenC waarde. zal dus 6C zijn ofzo :). Maarja, is niet leeg te krijgen dat ding!

Back