canard

raymon

Forum veteraan
hallo
ik en mijn vader (guus) haden een discussie
als je een canard hebt dan zit hoogteroer vooraan(logies)
maar als je up trekt zegt mijn vader dan moeten de roeren naar beneden gaan
maar ik dacht dat ze om hoog moeten
wat is het goede andwoord :?: :?: :?:
het gaat op de quickie

groeten raymon

Effe een korte eenvoudige verklaring waarom dit zo moet.
Als je het roer naar beneden duwt wordt de neus van het model omhoog geduwt, dus gaat het model omhoog.
Als je nu het roer naar boven uitslaat wordt de neus naar beneden geduwt en gaat het model over in een duikvlucht.
De draaias (zwaartepunt) van het model ligt ergens tussen de Canard en de vleugel in.

afb638.jpg

de motorkap zit nog bij de spuiterij

Een stabilo is het vaste horizontale gedeelte van de staartvlakken.
Het beweegbare deel heet het hoogteroer.

Deze zitten bij een canard (of eendvliegtuig) dus aan de voorzijde.

De kielvlakken (en richtingsroeren) zitten 9 van de 10 keer aan de vleugeluiteinden en slaan vaak ook alleen maar èèn kant op (bij de kleiner kisten, naar buiten geloof ik, althans dat is bij de speedcanard het geval).

Groeten,
Berto.

geen stabilo maar wel een hele grote canard voorop :lol:

of

een erg ver naar voor geplaatste vleugel en errug groot stabilo :lol:

ff zonder gein Raymon,

zo`n soort kist vliegt er toch ijn het echt ook met wel een klein stabilo aan het einde van de romp en niet zulke grote vleugels (in verhouding tot normale kisten bedoel ik)?

Nee hoor Berto hier zit je helaas fout. De quickie is een kruising tussen een canard en een tandemvleugel. De echte heeft geen stabilo of zoiets aan de achterzijde.

Hoi,

Het duurde even maar hier is de kist die ik bedoelde.

Hij heet de Eagle en vliegt rond in Australie.

afb739.jpg

en je ziet 2 "normale"vleugels en een stabilo.
(maar hij valt niet onder canard).

Groeten,
Berto.

Raymon en Sjaak, niet meer ouwehoeren over een hoogteroer dat omhoog of naar beneden moet. Die canard van je heb je nu al tig-jaar in aanbouw, kortom je hebt tijd genoeg gehad om hierover na te denken. Het wordt tijd dat we dat ding omhoog (of was het toch naar beneden) te trappen!! :D
Gr. Bert (youknowwho)

Bovendien komt hij toch niet los wanner jullie het verkeert om programmeren. Dus steun ik Bert en zeg......vliegen met dat ding :!: O ja, wel eerst even bellen :D

De Canard wacht niet op warmer weer; JULLIE wachten op warmer weer. Of pruttelt de motor enigzins met koud weer? :wink: Laatste opmerking: TRAP OMHOOG DIE CANARD!!!! (Wel eerst even bellen; ook eelco even inlichten!!)

ga jij met het weer van vandaag en morgen vliegen dan??
als het volgende week goed weer is denk ik dat het wel gaat gebeuren
of niet pap??

Back