Canopy HK450/500

Rhelie

Forum veteraan
Van de HK450 heb ik de canopy weggegooid en een GFK kap genomen, nu heb ik ook de HK 500 met dezelfde kap, maar dan iets groter. De kap is gemaakt van een melkbus-achtig plastic, ik herinner mij het materiaal van vroeger, de romp van mijn Carrera zwever was daar ook van gemaakt, een soort vettig nylon waar niks op hecht.

De canopy is best goed gevormd en stevig, dus wil ik hem gaan gebruiken.
Allerlei verfproefjes gezet, maar alles poets je er met de vinger weer vanaf.
Stickers plakken er prima op, maar dan zit ik met de ruit, die is bol gevormd dus krijg ik vouwen.

Weet iemand hou ik het best die ruit erop krijg ? verf of sticker mag allebei.

alvast bedankt voor de tips :D

hoi RHeli , ik heb ook geprobeerd een canopy van een soortgelijk materiaal te spuiten .
Het lukt wel maar je moet de canopy eerst goed shuren , het oppervlakte moet dof zijn en als je met je nagel langzaam over de kap gaat moet je een schurend geluid horen .
Als je net als ik spuitbussen gebruikt moet je de verf een paar dagen laten drogen , dit voorkomt dat de lak weer zacht word als je het raampje gaat overspuiten met een andere kleur .
En zorg dat je tape niet te hard kleeft , Tesa Sensitive of Scotch lijkt me een goede keuze .

edit : op utube heb ik gezien dat ze met krimpfolie een canopy ruitje beplakte , gewoon slordig er op plakken en met een fohne de boel strak trekken en vervolgens langs het randje afsnijden .

Laatst bewerkt:
Back