canopy kleuren

Ik zou een canpoy willen kleuren in het groenachtige van de huidige F16. Ik heb ooit een procede toegepast met kledingverf en warm water en dan de kap er een uurtje in laten zitten. Maar dat was een goudkleurige versie en ik heb de kleuren niet meer.
uiteraard is spuiten een goede optie, moet je wel licht opschuren van binnen, zo er op en het bladdert er af.

Iemand een goed werkende tip?

je hebt in de automaterialen zaken spuitbussen om achterlichten een andere kleur te geven (nlpower in zwolle oa )

URL]

misschien is het wat ?

Ik heb ooit glasverf hier voor gebruikt (goud kleur), wel verdunnen. Maar het zal lastig zijn die zilver/groene kleur te maken.

Ecoline gaat niet goed houden, dit is een te waterig product wat op papier gebruikt wordt.
Ik verkoop deze producten in mijn zaak ( zonder reclame te maken natuurlijk :-) )
Glasverf van Talens is de beste optie hiervoor. Het is transparant en heeft een etsende werking, dus een goede hechting. Het resultaat is het beste met een platte zachte penseel.

Spray voor lexan autobodies werkt prima.
Is te koop in spuitbusjes van Pactra en Tamiya.
Kap ontvetten met wat afwasmiddel en aan de binnenlant spuiten in hele dunne nevellaagjes, dan blijft het glashelder.

GJ

Ron,

Goede tip, ik kan me die 40gr nog herinneren, speciaal een verwarmingsspiraal gekocht en een water temp meter.
Als je koekelt met F16 canopy kom je een aantal groene kappen tegen, een lastige kleur om te vatten, het ziet er toch goudkleurig uit, maar alles wat er in zit, heeft een groene glans.

Ecoline gaat niet goed houden, dit is een te waterig product wat op papier gebruikt wordt.
Ik verkoop deze producten in mijn zaak ( zonder reclame te maken natuurlijk :-) )
Glasverf van Talens is de beste optie hiervoor. Het is transparant en heeft een etsende werking, dus een goede hechting. Het resultaat is het beste met een platte zachte penseel.

het was ook maar een ingeving , vandaar .maar wel wat geleerd .

heee, kom ik bij het dorpssupertje en die had de Dylon gewoon staan! Heb maar een doosje gekocht (wel 8,50,...) om wat te gaan experimenteren met kleur en een ouwe cockpit ruit.

Ik zal wel posten hoe het gaat. Lees je verhalen van de week in de krant over een rondzwalkend groen marsmannetje, dan weten jullie dat de zaak ontploft is :lol:

Goed spul die dylon heb ik de vliegeroverall van mn L-39 piloot mee zwartgemaakt.

Ben benieuwd naar t resultaat op plastic!

Hoi Richard, ik heb bij mijn avonds F16 destijds 2k blanke lak gebruik, hoogglans met een paar druppeltjes oker geel er in, uitproberen hoeveel, kan natuurlijk ook blauw, groen of turquoise zijn... Sowieso aan de binnenkant spuiten, daar kom je nooit meer tegenaan dus weinig kans op krassen en/of afbladeren. Kunt het proberen mocht je huidige experiment niet lukken. Jou methode volg ik ook, misschien wel uiteindelijk makkelijker, moet binnenkort ook een paar kappen behandelen...

Groetjesss,

Hier mijn avonds kap, best realistisch denk ik. Let op, je hebt verschillende kleuren in de omloop. Mijn huidige oranje kist was gelukkig kleurloos, lekker makkelijk :D.

Grotefoto-F8FROOND.jpg

slimme vent!!;)
de beste wensen,en veel goeds dit jaar!!
alles onder controle??
hier wel,ik probeer nog steeds ,om van balsaplanken een vliegtuigje te maken.
grt,Paul.

[mod]Niet onnodig quoten aub![/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back