Canopy ombouw Raw Piuma naar Raw 700.

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Leiair-8, 18 sep 2022.

  1. Leiair-8

    Leiair-8

    Lid geworden:
    31 mei 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Tegelen
    Op verzoek van de beheerder plaats ik hier even het korte verslag van hoe je een Canopy van de RAW 700 kunt gebruiken op een RAW Piuma.
    Bij SAB zeggen ze heel fijn dat dit kan ( youtube Karl Stacy) nou dit kan dus niet zonder enige aanpassingen !!
    Van Piuma naar Raw 700 kan wel.
    LET OP...dit kan alleen bij een 6S setup !! Je zult later wel zien waarom.

    Probleem wat je tegen gaat komen is dat de geleider van de lipo lade te hoog ligt.
    Hierdoor is het onmogelijk om te lipo te wisselen.
    Wat heb ik gedaan....

    1- De geleiders van de lipo lade heb ik ingekort tot net achter het 2 de bevestiging. Bij 6S heb je aan een korte geleider genoeg.

    2. Lipo lade ingekort. Vanaf voorzijde (smalle lip) meet je 161 mm. Daar zaag je hem af.

    3. In de alu geleider zitten 3 bevestigingen......in de achterste zitten langere boutjes. Hier komt de lade tegen aan als stop.

    4. De achterste lange boutjes gaan naar het 2 de bevestiging. Omdat je de lade heb ingekort dienen deze nu als stop.

    5. De eerste bevestiging laat je los. Hier heb ik een Carbon plaatje voor gemaakt om de lade geleider te laten zakken (zie foto. HOH is 12 mm. Achterzijde opvullen met Carbon van de zelfde dikte. Als je dit klusje gaat doen zie je vanzelf waarom.

    6. Als extra versteviging heb ik een alu hol kokertje van rond 6 mm ( Bouwmarkt ) tussen het frame geplaatst waar eerst de alu geleider zat. Beide zijde draad tappen M5.

    7. Montage achterste gedeelte van de Canopy ( waar eerst je snel sluiting zat) wijst zich vanzelf.

    Ik heb het carbon plaatje met de 2 boutjes laten zitten. Waar de snel sluiting zat kun je de Canopy bevestigen.
    Kijk zelf even wat je het beste lijkt.is even puzzelen.

    Zoals ik al vermelde gaat dit bij 12 S Setup gaat dit niet lukken.
    A : de geleiders zijn ingekort en omdat de geleiders aan de voorzijde 12 mm zakken ben je het 3 de schroefpunt achteraan kwijt....en dus niet meer stabiel. En omdat de geleider voor zakt, zou hij achterin de heli te hoog komen te liggen en raakt het onderste lager blok.
    Dus iemand die op 12 S vliegt....NO WAY..niet aan beginnen.

    heb een aantal foto,s bij gevoegd.

    Je hebt nodig voor dit alles.
    Canopy RAW 700
    Accu luikje
    Spacer
    En de 2 onderste gebogen carbon delen.

    Wel een duur grapje..Kost gemiddeld 140 euro. en wat geduld haha.

    Ik ben maar een beginnend Heli vlieger maar dit wilde ik jullie toch wel even laten weten.
    Hoop dat ik er iemand mee kan helpen.....kleine klus....veel plezier.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 18 sep 2022

Deel Deze Pagina