cap 231 besteld

heb dit vliegtuig besteld zonder er wat over te vragen http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9575
daar is het forum toch voor
kon het niet laten
heb er ook een motor bij besteld van robbe ROXXY BL OUTRUNNER 2830/09

No-load speed: 1280 Umin/V Voltage: 7-12 Volts
No. of li cells: 2-3 No-load current: 1.20 A
No-load current: 7.40 V Tensión en vacío: 25.00 A
Corriente cargo máximo: 11.10 V Case diameter: 28.00 mm
Length: 30 mm Shaft diameter: 3.2 mm
Max. thrust max.: 1050 g Total weight incl. cables / adaptor: 57 g
Propeller size: 11 x 5.5 ING


als er nog mensen zijn die goede berichten hebben of slechte
kan ik het nog wel om zetten maar heb er elf goed gevoel over

rob
 
frank ik denk dat je er flink naast zit
in de cab die ik heb zit geen depron
ook is i 2 x zo zwaar als wat jij heb gekocht voor je zoon

rob
 
Je heb gelijk Rob. Ik zt ernaast. :roll:
Houtbouw is toch degelijker.
De Cap zal ongetwijfeld goed vliegen.
Succes met dit mooie toestel.

Frank
 
Hoi Rob,

De Cap-231 is een gaaf kissie. Kun je lekker mee hoeken en stunten. Erg mooie ARF kist.
Ik heb er alleen een ander (carbon) landingsgestel onder gezet.

De motor zou een 100gram motor moeten zijn.
Dan zit je goed wat betreft performance.

Mijn motor is eigenlijk iets te zwaar (132gram) maar die had ik nog liggen.
Ik vlieg hem met 10x5 APC E prop, 35amp Castle Creations en 2070 3s LiPoly pack.

Jouw motor lijkt me echt te licht. Je moet echt (ook vanwege de balans) een motor hebben van rond de 100gram.

Er zijn geen specifieke aandachts punten bij deze kist. De ailerons moet je in de goede stand zetten om goed uit te komen met het hoogteroer. Dat is effe zoeken naar de juiste stand.
Dus moet je veel diep trimmen, trim dan beide ailerons wat omlaag.

l8r
Rob
 
dat de motor te licht is was ik al gauw bang voor na dat ik hem besteld heb
zat meer naar de amp te kijken wat de motor gebruikt
was ook van mening dat het gewicht bij brusless motoren niet zo grote rol speelde als bij borstel motoren

en ik had wat geld van een klusje op zaterdag dus dat gelijk omgezet in onderdelen
dan heb moeders niks in de gaten

de lipo s die ik er voor besteld heb zijn 3c 1700 c20 150 gram per stuk

rob
 
Hoi Rob,

Je kunt het proberen...
Maar vrees dat het niet de performance brengt die je verwacht.

Bij brushless moet je tellen op 10% van het totale vlieggewicht dat je kunt je spenderen aan de motor.
Dus uitgaande van 900-1000gram vliegklaar mag de motor rond de 100gram wegen bij de Cap-231

Het is ook niet verstandig om "alleen" naar de amps te kijken. Voor power heb je ook amps nodig.

Maar ik zou het effe proberen en dan eventueel nog een zaterdag te klussen ....voor een andere motor :-D

HiMax is trouwens betaalbaar en goed!

l8r
Rob
 
Back
Top