Cap 231EX van tekening

Hai Bruno, wanneer ik het bij mij gebruikte profiel meet dan meet ik het dikste punt op ongeveer 22% van de koorde en daar achter loopt dit profiel ook plat naar de achterlijst toe. Zo geïnterpreteerd zou dit juist redelijk in de lijn van het origineel zitten, wel moet ik de neus nog veel ronder schuren maar dat doe ik als het buiten wat droger is. De vrouw vindt het niet fijn als dit in de woonkamer gebeurd :)

Het hier gebruikte profiel is een Eppler 169 weet niet of dit op de door jou aangegeven V16f lijkt, hier kan ik niets over vinden.

Ik denk dat je het ene profiel niet met een beetje schuren in het andere kunt veranderen, daar luistert het allemaal veel te nauw voor.
Volgens mij eindig je dan slechter dan met een van beiden, ik zou het in ieder geval niet doen.

Dit zouden de coordinaten van V16F zijn (klopt volgens mij niet, is niet symmetrisch):

full

En dat ziet er zo uit (dikste punt rond de 16%):

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hai dank je, dit plaatje was alleen bedoeld om een beeld te vormen van het profiel wat je bedoelde. Wat het ombouwen van het ene profiel naar het andere betreft ben ik het helemaal met je eens, dat is voor mij een no go aktie :) Nu ik dit plaatje zie is hierbij het dikste punt in verhouding met de gebruikelijke profielen echt wel extreem ver naar voren gebracht. Kan me voorstellen dat wanneer ik mijn vleugel opnieuw zou gaan bouwen er eigenlijk een totaal ander model, vwb. vliegeigenschappen, ontstaat :yes:

Ben intussen weer een klein stukje verder met diverse kleine dingen. Het laatste stukje romprug zit er nu op, ook is nu de onderkant van de vleugel vloeiend gemaakt met de romp en de motor zit er nu ook op geschroefd. Heb ook alles even op de weegschaal gehad en dat ziet er veel belovend uit :yes: Romp incl. motor en uitlaat is 1270 gram, vleugel komt op 470 gram en de diverse roeren ongeveer 120 gram. Op deze manier moet hij vliegklaar toch ruim onder de 3 kg blijven.

Back