Cap 232 van Kangke

Hoi allemaal,

2008 is positiever begonnen dan 2007 was geweest.

Op de VML (Vlaamse Modelluchtvaart Liga) algemene vergadering van vorige zondag, was er een prijzenpot van om en bij de 5000 EUR. En ik behoorde eens tot de winnaars van volgende kit :

Aangezien ik een beetje anti benzine aan het worden ben, wil ik hem ook electro gaan uitvoeren.

Nu heeft iemand me aangeraden om deze motor er op te maken :
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6231

Zou deze motor voldoende kunnen zijn met een 5 cellen Lipo pakket ? En met welke propellor ? Ik zou er toch wel wat performantie mee willen en ook wat 3D willen vliegen (als de kit er aan voldoet).

groetjes,

Davy

davy,
dan heb je min 1200 watt nodig voor 3D.
Handregel : 300 watt per kilo , hij zou tussen de 3,4 en 3,7 kilo wegen.
pak voor gemak 4 kg , dat zou dan ongeveer 1200 watt zijn.
Ik heb nu een u can do 3D 46 omgebouwd naar elektro en vlieg deze nu met 690 watt ,bij 2.6 kg .
Het gaat wel dan prop hangen maar naar 1 a 2 min is de power er niet meer om dit dan te doen.

gr vosje :)

Pietzak... :D Mag een jongen van 14 ook meekome...???
Mooie kist ook trouwens,ik ga de cap-232 van Ms composit kopen..1.60m en van Epp,dus "onverwoestbaar" :) Greetz en veel succes met de bouw,ik zal dit volgen

Hey Gor,

de Algemene vergadering van de VML is vrij te bezoeken door ELK lid dat is aangesloten bij VML. Normaal zou iedereen in Belgie dat moeten zijn, maar er zijn nog clubs die dat niet doen of niet voor al hun leden.

Normaal moet elke club er minstens vertegenwoordigt zijn door tenminste 1 persoon. Maar ieder lid is dus gewoon welkom.

Voor mij was het ook de 1ste keer. Je krijgt bij het binnenkomen een nummertje en op het einde worden de prijzen dus gewoon uitgeloot !

Morgenavond doe ik waarschijnlijk de bestelling. Maar door zoveel projecten die nog op de tafel liggen, kan het bouwen van deze nog even op zich laten wachten...

Groetjes,

Davy

Davy,

Ik heb die vroeger nog heel wat zien vliegen in onze club.
Die bak vloog heel goed (vergelijkbaar met mijn extra 330 van graupner) maar ik denk niet echt de super 3D kist, al kon ik dat toen nog niet echt goed inschatten.

grz

Davy,

aangezien ik geen expert ben in 3D/kunstvlucht denk ik dat deze kist geen 3D kist is,op de website van Kangke staat Areobatic.Ik heb de groote v/d roeren ook niet gezien.Maarja...we zullen maar afwachten.

ps:Paul Bloemen had de extra 330 van Kangke gewonnen

@ raymon.
De 100 amp regeling lijkt zwaar maar de 80 amp versie die jij aanraad kan max 6 S aan.
De 100 kan 12 S aan.
en de 80 weegt 91 gram en de 100 amp 125 gram.
En dan op 4 kg maakt het ook niet zo gigantisch verschil.

gr vosje :)

Hoi allemaal,

het is ondertussen op het gebied van dit toestel wat rustiger omdat ik aan het wachten ben op mijn bestelling bij UH. Er is 1 ding nog in backorder dus het kan wat langer duren dan gewild, maar goed. Ik heb nog toestellen zat die ik aan het bouwen ben, dus dat is geen probleem.

Wat Vosje hier aanhaalt is juist, het kan misschien wat overkill zijn, maar we gaan proberen met meer cellen, dus is het misschien beter om die 100A te hebben. We zullen wel zien.

Wat betreft 3D vliegen heeft Gor natuurlijk ook gelijk, het is meer een full-acrobatic toestel, als ik dat dus al kan, ben ik content.

Zodra ik de bestelling binnen heb, ga ik verder met dit bouwverslag.

Groetjes,

Davy

Back