Car KeyChain Spy Camera

Dat begrijp ik, maar ik bedoel de ruis de je voornamelijk rechts in beeld zit.
Ik heb hem eerder zo erop gemonteerd en toen deed hij het prima.

Als je de mensen niet geloofd dat het de propellor is die je in beeld ziet, dan kan ik je alleen maar aanraden om 132 pagina's Car Keychain Spy Camera door te bladeren.
Ik kan je garanderen dat je dan het antwoord vindt op je vraag.
Tipje van de sluier zal ik vast oplichten, het heeft te maken met een propellor.

Dat begrijp ik, maar ik bedoel de ruis de je voornamelijk rechts in beeld zit.
Ik heb hem eerder zo erop gemonteerd en toen deed hij het prima.

De camera laat meer beeld van de linker kant van je vliegtuig zien en heb je dus ook zicht op tot waar de proppellor loopt. Misschien moet je bij de vorige filmpjes terug kijken als je met je camera wel echt op een dezelfde positie zit. Monteer dat ding gewoon uit het gezichtveld van de proppellor en je zult mooie plaatjes maken.

Als je de mensen niet geloofd dat het de propellor is die je in beeld ziet, dan kan ik je alleen maar aanraden om 132 pagina's Car Keychain Spy Camera door te bladeren.
Tipje van de sluier zal ik vast oplichten, het heeft te maken met een propellor.

Tja.... het al niet willen proberen zegt al genoeg.

Ik had het topic doorgebladerd maar helaas niks kunnen vinden tussen de 1320 post die mijn vraag beantwoord.

In het onbewerkt filmpje waar voor de takeoff de propellor niet draait is er ook ruis op beeld. (net als bij 0.00 en 6.29)
Verder is er in het begin van het filmpje geen storing en op het einde van het fimpje heel veel storing. Dit terwijl de propellor hetzelfde toerenbeeld heeft.
De camera zit met klitteband op exact dezelfde plek als voorgaande vluchten waar geen storing was.

Naar mijn idee zal geeft de propellor een versterking van de storing, maar de oorzaak komt volgens mij ergens anders vanaf.

Als volgens jullie de storing van de propellor af komt moet de ruis ook weg zijn als de propellor niet draait. Toch??

Omdat het je zelf niet lukt om een antwoordt te vinden.

[URL="
[/URL]

[URL="
- Art-Tech Cessna 182 500 class second flight with KeyCam 808.[/URL]

Leuke video's, maar dit is niet wat Roel bedoelde. In zijn filmpje zit inderdaad een vreemde storing aan de rechterkant. Al voordat de motor draait (in de eerste seconde) is dit zichtbaar.

Roel, misschien kun je met een 2e keycam testen? Of de keycam afschermen om te zien of de storing van binnenuit komt. Of je zou hem andersom kunnen monteren op exact dezelfde plaats. Je ziet dan geen draaiende prop maar misschien nog wel de storing.

Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu het gehele filmje gezien te hebben met ook de paar tellen dat de prop even stil stond zag ik ook de ruis. Met de prop aan lijkt het een dezelfde profiel te hebben als de beeldvorming van de prop maar gedurende het filmpje zie je de paarse ruis beter worden.

Tja.... kan van alles zijn, van de CCD sensor zelf t/m een stukje rot geheugen of een slechte accu. Voor een tientje heb je een nieuwe dus de keuze is snel gemaakt.

Neemt niet weg dat je een betere plek voor je camera moet zoeken om de storing van de prop kwijt te zijn.

Ik heb de camera ergens anders geplaatst

De eerste vlucht zonder ruis.

In de tweede vlucht komt de ruis terug rechts in beeld.

Omdat de ruis later in beeld komt denk ik dat zoals Roelof aangeeft de storing wel eens intern van de camera zelf kan komen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Accu eruit slopen en de 2 aansluitdraden via 2 diodes bij de ontvanger (5v ?) aansluiten.

heb ook een cameraatje gekregen van hobbyking vandaag. Is versie 7 volgens de review site. we zullen zien of het een beetje fatsoenlijk opneemt anders gaan we de stappen van de site volgen :D

Recht tegen de zon vind mijn cameraatje ook niet fijn. Het wordt een zwarte bal. Verder heb je tegen het middag-uur in de zomer vrij veel UV... filmpjes vonden dat vroeger niet lekker... digitale camera's evenmin. Je zette er dan een UV filter voor. Da's hier een beetje lastig.
Ben ook niet happy met mijn kleurkwaliteit. Kan echt beter. Zal met het voortschrijden van de techniek wel verbeteren. Maarja ... dingetje kost ook de kop niet... ik neem het ding dan ook niet al te serieus

Wellicht is er een filtertje uit een stukje folie of oude zonnenbril te flansen.

Het geluid is ook erbarmelijk. Heb een stukje isolatietape voor de microfoon geplakt. Stuk minder geluidsvervorming en windgeruis. Helpt enorm.

Zit nog even te denken of ik een set oude contactlenzen kan ombatterijen tot wijdhoek :rolleyes:

Roel H heeft mooie kwaliteit beeld... het geruis klinkt bijna als een volwassen vliegtuig...

Laatst bewerkt:
Ik heb hem besteld op EsinoMart

Dit zit erin:
1x 808 car key Camera.
1x usb cable.
1x instruction
1X 2gb TF

voor 11€ (ong. 15dollar). Een batje vindt ik want ik ging eerst de FlycamOne voor 60euro kopen. Nu hoop ik gewoon dat die correct aankomt en goed monteert + werkt.

ik ben van plan de keychain te bevestigen met velcro onderaan mijn helikopter ... iemand ervaring hier mee of iemand betere ideeën?

Back