caracca atlantica mamoli

Welkom op het forum Winston

Op een ander forum doen ze er een restauratie mee, fotos zijn erg duidelijk.
Weet alleen niet of ik dat hier mag noemen.

Bij Mamoli worden er vaak metalen kanon poorten gezet. Onderdeel 42 is een soort spuitgiet werkje die er in moet.
Zoals je op de tekening kunt zien.
Veel succes,
Chris
IMG_0310.thumb.JPG.8f6279ee00f2b52983c3a0746d0154c1.JPG

Hallo Chris,
Bedankt voor al je moeite. In de Mamoli kit die ik heb (zeer recentelijk) moet je de kanonpoorten zelf van hout samenstellen. De tekeningen hebben zover kan zien betrekking op een oudere
bouwversie. Mamoli komt tegenwoordig niet meer uit Italie maar uit Tjechie.De tekeningen komen grotendeels wel overeen, maar laten her en der toch wel verschillen zien.
Nogmaals hartelijk dank voor op veel punten handige info.
Groet Winston

Hallo Winston,
Geen dank, Dusek heeft de grote lijnen overgenomen van Mamoli, maar is toch soms anders.
Kanonpoorten maken ze meestal met een rechthoekige box die tussen de buiten en binnenhuid komt met insteek kanonnen komt er dan een zwart blokje hout met een gat waar de stift strak in past. Die modellen zijn genoeg op het forum te vinden, bijvoorbeeld in het verslag van Jaques.

Https://www.modelbouwforum.nl/threads/h-m-s-victory-van-de-agostini.273279/page-13

Veel succes ik blijf het een heel mooi schip vinden. Hoop dat je er een bouw verslag van maakt :)
Groeten,
Chris

Back