carbon chassis zelf maken???

Discussie in 'Electro onroad' gestart door ronnie_hertog, 21 jan 2004.

  1. inderdaaad

    ik heb een plaatje carbon besteld voor me gm streethero pro maar nu weet ik niet hoe ik dat kan bewerken :D

    iemand enig idee????

    ronnie
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Die is al voorbewerkt ;)
     
  3. nee ik heb gewoon een plaatje besteld die je zelf op maat moet maken enz

    ik d8 van ben ik lekker goedkoop uit :roll:

    ronnie
     
  4. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Speciale frees misschien???

    mzzl 8)
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dremel met metaal-slijpschijfjes doet het wel redelijk.... Doe dit wel buiten of laat iemand er een stofzuiger bij houden !

    Gaatjes boren moet je gewoon met low-budget boortjes doen en langzaam boren (dan gaat het het best)

    En als je klaar bent je kleren in de was en effe een hete douche nemen :)
     
  6. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Beide, lage snelheid en niet te hard drukken.

    Die platen staan bij PKracing redelijk goedkoop.
     
  8. ik heb een e-mail gesuurd naar die gast die dat verkoopt of ik het door mag geven dus

    maar voor mijn straathero was het 35 euro en dat was een plaatje van 25 x 30
     
  9. hilbren

    hilbren Guest

    STOP !!!
    koolstof is bijna net zo erg als asbest !!


    het stof wat vrij komt bij het bewerken van koolstof is dermate fijn dat het door alle filters heen gaat!!
    het is zelfs zo fijn, dat als het in je longen komt, je longen het er nooit/moeilijk meer uit krijgen.

    kijk alstublieft heeeeeel erg goed uit met deze "troep" het lijkt een ideaal materiaal maar dat is het absolute niet.
    (en als je dan toch zo eigenwijs wil zijn, ga dan onderwater zagen/bewerken)
     
  10. ja bedankt voor de waarschuwing

    maar is het ook zo erg dat als je zo'n stogfkappie koopt en het buiten doet nog schadelijk is???
    is er dan geen gevaar voor die gasten in een fabriek want als het echt zo fijn is het toch ook schadelijk voor die gsten

    ik heb net een e-mail gekeregen dat het goed is als ik zijn adres op zijn site zet zijn adress is r.dreves@planet.nl
     
  11. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Hee Hilbren Ben jij soms een composietbewerker??
    NEE dat dacht ik al, als je geen verstand van composieten hebt geef dan ook niet van die vreemde reacties.
     
  12. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Hoe bewerk je een Carbon-Fibre plaat:

    Dat ligt er aan of het een wet lay-up, of een preppreg (thermohardende) Carbon matriaal is.
    De thermohardende prepreg Carbon matriaal is de hoogst haalbare kwaliteit Carbon die je kunt krijgen,( maar zie het maar eens te krijgen!!!)
    Dit kan je het beste verwerken met een diamant zaag en kobalt boortjes, of evt. met een keramiekzaagje (met van die korrels) voor in de decoupeerzaag. uiteraard MOET je wel een stofkapje gebruiken, EN JE GAAT ER ECHT NIET GELIJK DOOD AAN ,ik werk er dagelijks mee en ik leef ook nog.
     
  13. hilbren

    hilbren Guest

    Ja, de mensen die jaren met asbest hebben gewerkt zeiden dat ook.
    Ik wil alleen maar zeggen dat het schadelijk is. Je gaat er idd niet dood, maar echt goed is het ook niet.
    Draag op z'n minst een goede stofkap, maar dat had je zelf ook al door ;)
     
  14. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    hilbren heeft wel gelijk, de delen die je inademt, gann niet meer uit je lijf, dus is het zaak zoveel deeltjes buiten je lijf te houden door goede mondbescherming.
    bij voorkeur nat slijpen of fresen, gemakkelijk te doen als je met zijn 2en bent, eentje freest en de ander laat er water overheen lopen uit zon brandstof knijpfles oid.
    en boren inderdaad met cobalt boortjes, de sjankwak "uitzoeken 5 gulden" boortjes zijn te snel bot.
     
  15. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Toch niet dus... :(

    Zijn die deeltjes te klein voor een stofmasker dan?
    Je hebt verschillende gradaties gewoon te verkijgen bij de bouwmarkt. P3 zou toch voldoende moeten zijn (Giftig stof met een MAC waarde kleiner dan 0,1 mg/m3, w.o. asbest, carciogene stoffen, virussen, bacteriën etc. P3)

    Zijn niet goedkoop. 15 tot 20€.
    Wel even opletten dat hij goed aansluit anders heeft het nog geen zin.
     
  16. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Dat koolstof wordt echt niet door mensen gedaan in de grote fabrieken!!

    Allemaal machines kijk maar naar american chopper op discovery laten ze wielen maken voor de motors.

    Dit gebeurt allemaal door een computergestuurde frees in een afgesloten ruimte met water koeling enz enz enz

    mzzl 8)
     
  17. ja maar ik d8 van er werken toch ook mensuh in die fabrieken :roll:


    ronnie
     
  18. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
  19. hilbren

    hilbren Guest

    wow, dat bedoelde ik nu ook weer niet, ook niet iedereen die met asbest heeft gewerk gaat de pijp uit. :? .... laat maar, gaan we niet verder over praten.

    Ik geef toe dat het missschien een beetje overdreven gebracht heb, ik ben alleen bang dat jullie bepaalde gevaren over het hoofd zien.

    Ik zal het nog een keer formuleren en zoals jij zelf ook al zij: een goed stofkapje is wel slim om te gebruiken!! en nee je gaat er niet dood aan als je het niet doet. en nee je kan het beter niet opsnuiven, gezond is anders zal ik maar zeggen :twisted:
     
  20. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik denk niet dat die gasten bij die fabriekanten de heledag zelf die carbon plaatjes staan te zagen en te snijden dat wordt allemaal door machines gedaan.

    Misschien af en toe een concept plaatje dat ze maken maar dan doen ze het waarschijnlijk nog met de machine denk echt niet dat die gasten veel met carbon werken. en weet niet wat jij met carbon werken bedoelt maar het in elkaar schroeven van een auto is toch wat anders dan het bewerken van carbon. btw het gaat over het zelf maken van een bodem plaat in dit topic.
     

Deel Deze Pagina