carbon of aluminium tail boom t-rex 450?

• Topicstarter Topicstarter knaller
  • Startdatum Startdatum
K

knaller

Guest
Hallo de naam van de post zegt het al denk ik ;)

Wat is slimmer / beter om te nemen ?

aluminium is veel goedkoper dan carbon ,dus qua prijs zou ik aluminium nemen .

Carbon ziet er weer leuker uit dan carbon , dus voor de looks zou ik carbon nemen .

Maar zitten er nog praktische voor of nadelen aan deze twee materialen ?

Alu dempt trillingen wat beter, carbon schijnt op de 450 size vaker een crash te overleven. Ik zou gewoon een alu staart nemen.

Ik zou een alu tailboom nemen, als de carbon een crash overleeft, gaat er vast wel iets anders kapot, dat is ook met de houten rotor bladen, ik had de orrigienale rotorbladen(kunstof/carbon die zwarte) erop zitten en ik maakten een crash alle assen krom, staart krom en de bladen hadden het bijna overleeft.
De laatste crash was met houten bladen 325rood, de bladen en padlestang kapot maar alle assen waren nog recht.
Dus trek hier uit je conclusie.

Groetjes,
Maarten

Carbon ziet er weer leuker uit dan carbon

LOL.

Ik denk dat voor het normale vliegen dat je amper het verschil merkt. Ik zit nu ook met die vraag, omdat ik daarstraks mijn 450 helemaal aan diggelen gevlogen heb. Heb de vraag aan Helidirect gesteld, ben benieuwd voor hun antwoord...

ik dacht mischien trekt alu krom en carbon niet ?

Er staat een behoorlijke kracht op de staart namelijk.

ok allemaal bedankt voor de reacties !

Ik schaf lekker twee alignbuisjes aan van 10 euri per set , en klaar is kees.:)

Ik ben zeer tevreden met carbon.
Je merkt dat je langer kunt vliegen en het snijd door de lucht
De laminaire laag is supper glad zeer belangrijke lift factor.
Alles kan kapot ook alu.

mvg

Roel

Ben ik het mee eens, Het is stijver, lichter (kan dunwandiger toegepast worden) en slagvaster.
Als je gewicht wil besparen omdat je bijv. een zwaardere heckservo monteert of een allu. staarthuis dan kan het wel wat uitmaken voor de ligging van je zwaartepunt.
Verder is aluminium prima materiaal voor een staartbuis.
Bij een flink harde crash maakt het denk ik niet veel uit, maar bij een onhandige landing waarbij de bladen tegen de buis klappen kan een carbon buis wat meer hebben denk ik.

Ik heb 2 x Cf tail boom gehad. Bij een harde crash of blade strikes gaat de CF buis eerder kapot gaan dan die van Al. CF breek gemakkelijker terwijl aluminium wordt gedeformeerd. Voordeel van aluminuim is de aanschaft kosten.

Ok...Ervaring telt harder.
Ik heb voorlopig alleen nog maar aluminium verfrommelt Ruud... :D
Ik heb nu toevallig een carbon buisje besteld voor mijn MiniTitan, dus ga ik het zelf ondervinden.
Eigenlijk liever niet ;), Maar ja je weet maar nooit.

Carbon breekt vrij snel, alu geeft ietsje mee. Mijn oude Spirit Li van bijna 3 jaar oud nu heeft een alu staartbuis die ALLE crashes heeft overleefd, van zowel mij als de ander 2 eigenaren.

CF

Hoi Eric, als je toch CFtailboom gaat gebruiken, dan kunt je beter CF buis per m kopen. In Belgie kun je nl per m kopen, ze hebben verschillende diameters op voorraad. Het is bij RCMarket B.V.B.A- Radio Control, ...... Ik zal t.z.t. de link geven, ik kan van uit hier niet geven want het zit in mijn andere laptop.

Deze zijn de eenheidslengte dus verschillend voor een bepaalde model. bv voor Trex is 12 buiten diameter en je ziet dat de wanddikte is dikker dan de originele. Het enige dat je moet doen is de sleuven zelf uitzagen.

Back