Carbooon CP help

• Topicstarter Topicstarter Bandit
  • Startdatum Startdatum
B

Bandit

Guest
Beste,

Ik ben sinds kort allé een maand en half in het bezit van een Carbooon CP. (Eerste ervaring heli vliegen) daar ik niet de mogelijkheid heb echt binnen te oefenen.
Nu heb ik al enkele malen willen beginnen maar heb de grootste moeite het ding stabiel omhoog en omlaag te krijgen.
Was nogthans afgesteld vanuit de winkel.
Resultaat is al enkele malen nieuwe rotorbladen moeten halen.
Zijn er mensen die mij kunnen helpen met het leren deftig vliegen met mijn heli?
Is het eventueel goed de heli wat te verzwaren door extra gewicht?
Kdacht altijd hoe zwaarder de heli hoe stabieler? :oops:
Jullie mogen mij ook altijd toevoegen op msn.
Hoop echt van goeie tips te krijgen want anders gaat het ding mij nog een bom eurookes gaan kosten erbij é?

Groetjes en hopelijk tot hoors.

heb je een trainingskruis?
Dat is heeel hadig in het begin en je spaart er normaal ook enkele setjes bladen mee uit :D
en voor de rest: zeker in een voldoende grote ruimte vliegen, of buiten bij ZEER WEINIG wind.
Ik heb bij mijn Carboon FP ook de uitslag vergroot, dit kon door op de kop twee ballinkjes los te doen en deze op de tuimelschuif op het langere paar bollejes te zetten in plaats van op het korte ( ik hoop dat dit duidelijk is, ik kan geen foto maken want mijn FP is verkocht)

groetjes

Mijn eerste helicopter was ook een CP en die was zo snel buiten strijd zodanig dat ik nu maar een FP gekocht heb, die veel éénvoudiger en crashbestendiger zijn.

Ik kan je als beginner weinig raad geven, zie dat er zo weinig mogelijk wind is, dat de bladen gebalanceerd zijn (op een latje leggen, methode staat wel ergens op het forum), dat de paddles gebalanceerd zijn (dezelfde afstanden tot de as), dat alles nog in elkaar zit.

Op welke manier vlieg je? Als een echte CP (3D) of met een toerenregeling opstijgen (FP)? Vlieg altijd met de staart naar je toe en hooguit 1 meter hoogte, baken een (kleine) zone af waar je niet buiten mag komen. Dan zal je het minst schade hebben.

Als hij echt niet stabiel te krijgen is kan je misschien gewoon naar de winkel gaan en raad vragen.

Hallo,

ik woon in wingene, en ik en mn neef vliegen nu al sinds 2 weken elke dag me de carboon fp en hij met de carbooon cp. Ik heb je ondertussen toegevoegd op msn, we willen gerust helpen :-).

Grtz William

Back