Carburateur met twee stelschroeven opboren.....?

• Topicstarter Topicstarter icewim
  • Startdatum Startdatum
I

icewim

Guest
Hoi; ik heb een (hpi motor, standaard) 4 mm draaischijfcarburateur op mijn hpi zitten en die wil ik opboren omdat in de schijf nog ruimte is tov. de doorgang van het carb.huis.
Nu heb ik echter alleen de stelschoef voor vollast en de stationair aanslagschroef; diegene om "onderin" te regelen heb ik dus niet.
Nu staat de mijne sinds ik voor garantie terug ben geweest met de auto, vrij rijk onderin. dat merk ik aan het feit dat als ik aan kom rijden, de motor vrij hard stationair loopt en na een paar seconden echt begint te verzuipen; hij gaat staan rochelen en trekt dan ook moeilijk weg. Als ik dan weer een paar keer op toeren ben geweest is er weer een tijdje niets aan de hand.
Daar zou ik in principe mee weg moeten komen.......zou je zeggen......iemand ervaring hiermee? Of tips?

Ik heb etzelfde, ook nadat hij weg is geweest en afgesteld door ne prof.
Ik merk het alleen als hij even stationair heeft stilgestaan en als ik dan snel wil vertrekken of als ik even rustig heb gereden en dan volgas verder ga, soms slaat ie zelfs af.Maar als ik hard blijf gas geven dan gaat hij wel als een raket en dan heb ik ook geen problemen :)

In de winkel zeiden ze al dat het zo perfect was en erik de raaf zei het ook, dus...

Klein verschil is dus dat ik WEL een derde naald heb.

wim, het hoeft geen probleem te zijn, als het goed is zul je als de motor op temperatuur is geen last hebben van het terughouden, heeft met de temperatuur van de motor te maken, als ie echt enorm inhoudt meteen, kun je evt de motor onderin iets armer zetten,

blijft je motor wel lopen? bij je gas op neutraal?

standaard hpi motor is idd temperatuur gevoelig, goed warmrijden voordat je aan die naald gaat draaien, anders dan blijf je aan het afstellen.

Opboren heeft geen nut, dan wordt het afstellen alleen maar vervelender.
Ik heb het ook gedaan, maar hij liep voor geen meter.
Nieuwe carb kopen kun je beter ook niet doen, koop dan gelijk een nieuwe motor
:twisted: Nova Mega rules :twisted:

Blackfox,

draai je stationairnaald heel iets in, dan ben je van dat probleem af en het beinvloed de verdere motorloop (op toptoeren) niet.

Opboren van je carb zal denk ik niets aan je probleem doen, mogelijk zal de motor wel beter presteren. Als die nu 4mm is zal ik niet verder gaan dan 5mm...
Trek dan wel de carburateur goed uit elkaar zodat je niets anders weg boort.

Dat die van onderuit rijk staat is meestal goed te noemen, dan weet je zeker dat die daar met veel gassen niet te arm gaat lopen.

Ik vermoed dat tijdens je garantieafhandeling de naald ingekort is....

Back